e90330
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: ma mei 17, 2021 23:49

Alfa importeren uit Frankrijk

zo aug 13, 2023 15:50

Alhoewel het importeren naar België zou gebeuren, veronderstel ik dat de benodigde documenten hetzelfde zullen zijn als in Nederland. Ik weet het antwoord al, denk ik, maar ik zou toch graag zekerheid. Ik heb geprobeeerd de lokale overheidsdiensten te contacteren, maar dat is in België een onbegonnen zaak.
De eigenaar is de carte grise oftewel het kentekenbewijs kwijt en heeft daarvoor in de plaats de "fiche d'information de voiture" van de overheid gekregen. Voor zover ik gelezen heb, kan je met dat papier wel naar de technische keuring en de straat op, in Frankrijk. Ook kan je een nieuwe carte grise mee aanvragen, maar dan moet je eerst de technische keuring passeren. Denk ik, er is echt heel weinig info erover te vinden. Maar ik vind niks betreffende dat document en export/import. Het gaat om een project auto, dus ik wil niet met een onderdelen/donor auto eindigen.
Alle info of links of ervaringen zijn welkom.
AR 164 3.0 12V / BMW 628 CSi / VW Polo G40 / BMW S1000R / AR GTV-6 / AR 75 3.0 / AR 155 Q4 / BMW E46 330Ci cabrio

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Alfa importeren uit Frankrijk

zo aug 13, 2023 18:28

Geen informatie uit Nederland of Frankrijk gebruiken. Tenzij de verkoper uiteraard voor u een normale Carte Grise (inschrijvingsbewijs) kan bekomen.

Oldtimerfederatie:
https://www.behva.be/verlies-van-de-boo ... n/?lang=nl

Mogelijk kan je zelf ook bij mobiliteit vlaanderen of DIV een vrijstelling van buitenlands inschrijvingsbewijs bekomen.
help.div@mobilit.fgov.be
Daarmee kan autokeuring verder(wanneer ze klaar is).
Belgische politie mag u normaal geen attest van verlies afleveren .
Om een "volledig" dossier te krijgen vraagt men u mogelijk een oorsprongsdocument van Alfa Romeo zelf. Kostprijs 120€. https://www.fcaheritage.com/it-it/servi ... to-origine
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Terug naar “Het Forum Café”