geef in de poll aan of je meedoet en inschrijft, dan kan iedereen zien of het maximum aantal deelnemers al bereikt is!

JA, ik doe mee en heb ingeschreven
39%
21
Ja, ik wil wel maar heb nog NIETingeschreven
37%
20
Nee, ik doe niet mee
24%
13

Totaal aantal stemmen: 54
Carabinieri
Full Member
Full Member

RE: ONDERSTEL&WEGLIGGING

zo mar 05, 2006 13:46

Ron & Dre bedankt voor de leerzame dag :thumbs: , hopelijk komt er een vervolg.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo mar 05, 2006 16:46

Als ik het zo lees komen er weer heel wat stak sturende Alfa's b(l)ij.

Mooi initiatief mannen.. :thumbs:

WEER wat gemist dus...... Ik begin er zolangzamerhand stevig van te balen dat ik het ene na het andere evenement moet missen. Wie heeft er nog een andere baan voor mij??? :o

Of zal ik postzegels gaan sparen.?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

LENZ
Guru
Guru

zo mar 05, 2006 17:46

Afbeelding

Mooie spullen, vooral die ring met tapeinden,was blijkbaar een goed idee Aikon :wink: ,zalnu toch zeker wel standaard bij de brake upgrade zitten.
Was er graag bij geweest,zeker na het zien van de foto's.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Carabinieri
Full Member
Full Member

zo mar 05, 2006 22:28

Onderstuur, overstuur, we hadden beter dit filmpje als demo kunnen hebben over hoe het niet moet. :biggrin:

O ja en nog een mooie mededeling van Ron voor menig alfa-liefhebber :arrow: Koni is rommel :schrik:, das lekker :roll:.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 05, 2006 23:24

Koni is rommel is niet helemaal waar natuurlijk. Het is wel beter dan standaard, maar niet zo goed als mensen denken dat het is of zou moeten zijn. Ontwikkeling heeft sinds de eerste transaxles gewoon stilgestaan bij Koni ("het past, dus het zal wel goed wezen", denk ik).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: ONDERSTEL&WEGLIGGING

zo mar 05, 2006 23:24

O ja en nog een mooie mededeling van Ron voor menig alfa-liefhebber :arrow: Koni is rommel :schrik:, das lekker :roll:.
Och ik denk dat je dat iets genuanceerder moet zien uit Ron's mond; Enkele jaren terug bij een soortgelijke RS meeting met het 75 register '....was een Lancia Delta Integrale ook niks, die willen alleen maar rechtdoor..."
Ik zag dat ie er intussen in Germanie enkele heeft staan dus zo "niks' waren ze nou ook weer niet..... :wink:
Maar er zullen idd betere schokbrekers zijn dan gele Koni's ,ongetwijfeld. Ikzelf ben er voor onder de dageliks gebruik 90 erg tevreden over, zeker tov de standaard fietspompjes.
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 05, 2006 23:30

Och ik denk dat je dat iets genuanceerder moet zien uit Ron's mond; Enkele jaren terug bij een soortgelijke RS meeting met het 75 register '....was een Lancia Delta Integrale ook niks, die willen alleen maar rechtdoor..."
Ik zag dat ie er intussen in Germanie enkele heeft staan dus zo "niks' waren ze nou ook weer niet..... :wink:
Die Delta's stonden in Eindhoven ook en zijn mening is duidelijk niet gewijzigd: is nog steeds niks, willen alleen rechtdoor............
Maar een uitgesproken mening hebben mag toch. :)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 05, 2006 23:34

Hulde voor uitgesproken meningen! Daar kan ik tenminste wat mee. En als die mening gechargeerd wordt, zoals Ron volgens mij een beetje doet, is dat alleen maar om het punt duidelijk te maken en moet je een beetje tussen de regels doorlezen.

Want wat die Integrales betreft: die wonnen ook asfalt-rally's...

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 05, 2006 23:35

Die Delta's stonden in Eindhoven ook en zijn mening is duidelijk niet gewijzigd: is nog steeds niks, willen alleen rechtdoor............
Maar een uitgesproken mening hebben mag toch. :)
Tuurlijk, niks mis met een uitgesproken mening, graag zelfs. Maar als ze dan 'niks' zijn waarom er dan toch enkele 'op voorraad' ?
Wellicht omdat 'de markt erom vraagt'?( Lees: er klanten zijn die met zo'n delta willen raggen op de Ring?)
Mgoed, niks ten nadele van RS , hij zal ongetwijfeld meer verstand hebben van schokbrekers dan ondergetekende :wink:
Grtz, fRank

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 05, 2006 23:37

@ Yuri ; jij typt sneller dan mij.... :wink:
Grtz, fRank

Carabinieri
Full Member
Full Member

zo mar 05, 2006 23:59

Tuurlijk moet je het genuanceerd zien, dat snapt iedereen ook wel.

Maar het was een mooi moment op de vraag wie er Koni's onder zijn Alfa had zitten en de reacties die daarop volgden. En zijn uitleg was duidelijk, t.o.v. van het orginele spul was het een verbetering, t.o.v. huidige beschikbare achterhaald en niet door ontwikkeld.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 06, 2006 00:01

Tuurlijk moet je het genuanceerd zien, dat snapt iedereen ook wel.

Maar het was een mooi moment op de vraag wie er Koni's onder zijn Alfa had zitten en de reacties die daarop volgden. En zijn uitleg was duidelijk, t.o.v. van het orginele spul was het een verbetering, t.o.v. huidige beschikbare achterhaald en niet door ontwikkeld.
Het is eigenlijk ook wel interessant om te weten in hoeverre Alfa zelf de transaxle dempers heeft doorontwikkeld, wie weet daar meer van?

klaas
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 06, 2006 06:30

Deze winter kreeg je 175 euro terug voor gele koni's (of Bilsteins) bij RSR bij aanschaf van een RSR setje. Ron stopt deze onder z'n ring auto's. Deze zijn namelijk niet allemaal voorzien van de (duurdere) RSR spullen.

En onder m'n V6 was 't een verademing om de bocht in te sturen met gele koni's in vergelijking met de standaard spulleboel. kwestie van goed, beter, best,
Laatst gewijzigd door klaas op ma mar 06, 2006 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurizio
Guru
Guru

ma mar 06, 2006 09:26

Zo moet je het rijtje ook zien:
standaard, koni, bilstein en dan aan een coil-over (lees verhoogde veerstijfheid) ge-match-te demper.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

ErwinV6

ma mar 06, 2006 09:34

Heb al dat spul al onder mijn Ring auto zitten, maar was graag gekomen.......
Helaas neemt werk zoveel vrije tijd in beslag :biggrin:

Terug naar “Evenementen”