Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 09:07

Heerlijke dag, en een stuk beter en aantrekkelijker als vorig jaar. Met dit top weer kan het natuurlijk ook niet beter.... :D

Even een kleine impressie.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 09:07

Dat het op weg naar Zandvoort druk zou worden was te verwachten met zulk mooi weer na een lange periode met miezerweer. Maar het was gisteren wel extreem druk op de wegen. Op de terugweg bleef alles tot in Haarlem wel aan het rollen, maar het was wel voe... euh, wieltje voor wieltje.

Erg vervelend dat een deel van de Giulietta-rijders toch geen kaarten had ontvangen. Wat daar is misgegaan en waarom zoek ik nog uit. Gelukkig hebben we een aantal van hen alsnog op het SCARB parkeervak kunnen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's. Niet spectaculair of bijzonder, maar wie het leuk vind een foto van zijn auto in groter formaat te ontvangen hoeft alleen maar een PB te sturen. Vermeld daar in de URL van de foto en je e-mailadres.

Heeft iemand een TAS GEVONDEN?

Erik dB
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: do mei 20, 2010 14:21
Locatie: Amsterdam

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 09:15

Wie reed er overigens met de blauwe 2 liter Bert met dubbel-gele koplampen? Ging erg leuk met zn 3-en voor een rondje (samen met nog een blauwe die ook wel wat pk's aan boord leek te hebben) of 2 tijdens de ochtend klassiek-sessie :driving:
Choose life...
'71 Alfa Romeo Giulia Super - 2 liter
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior - 2 liter
‘71 Alfa Romeo Berlina 2000
'09 Mercedes C63 AMG
‘12 Mercedes ML 350
'96 BMW 328i voor trackdays
'09 Ducati 1198s
‘09 Yamaha R1

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 09:41

Wie reed er overigens met de blauwe 2 liter Bert met dubbel-gele koplampen? Ging erg leuk met zn 3-en voor een rondje (samen met nog een blauwe die ook wel wat pk's aan boord leek te hebben) of 2 tijdens de ochtend klassiek-sessie :driving:
:whistle:

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 09:46

Actie foto's van vrij rijden sessie's vindt je op racephoto.nl .

Sorry was bijna goed die eerder link die ik gaf.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 09:48

Om 6 uur opgestaan, omdat ik de circuitbandjes nog klaar wilde maken na de winterstop.. Mooi om half 8 vertrokken.... helaas net niet vroeg genoeg, want de laatste 2 km langs het strand, duurden even 40 minuten! f#@k, 'gelukkig' was 80 km eerder, middels een finaal doorgebroken uitlaat, al duidelijk, dat het circuitrijden een No Go was.
Even rondgelopen op het toen al volle padock, veel leuke auto's gezien, modelletje gekocht, wat bekenden gesproken en iets na 12 uur de terugreis begonnen. Al met al tóch de moeite waard! :thumbs:

Kleine dissonant: die achterlijke herrie, echt boven de pijngrens uit enkele tupperware fiats. Ieder zijn meug, maar dit sloeg echt nergens op, dáár zouden ze nou eens een zwarte vlag voor moeten geven!
De muziek bij het podium had ook wel een paar tandjes lager gemogen of ben ik echt een uitzondering, dat ik dat te hard vond??
Hey Sander,
Ik dacht al wat gaat die vroeg naar huis? Jammer jongen dat je het niet even kon fiksen op het circuit met wat spuug en plakband.
Wel grappig dat we elkaar meteen herkende op de Zandvoortse laan...

Ik ben het met je eens hoor, de muziek stond veel en veel te hard. Op zich niet erg als het niet zo'n bagger was geweest. Je zal er maar de hele dag met je kraampje naast zitten....
De witte ondergrond deed iets pijn aan mij ogen. Maar ik ik heb een fantastische dag gehad ondanks dat er van alles mis en ook goed ging.

File:
Bijna geen last van gehad ondanks ik om 12.30 Sander op de terugweg tegenkwam.
Een goede vriend van mij (woonachtig ik Haarlem) heeft mij per telefoon door allerlei sluipwegen geleid.
Uiteindelijk reed ik helemaal alleen door de duinen. Het was te moeilijk om te onthouden.
Bij het CPZ aangekomen begreep ik het gele bord voor links en rechts aanhouden niet (bij het pompstation) en reed dus de hele file voorbij (over het fietspad).

Rijden:
Binnengekomen werd ik naar het hek bij Mickey's gestuurd omdat ik dacht dat "we" om 13.00u de baan op moesten. Na een uur wachten bleek dat dus iets voor drieën te zijn, helemaal aan de ander kant van het circuit.
Dus twee keer door de mensenmassa rijden. Op de baan werden we er al na twee ronden van af gehaald omdat we met z'n drieën in de wagen zaten.
Maakt niet uit met twee man is het ook leuk.

Volk:
Het zag er gezellig uit met vooral vriendelijke en vrolijke mensen.
Maar eigenlijk ben ik er te kort geweest om even lekker het praten. De bekende die ik heb gezien hebben wel allemaal een warme handdruk gekregen.

Kosten:
Alles gratis, wat wil je nog meer??????

Auto's:
Ach, zoals altijd stond er weer veel mooi spul. Te veel om op te noemen en misschien begint het te wennen.
Op de baan voorbij gebruld worden door een circuit geprepareerde Ferrari Daytona en een de Tomaso Pantera is onvergetelijk.
Wat een heerlijk geluid zeg.

Vrouwen:
Gezien mijn leeftijd kijk ik toch het liefst naar 35+.
En daar liep veel aantrekkelijks van rond. Alleen als je veel geld hebt, je rijdt in een Ferrari (en in de kijker) koop dan geen plastic mega longen voor vrouwlief!
Ziet er belachelijk uit in een wit Ferrari shirt.

Conclusie:
Al met al een zeer geslaagd evenement met heel veel publiek op de banken. Ook dat vond ik geweldig om te zien.
Rij je op de baan heb je eindelijk veel toeschouwers.

Erik dB
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: do mei 20, 2010 14:21
Locatie: Amsterdam

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 10:06

Choose life...
'71 Alfa Romeo Giulia Super - 2 liter
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior - 2 liter
‘71 Alfa Romeo Berlina 2000
'09 Mercedes C63 AMG
‘12 Mercedes ML 350
'96 BMW 328i voor trackdays
'09 Ducati 1198s
‘09 Yamaha R1

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 10:17

2 liter, 6 jaar geleden helemaal opgebouwd door de oude meneer Kroegman (voormalig Alfa dealer en prepareerde vroeger de race 105-jes op Zandvoort). onder andere HC zuigers, iets wildere nokkenas en gemodificeerd spruitstuk. Korte 1600 bak en 50% sper dus ideaal voor Zandvoort. Mijn banden zijn nu echter te oud (6 jaar) dus ik gleed alle kanten op. Ze zijn gewoon te hard geworden, profiel is nog wel redelijk. Ik heb ook net iets teveel speling in het stuur waardoor ik moet overpakken in de bocht ipv kwart-voor-drie stand...Maar geweldig genoten. Jouw auto liep ook mooi!

Erik dB
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: do mei 20, 2010 14:21
Locatie: Amsterdam

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 10:21

Dat verklaart een hoop, ik moest poken als een malle (met een pktje of 140 en vergelijkbare motorspecs) om er op het rechte stuk voorbij te komen :driving: , daar helpt jouw korte bak natuurlijk een mooi stukje mee. In de bochten merkte ik idd wel een verschil met mijn verse bandjes en Bilstein/Eibach voor en Koni/Eibach achter, maar ik was wat voorzichtig met inhalen in de bochten gezien de lijnen van sommige deelnemers.

Ik zit nog wat te stuiteren achter de PC, wat een lol gister! (en eigenlijk leuker dan de 2 uur CPZ met de M3 die ik begin juni reed).

Rijd je met een standaard onderstel? Het verschil in hoogte met de andere blauwe viel me nogal op, hoewel het overhellen weer erg meevalt (dikke stabi)?
Choose life...
'71 Alfa Romeo Giulia Super - 2 liter
'72 Alfa Romeo GT 1300 Junior - 2 liter
‘71 Alfa Romeo Berlina 2000
'09 Mercedes C63 AMG
‘12 Mercedes ML 350
'96 BMW 328i voor trackdays
'09 Ducati 1198s
‘09 Yamaha R1

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 10:49

Ook weer terug, lekker bruinverbrand. Wij vertrokken om 10 uur uit Leiden en TomTom heeft ons via Aerdenhout naar het circuit geleid, om 11 uur aangekomen. De file begon voor ons pas in Zandvoort, en was goed te doen (in die file stond ook al veel Italiaans...)
Veel bekenden gesproken, was weer gezellig.
Ons kleine meisje van 7 weken vond het allemaal prachtig, sliep de meeste tijd door alle herrie heen. Die herrie was trouwens na half twee (tijdelijk?) een stuk minder omdat er blijkbaar wat problemen waren met de stroomvoorziening - wat helaas ook gevolgen had voor de catering waar toch al veel te lange rijen stonden. Dat valt toch elke keer weer tegen op Zandvoort, hoewel we de indruk kregen dat ze er nog het beste van probeerden te maken bij de Italiaanse versnaperingen. Het was ook wel waanzinnig druk - ik had een beetje op zo'n halflege tribune als bij het SSAR gerekend - dat was nu wel even anders.
Wat wel weer erg leuk was: het meer dan drie kwartier kunnen rijden met de Giul aan het einde van de dag. De vriend die mee was had nog nooit meegereden op een circuit en kreeg dus maximaal genot :D
Leidde er ook weer toe dat we zo'n beetje na de ergste drukte pas weggingen. Dat was maar goed ook, als ik dit allemaal zo lees. ZIjn ook vrijwel fileloos weer thuisgekomen.

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 10:50

Dat verklaart een hoop, ik moest poken als een malle (met een pktje of 140 en vergelijkbare motorspecs) om er op het rechte stuk voorbij te komen :driving: , daar helpt jouw korte bak natuurlijk een mooi stukje mee. In de bochten merkte ik idd wel een verschil met mijn verse bandjes en Bilstein/Eibach voor en Koni/Eibach achter, maar ik was wat voorzichtig met inhalen in de bochten gezien de lijnen van sommige deelnemers.

Ik zit nog wat te stuiteren achter de PC, wat een lol gister! (en eigenlijk leuker dan de 2 uur CPZ met de M3 die ik begin juni reed).

Rijd je met een standaard onderstel? Het verschil in hoogte met de andere blauwe viel me nogal op, hoewel het overhellen weer erg meevalt (dikke stabi)?
Idd een stabi en gele koni's rondom. De remmen zijn ook van 2 liter, met grotere bekrachtiger en staalomvlochten remleidingen. Mijn blok deed op de bank bij Speed Centre 120 pk (op de achterwielen) en koppel 206 Nm. Dit was mijn vierde keer op de baan (en dit waren allemaal demo-runs) en het smaakt naar meer. Maar dan wel met bijv. een trackday 75 want ik wil deze niet plat rijden...

[mod-edit: aantal quotes verwijderd. Graag geen eindeloze 'nesten' van quotes. Als je direct op een ander reageert is een quote al helemaal overbodig]

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 12:18

En ook weer geweest, heerlijke dag gehad! Na zo'n dag heb ik toch altijd weer een lijstje in mijn hoofd van 'dat wil ik nog een keer en dat wil ik nog een keer...'.

Hier mijn foto's
http://www.fiatblog.nl/?p=11139

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 12:28

Na 1,5 uur stil tussen de duinen te hebben gestaan, zijn we ook op het circuit niet lang gebleven.
Vond het chaotisch en veel veel veel te druk helaas, niet ons ding.

ps. Zo mega laat waren we niet vertrokken ETA stond op 'voor tienen' in eerste instantie.
Bereikbaar is en blijft bagger naar CPZ. :twisted:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 12:40

Ik dacht al wat gaat die vroeg naar huis? Jammer jongen dat je het niet even kon fiksen op het circuit met wat spuug en plakband.
Wel grappig dat we elkaar meteen herkende op de Zandvoortse laan...
Wat laat, maar heb je gespot! ;)
De witte ondergrond deed iets pijn aan mij ogen.
Die was ik nog vergeten te melden haha.
Kosten:
Alles gratis, wat wil je nog meer??????

Conclusie:
Al met al een zeer geslaagd evenement met heel veel publiek op de banken. Ook dat vond ik geweldig om te zien.
Rij je op de baan heb je eindelijk veel toeschouwers.
Zo is het maar net! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Fred164
Member
Member
Berichten: 179
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:18
Locatie: Barneveld
Contacteer: Website

RE: SCARB 26 juni: Italia a Zandvoort

ma jun 27, 2011 14:56

Hoogtepunt was toch wel de Iveco van Gerard de Rooy die prachtig dwars trok in iedere bocht.
Dacht die motorrijder die op zo'n spoor op z'n bek ging vast anders over :wink:

gr. Fred
Cuore sportivo
www.alfa164.nl

Terug naar “Evenementen”