Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 17:54

Welkom,

Een kale sprint altijd mooi, maar ben helemaal benieuwd als ie is opgebouwd :shock:
Ziet er goed uit.......

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 18:37

Bedankt voor jullie warme welkom, ik voel me al helemaal thuis hier. :D
Welkom op het forum ! Over die groene Alfasud "N" heb ik nog wel wat leuke/meer info maar misschien weet je dat ook al.
Rody: alle info is welkom, want de persoon waar ik hem van gekocht heb was hier spaarzaam mee :?

Groeten Marcel

Volgens mij heb jij 'm van Rien Post in Barneveld gekocht, deze had 'm of verkocht 'm voor een kennis van hem, ene Dick (misschien heb ik het telefoonnummer van deze jongen nog wel) Dick kocht hem weer waarschijnlijk van een aantal mensen die een aantal auto's verkochten uit de voormalige verzameling van Jörgen Spat. Jörgen Spat uit Bennekom was/is een verzamelaar van jaren '60 maar voornamelijk jaren '70 auto's. Hij had ooit een loods waar meer dan 300 auto's in stonden waaronder ook een aantal Sud's. Helaas is die loods in vlammen op gegaan. Hij is daarna weer begonnen met verzamelen maar nu had hij zijn auto's op verschillende locaties in het land staan.

Een jaar of 10 geleden kocht ik mijn eerste oude alfasud van hem, hij adverteerde in de autotrader met allemaal jaren '70 auto's waaronder een Sud Sprint. Ik dacht laat ik die man eens bellen of hij ook niet toevallig een Alfasud had. Toen ik hem aan de telefoon kreeg zei hij dat hij net een Sud op zijn aanhanger geladen had om naar de sloop te rijden. Die wilde hij mij ook wel komen brengen tegen de kosten van het vervoer. Ik hoefde daar niet zo lang over na te denken en liet de Sud brengen. Deze bleek helemaal verrot te zijn . Was wel helemaal origineel en ik h eb er nog wel een aantal dingen van kunnen redden.

Hij vertelde mij toen dat hij nog één Sud had staan, deze was toen hij 'm had weggezet in hele goede staat. Ik heb toen met hem afgesproken dat als hij deze ooit weg zou doen dat ik dan als eerste mocht komen kijken, maar hij zie erbij dat ie 'm toch nooit weg wilde doen omdat het zijn laatste en enige sud nog was.

Later kreeg ik te horen dat Jörgen een loods aan het bouwen was in Utrecht waar al zijn auto's die die in het hele land had staan weer tegelijk konden worden gestald. weer later hoorde ik dat hij inmiddels gescheiden was van zijn vrouw en dat die gerechtelijke stappen genomen had om geld te zien van zijn auto verzameling. Ik heb Jörgen tussentijds nog wel eens gesproken en hij zat er helemaal tussendoor, hij kon niet bij zijn auto's omdat er beslag op lag zolang de rechtszaken speelden. Hoe het verder af is gelopen weet ik iet maar in de AMK heb ik wel ooit een verhaal gelezen dat een deel of al zijn auto's uiteindelijk zijn verkocht.

Er zijn hier vast wel mensen op het forum die meer weten van Jörgen Spat, misschien is zijn telefoonnummer nog wel te achterhalen en kan hij je meer vertellen over jouw groene Sud. Ik krijg zelf nog steeds een aantal onderdelen zoals emblemen en koplampen van hem maar ik denk niet dat ik die ooit nog zal zien :-).


Vr gr,

Rody
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op ma feb 13, 2006 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 19:49

Hoi Marcel,

Welkom in de immer groeiende groep van Sprint liefhebbers. Ik vraag me alleen af waar je de tijd vandaan haalt met zoveel projecten. Ik heb zelf ook twee kids (4 en 1,5 jaar), waar zoveel tijd in gaat zitten dat er niet van komt om te starten met het restaureren van m'n Sprint (veloce '80 origineel NL, m'n eerste auto en in bezit sinds '87). Die brengt z'n tijd dus door onder een kleed in de hoek van m'n garage in afwachting van de toekomst. Voorlopig ben ik voornamelijk bezig om zoveel als mogelijk nieuwe onderdelen uit oude voorraad te vinden (wat al aardig lukt), en alle mogelijke documentatie, tests, folders e.d..
Ik vindt het gaaf om te zien dat steeds meer Alfisti de Sprint gaan waarderen. Zo'n tien jaar geleden vond iedereen het wel leuk, maar waren er maar weinig die er ook een hadden.

Die '77-er Sprint is trouwens wel heel bijzonder. Zeker de allereerste serie met de geblokte bekleding zie je nooit meer. Volgens mij is aan specifieke onderdelen voor dat type (zoals de bekleding) echt niet meer te komen. Is hij compleet??

succes!
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 20:45

Rody,
Kijk, zo ben ik veel meer te weten gekomen. Hartelijk dank. Ik heb 'm inderdaad van Rien Post gekocht. Die zij dat hij de sud voor een vriend verkocht. Meer had hij niet te melden.
Is dit dus als ik het goed begrijp die laatste en enige sud van Jörgen Spat geweest? Hij is dan niet echt in hele goede staat gebleven. :roll:
Er zit trouwens een sticker op de achterklep waar Markelo op staat. Zou hij hier oorspronkelijk vandaan komen?


Paul,
Ik ben natuurlijk niet met alle suds tegelijk bezig, ik probeer eerst deze sprint klaar te krijgen. Ik doe dat vooral 's avonds als de kids op bed liggen en op vrije dagen. Ik heb de garage achter het huis, dus kan ik redelijk doorgaan met restaureren. Maar je hebt gelijk, de kinderen hebben ook tijd en aandacht nodig. :wink:

De sprint van mij is compleet, op dat geruite interieur na. Het is vroeger vervangen door een grijs velours interieur. Ik ben dus naar de originele geruite bekleding op zoek. Ik denk dat het uiteindelijk in Italië gevonden moet gaan worden.... Autobekleders kunnen ook niet meer aan deze bekleding komen voorzover ik nagevraagd heb.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 21:00

Rody,
Kijk, zo ben ik veel meer te weten gekomen. Hartelijk dank. Ik heb 'm inderdaad van Rien Post gekocht. Die zij dat hij de sud voor een vriend verkocht. Meer had hij niet te melden.
Is dit dus als ik het goed begrijp die laatste en enige sud van Jörgen Spat geweest? Hij is dan niet echt in hele goede staat gebleven. :roll:
Er zit trouwens een sticker op de achterklep waar Markelo op staat. Zou hij hier oorspronkelijk vandaan komen?.

Voor zover ik weet was dit inderdaad de laatste Alfasud die hij nog had, voor de rest is volgens mij alles verkocht of gesloopt, tenzij hij hier en daar stiekum nog wat heeft staan...

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 21:06

De sprint van mij is compleet, op dat geruite interieur na. Het is vroeger vervangen door een grijs velours interieur. Ik ben dus naar de originele geruite bekleding op zoek. Ik denk dat het uiteindelijk in Italië gevonden moet gaan worden.... Autobekleders kunnen ook niet meer aan deze bekleding komen voorzover ik nagevraagd heb.
Ik weet niet of je dit al wist maar in een grijze metallic, zwarte en witte Alfasud Sprint eerste serie zit origineel rood 'geblokt motief' stof. Omdat dit in veel minder auo's geleverd is is het nog lastiger te vinden.

Vr gr,

Rody

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 21:19

Hoi Rody,

Ja dat een grijze rood geblokt moet hebben wist ik. Ik heb een oude Autorevue van 1977 waar hij voorop staat. Hier is de kleur redelijk goed te zien.
Weet of heb jij misschien foto's van deze bekleding?
Ik heb al heel wat afgezocht, maar nooit wat meer gevonden. :(
In de originele folders van '76 staat alleen de sprint met rode lak en beige/bruin geruit interieur.

Ik ben benieuwd :!:

Gebruikersavatar
Pescina
Full Member
Full Member
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 16, 2005 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

za feb 11, 2006 22:35

Welkom!
Huidig geen Alfa

Alfa 33 1.3 S Blue (1989)
Alfa 146 1.4 TS
Alfa 145 1.4 TS

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

zo feb 12, 2006 11:20

Mooie verzameling Marcel. Wij zijn verzot hier op fotookes dus laat ons mee genieten. :wink:

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

zo feb 12, 2006 12:39

Hoi Marcel,

ik heb net met veel plezier je verhaal en de reacties hierop gelezen! Welkom op het Forum en veel plezier en succes met al die prachtboxers!!! Mocht je ooit nog een spintje op een 16v boxer willen laten snorren laat het me maar weten!!!

Ciao
Jorik
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

zo feb 12, 2006 14:18

Ja dat een grijze rood geblokt moet hebben wist ik. Ik heb een oude Autorevue van 1977 waar hij voorop staat. Hier is de kleur redelijk goed te zien.
Weet of heb jij misschien foto's van deze bekleding?
Ik heb al heel wat afgezocht, maar nooit wat meer gevonden.
In de originele folders van '76 staat alleen de sprint met rode lak en beige/bruin geruit interieur.
Bij Auto Zeitung is in januari '77 een zilveren sprint getest. Hierin een kleine maar duidelijke foto van het rode geblokte interieur.
Ik zal hem voor je inscannen, check PB

Paul
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

zo feb 12, 2006 14:49

Hey Paul,

Had nog niet gezien dat jij lid was geworden van het forum, welkom hier !

Vr gr,

Rody

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

zo feb 12, 2006 15:01

Hé Rody,

ben al een tijdje 'actief' maar post niet zo vaak. Ik zit vaker gewoon lekker de berichten te lezen, en komt er wat leuks voorbij dan reageer ik eens (zoals onder dit onderwerp).

gr.
Paul
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Nog een ALFASUD-liefhebber

ma feb 13, 2006 01:34

Welkom! :thumbs: Wel een kikuh verzameling zeg. 8) Jij bent nog wel even onder de pannen zo te lezen. :wink: Alfasud rules. :biggrin:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!


Terug naar “Het Forum Café”