Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

za dec 24, 2005 14:16

Hallo leden van het Alfa Forum,

Ik ben een nieuw lid van SCARB en heb mij net ingeschreven bij jullie forum. Bij dezen wil ik mij even voorstellen.
Inmiddels ben ik rond de veertig en ben pas laat (27) aan het autorijden geslagen. Ik reed daarvoor alleen motor (Laverda 1000 en 500).
Mijn eerste auto was een Alfa 33 1.3 (carburateur). Deze had ik zonder proefrit gekocht. Ik moest namelijk de auto van een familielid verkopen en de dealer wilde alleen een goede prijs geven als ik hem "verloste" van een vreemd merk (Alfa Romeo). Dat was in Zaandam. Ik moest gelijk mijn vriendin ophalen bij het station en toen kon je nog via het centrum van Zaandam over de hobbelige klinkerweg naar het CS rijden. Ik wist niet wat ik meemaakte! Wat had ik nu gekocht,….. een voor mij gevoel spijkerharde stuiterwagen met een soort kart-wegligging. Mijn vriendin zag de auto en juichte van plezier: " is dat onze auto" (hoezo onze?, mijn!). Ik heb even moeten wennen aan de wagen maar snel begon ik hem op te knappen met brede velgen, banden en gasdempers. Een werkelijk heerlijk sportautootje.
Na een paar jaar ging ik over naar een 164 maar dat was een vergissing. De auto was goed, maar veel te groot voor mij en Amsterdam. Ik ruilde hem na een jaar in voor een Spider (type 916). Met deze auto heb ik 9 jaar met veel plezier gereden. Mijn vriendin werd mijn vrouw en zij kocht ook een Alfa (146 boxer, voor het geluid). We kregen een kind en de Spider werd steeds minder gebruikt.
De Spider heb ik verkocht en de nieuwe eigenaar heeft er helaas nog veel problemen mee gehad, de laatste beurt was niet helemaal goed gegaan. Vond ik niet zo leuk, voor hem en voor mij. Ik ben namelijk super zuinig op mijn spullen. Ik heb gekeken naar een 156 SW met een 3.0 V6 24V, een 147 2.0 Selespeed, meerdere GTV's 3.0 V6 24V, maar kon niets vinden naar mijn smaak. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen een ES30 SZ gekocht als familiewagen. Kinderzitje achterin, klaar!
Niet dus, de wagen stond er technisch niet goed voor en pas na een jaar had ik alle onderdelen en reparaties achter de rug om de wagen technisch "goed " te kunnen noemen. Nu ben ik hem optisch aan het verbeteren. Al met al een grote klus. Dus er moest nog een wagen bij. Dat werd een Alfa 75 Imola.
Vlak voordat ik met een vriend naar races in Zandvoort ging, had ik op Marktplaatst een bod van 600€ gedaan op deze wagen MET airco. Op weg naar Zandvoort even kijken, rijden en kopen.
Deze wagen is een droom zo lekker rijdt ie. Ik ben er al mee op vakantie geweest naar Frankrijk en Spanje waar de auto de 5000 km zonder een slag verkeerd heeft doorstaan en de airco werkt fantastisch (wel even vullen met propaan). Dit is voor ons de ideale gezinswagen en mijn absolute nummer 1.
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op do dec 25, 2014 13:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 14:28

Welkom, altijd goed om weer wat hoofdstedelijk hoofd te kunnen bieden aan de vele Limburgers en Grunningers hier op het forum ! ;)

alfaromeo155

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 15:15

roy welkom hier.

is inderdaad een erg leuke auto zo'n 33. zelf ook gehad, je verveeld je in ieder geval niet zo'n auto.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 15:19

Benvenuto,

Leuke historie en dan een ES30 SZ als gezinsauto :shock:
Helemaal leuk is het uiteraard om een 75 voor 600€ te kopen en vervolgens 5000km rijden zonder problemen en met airco.

Heppie ook foto's van al dat moois? :roll:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 15:34

Ja,
Ik heb foto's en videos.
Foto's van alle drie de wagens en een video van 7 Gigabyte! van de SZ op Spettacolo Sportivo. Ik kan deze video PROBEREN te verkleinen naar 600 MB en op het web zetten. Proberen, want ik ben geen topper wat Video omzetten en web plaatsen betreft. Ik ga mij er even in verdiepen en kom straks terug met meer.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 16:07

Welkom Roy en probeer ook de chat na 20:00 :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

alfaRob33

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 16:13

Roy :thumbs: leuk verhaal....zo zie je maar dat virus heb je sneller dan je denkt
is mij ook ooit eens overkomen......

Welkom

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 17:45

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen een ES30 SZ gekocht als familiewagen. Kinderzitje achterin, klaar!
Wat een gouden zin!

Welkom hier
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2798
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 17:46

Welkom Roy,zeker met een familie SZ :blue_lol:

Ram6

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 18:06

Ik heb gekeken naar een 156 SW met een 3.0 V6 24V, een 147 2.0 Selespeed, meerdere GTV's 3.0 V6 24V, maar kon niets vinden naar mijn smaak. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen een ES30 SZ gekocht als familiewagen. Kinderzitje achterin, klaar!

Niet dus...

Dus er moest nog een wagen bij. Dat werd een Alfa 75 Imola. Dit is voor ons de ideale gezinswagen en mijn absolute nummer 1.
... ge wel dig . :thumbs:
Welkom !

:idea:
Meld je ook even aan bij het SCARB Alfa75Register : alfa75@alfaclub.nl
en SCARB SZ-register : sz@alfaclub.nl

GRT,

Ram6

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 18:08

Vanuit Groningen...........Welkom! :lol:
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 19:17

Welkom Roy.........

Een gezins SZ... :thumbs: ....das een goede keuze :!:

Vorige week heb ik er nog 1 staan bewonderen bij Wim Prins,

en het is toch een hele bijzondere auto :idea:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 22:54

He Roy welkom hier! Mooi verhaaltje :thumbs:
Leuk om te zien hoe een auto die je eigenlijk helemaal niet kent iemand enthousiast kan maken voor het merk...
Enne gtvco ; ZIE JE WEL DAT T KAN , EEN SZ ALS GEZINSBOLIDE??? :wink: Nah nog ff sparen maar he..?

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 23:18

Hallo Leden
Ik heb wat fotos bij elkaar gesprokkeld en ook wat foto's gemaakt.
Dit is de 75 bij mij Amsterdam, natuurlijk in een garage. Ik laat hem toch niet op straat staan.
Afbeelding

Hier rijd ik op kertavond naar mijn moeder. :driving: Als je goed kijkt zie je hoe laat dat was en wat mijn favoriete voedsel is.
Afbeelding
Omdat de SZ een familiewagen moest worden, heb ik een riem ingebouwd. Gelukkig zitten de normale aansluitpunten van de 75 nog in de SZ. Ik doe dit samen met mijn dochter. Hopelijk wordt zij ook een Alfa Romeo gek.
Afbeelding
Een foto van wat aansluit punten voor de gordel.
Afbeelding
Nog een "romantische" foto van de SZ bij schemering aan de kade.
Afbeelding
En last but not least de SZ in zijn natuurlijke omgeving, circuitpark Zandvoort. Netjes de lampjes afgeplakt. Waar ik na drie ronden hard rijden opeens geen remmen en geen grip meer had en de rit als een slak uit reed. Inmiddels heb ik een oplossing voor het remprobleem gevonden. De banden had ik veel te hard opgepomd.
Afbeelding
Prettige Feestdagen,
Roy

Gebruikersavatar
Raimon
Guru
Guru
Berichten: 1316
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:14
Locatie: Nieuwegein

RE: Roy wil zich voorstellen

za dec 24, 2005 23:20

Geweldig! Mooie intro ook!

En zo'n Catalaanse sticker is weer eens wat anders dan zo'n NL-sticker! :lol:
156 SW 1.9 JTD

Terug naar “Het Forum Café”