Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Nurburgring 29 + 30 October

do nov 02, 2006 09:53

Bitte beachten
- Die Nürburgring GmbH betreibt aktiven Umweltschutz. Dazu gehört auch der Lärmschutz. Daher sind Fahrzeuge, die den vorgeschriebenen Grenzwert von 95 dB(A) gemäß Fahrordnung überschreiten, von der Benutzung des Nürburgrings ausgeschlossen.
- Fahrzeuge mit Überführungskennzeichen und Kurzzeitkennzeichen sind nicht zugelassen.
- Anschnallen nicht vergessen – auch auf den Rücksitzen.
- Motorradfahrer müssen komplette Schutzkleidung tragen.
- Rechtsfahrgebot – Überholen nur links gestattet!
- Bei eingeschaltetem Rundumlicht Streckensicherungsfahrzeug nicht überholen.
- Bei Verlust von Öl, Benzin oder Kühlwasser sofort Fahrzeug am Fahrbahnrand abstellen. Nachfolgenden Verkehr warnen und Nordschleifen-Zufahrt informieren.
- Unfälle und liegen gebliebene Fahrzeuge stets mit Warndreieck absichern.
Dit wist ik niet!! Daarom keek die jongen in de BMW zo boos naar ons!

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

do nov 02, 2006 10:41

@Roy: toch staan er meters grote borden bij de ingang waar dit allemaal op staat ;)
Sterker nog: waar je je kaartje koopt staan ze (de borden) ook nog in het klein er op :lol:
(alles in het Engels en Duits)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Maurizio
Guru
Guru

do nov 02, 2006 11:43

-
Rechtsfahrgebot – Überholen nur links gestattet!
Ik heb afgelopen zondag in mijn laatste ronde bijna een 911 van de baan getikt omdat meneer net rechts me op vermogen wilde inhalen terwijl ik voor hem naar rechts wilde duiken. Was wel behoorlijk schrikken toen hij uit mijn spiegel was verdwenen, links geen ruimte was om me voorbij te komen en mijn stuur al naar rechts stond. Dus uit reactie weer snel naar links gestuurd.
De aap was niet eens echt veel sneller, ben samen met hem de baan af gekomen en even een woordje met hem gewisseld :?
Hij verontschuldigde zich en brabbelde iets van overstuur, inschattingsfout etc.... en dan is mijn duits niet eens slecht, maar kon er niet echt een touw aan vast knopen :lol:

Ik zit er niet echt op te wachten om zo;'n manier mijn auto af te schrijven :evil:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 02, 2006 11:57

Verdorie, dat gebeurt mij NOOIT meer. Excuses aan een ieder die ik heb dwarsgezeten :oops:
Wat voel ik mij een sufferd.
Gelukkig ging ik uit een reflex meestal naar rechts. Behalve die ene keer.
Ik heb ook nog een keer richting aangegeven naar links omdat er een heel rijtje de rechter binnenkant van de bocht nam.
De andere zaken waren mij wel opgevallen.

Misschien alles vertalen en ook nog eens extra op het Forum plaatsen :idea:

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 02, 2006 12:20

Alles vertalen zal niet echt nodig zijn, de kernpunten zijn namelijk vrij beperkt:
- links inhalen (en als je iemand ziet die achter je zit die harder gaat: geef richting aan naar rechts, dan kan hij/zij links voorbij)
- als je olie/koelvloeistof oid lekt: meteen stoppen en je auto indien mogelijk in de berm zetten; loop terug langs de baan naar waar het begint en waarschuw de andere weggebruikers (ivm gladheid !), met name voor motorrijders is dit levensgevaarlijk !!
=> tip: koop een gele vlag; velen hebben er al 1 in de kofferbak liggen; dat is wel zo handig: zonder gele vlag zien de meesten je niet zo goed (of willen je niet goed zien ;) )
- indien je een ongeluk, aanrijding, lekkage oid ziet: meld het de streckensichwerung (telefoonnummer van de 'stresi' staat op die grote borden bij de parkeerplaats (en op kleinere borden bij Breidscheid) ;) )

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Nurburgring 29 + 30 October

do nov 02, 2006 12:31

Alles vertalen zal niet echt nodig zijn, de kernpunten zijn namelijk vrij beperkt:
- links inhalen (en als je iemand ziet die achter je zit die harder gaat: geef richting aan naar rechts, dan kan hij/zij links voorbij)
- als je olie/koelvloeistof oid lekt: meteen stoppen en je auto indien mogelijk in de berm zetten; loop terug langs de baan naar waar het begint en waarschuw de andere weggebruikers (ivm gladheid !), met name voor motorrijders is dit levensgevaarlijk !!
=> tip: koop een gele vlag; velen hebben er al 1 in de kofferbak liggen; dat is wel zo handig: zonder gele vlag zien de meesten je niet zo goed (of willen je niet goed zien ;) )
- indien je een ongeluk, aanrijding, lekkage oid ziet: meld het de streckensichwerung (telefoonnummer van de 'stresi' staat op die grote borden bij de parkeerplaats (en op kleinere borden bij Breidscheid) ;) )
Goeie tip die gele vlag. :thumbs: Die zit de volgende keer ook in mijn kofferbak.

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 02, 2006 13:37

@Roy: op het touristenfahrer.de forum en nurburgring.nl (Jorrit Wellink) zijn ze verkocht voor een mats prijsje. Nuttige/sociale investering !

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 19:26

Goeie tip die gele vlag. :thumbs: Die zit de volgende keer ook in mijn kofferbak.
Roy, ik heb in mijn verameling: de gele vlag, de groene vlag en de olievlag :idea: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 02, 2006 20:31

....
Roy, ik heb in mijn verameling: de gele vlag, de groene vlag en de olievlag :idea: :wink:
:mrgreen: De meeste 'touristenfahrers' kennen net de gele vlag, kom jij aan met geel/rood ;)
(alhoewel dat voor olie inderdaad wel de juiste vlag is)

Anke

do nov 02, 2006 20:42

Nieuw bord bij de ingang: Als der Sander met een geel/rote vlag zwaait ligt er olie auf die baan :lol:
zie je ik spreek ook 9 talen :mrgreen:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 21:05

Nieuw bord bij de ingang: Als der Sander met een geel/rote vlag zwaait ligt er olie auf die baan :lol:
zie je ik spreek ook 9 talen :mrgreen:
Muss sein: When der Sander die gelb-rote flag tohnt, giebt es öl auf die srekke.
(Wen er die grüne flag tohnt, is der Roy shon weietr gefaren, ohne him. :shock:) :wink:

Wij rijden Alfa, dus die olievalg is een must. :biggrin:

Anke

do nov 02, 2006 21:20

Muss sein: When der Sander die gelb-rote flag tohnt, giebt es öl auf die srekke.
(Wen er die grüne flag tohnt, is der Roy shon weietr gefaren, ohne him. :shock:) :wink:

Wij rijden Alfa, dus die olievalg is een must. :biggrin:

Afbeelding

Het is strecke :lol:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 21:42

Afbeelding

Het is strecke :lol:
:oops: shhj............. Jij wint! :twisted: ](*,)

:wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 02, 2006 21:49

Afbeelding

(glijt af) :roll:

Terug naar “Evenementen”