Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar tog

ma jan 24, 2005 14:49

'Broeikaseffect binnen tien jaar onomkeerbaar'
24 januari 2005, 13:53:54

LONDEN (ANP) - Het broeikaseffect bereikt binnen uiterlijk tien jaar het punt waarop het niet meer omkeerbaar is als er geen krachtige maatregelen worden genomen. Dat blijkt uit het rapport 'Meeting The Climate Challenge' dat dinsdag openbaar wordt gemaakt.

De Britse krant The Independent, die de hand heeft weten te leggen op het rapport, publiceerde er maandag al uit. ,,Er tikt een ecologische tijdbom'', zei de Britse ex-minister Stephen Byers tegen de krant. Byers had samen met de Amerikaanse Republikeinse senator Olympia Snowe de leiding van de taakgroep die het rapport heeft opgesteld.

Het rapport is opgesteld door het Institute for Public Policy Research in Groot-Brittannië, het Centre for American Progress in de Verenigde Staten en The Australia Institute. Politici, zakenmensen en academici hebben eraan bijgedragen. Zij waarschuwen beleidsmakers in de hele wereld dat er onvoorspelbare rampen aankomen als de temperaturen twee graden Celsius hoger worden dan de gemiddelde temperatuur in de wereld in 1750, voor de industriële revolutie. Op dit moment is de stijging ten opzichte van 1750 al 0,8 graad Celsius.

De samenstellers van het rapport zeggen dat een grotere stijging van de temperatuur leidt tot rampzalige veranderingen in het klimaat. Die hebben tot gevolg dat de landbouw ontregeld wordt, dat er tekort zal zijn aan water en dat er omvangrijke droogte optreedt. Ziekten zullen om zich heen grijpen, het niveau van de zeeën zal stijgen en bossen zullen sterven. Ook achten zij het niet ondenkbaar dat de opwarming van de aarde helemaal op hol slaat. Dat kan leiden tot smelten van de ijskap van Groenland of tot ophouden van de Warme Golfstroom.



Dit soort leuzen wordt vaker de media in geschreewd.

Er zijn natuurlijk 1001 onderwerpen die ertoe bijdragen dusdanige maatregelen te nemen of oplossingen te bedenken waardoor het effect minder zal zijn.
Waar ik me vooral aan stoor!! :evil: is het feit dat:

Wanneer je op dit moment door een winkelstraat loopt overal de deuren in de winter openstaan. Je kunt bekans zonder jas gaan shoppen de warmte komt je tegenmoet.
Wanneer je in de winkel vraagt naar waarom wordt er simpelweg geantwoord:
Als de deuren dicht zijn ziet MEN niet dat de winkel open is en komen de mensen niet naar binnen.

NONSENS TOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laten we met zn allen afspreken dat die deuren dicht blijven, wanneer je iets wilt kopen lopen jij en ik toch wel naar binnen :wink:

Of ben ik de enige die zich daaraan stoort :?

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2657
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 15:00

Wegverkeer is goed voor een bijdrage van net aan 10% aan het broeikas effect. Hiervan is het grootste gedeelte vrachtveroer. De uitstoot van een ruimteveer (om satalieten die de 'global warming' monitoren mee in de ruimte te krijgen) is geloof ik ongeveer net zoveel als 4 jaar de wegverkeer uitstoot van de Benelux... We zijn gewoon weer eens toe aan een goeie ijstijd!
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 15:12

Over 25 jaar zou toch de aardolie op zijn. Nou, dan is het broeikaseffect ook opgelost. Of is het dan al te laat.... :wink:
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! m

ma jan 24, 2005 15:32

Over 25 jaar zou toch de aardolie op zijn. Nou, dan is het broeikaseffect ook opgelost. Of is het dan al te laat.... :wink:
Wellicht te laat :cry:

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2657
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! m

ma jan 24, 2005 15:40

Over 25 jaar zou toch de aardolie op zijn. Nou, dan is het broeikaseffect ook opgelost. Of is het dan al te laat.... :wink:
Help! Bij deze: gezocht: waterstof motor voor 33 type 3!
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 15:40

0.8 graad testegen ten opzicht van 1750?? Nou nou, ik geloof niet dat ik me daar druk om moet maken.

Maar er zijn maar weinig bewijzen dat de temperatuur nu stijgt door bv de industriele revolutie. Het methaan gas dat uit de aarde komt bij de bermuda driehoek tast de ozonlaag ook aan. Bovendien is de kans ook groot dat de temperatuur stijgt omdat we de ijstijd achter ons laten, over een tijd begint die misschien wel weer en dan daalt de temperatuur weer.

Ik geloof niet dat doordat de aarde opwarmt de zeespiegel veel stijgt. 2/3 van zo'n ijsberg zit al onderwater. Bovendien krimpt het volume in als ijs smelt.

Het is natuurlijk simpel om alle problemen uit de weg te lopen, maar ik heb het idee dat er nogal wat overdreven wordt, zonder dat men precies weet waar het aan het ligt. Ze gissen maar wat heb ik het idee.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! m

ma jan 24, 2005 15:48

Ik geloof niet dat doordat de aarde opwarmt de zeespiegel veel stijgt. 2/3 van zo'n ijsberg zit al onderwater. Bovendien krimpt het volume in als ijs smelt.
Ik ben ook niet zo bang voor het broeikaseffect, maar je redenering klopt niet; het merendeel van het poolijs gaat de hoogte in onafhankelijk van het drijfvermogen, het ligt bv op de zuidpool natuurlijk op een continent (waar je door dat k*tijs zo weinig van ziet, vroeger was het er heel warm en vermoedelijk gezellig).

Jorix

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 17:03

Tsja, ik zie het allemaal wel gebeuren hoor. Er is al eens eerder een ijstijd geweest, een flinke watersnood, dinosaurussen, etc, etc. Kortom: We overleven het wel weer. Wie weet wat we over 10 jaar kunnen met de ruimtevaart...

Ohja, en als Nostradamus gelijk had dan hadden we nou al lang niet meer op dit forum zitten posten met z'n allen ;)

Greetz,
Jorix

PS: Wat betekent 'TOG' ? :?:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! m

ma jan 24, 2005 17:56

Tsja, ik zie het allemaal wel gebeuren hoor. Er is al eens eerder een ijstijd geweest, een flinke watersnood, dinosaurussen, etc, etc. Kortom: We overleven het wel weer. Wie weet wat we over 10 jaar kunnen met de ruimtevaart...

Ohja, en als Nostradamus gelijk had dan hadden we nou al lang niet meer op dit forum zitten posten met z'n allen ;)

Greetz,
Jorix

PS: Wat betekent 'TOG' ? :?:
TOCH? toch! :wink:


Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! m

ma jan 24, 2005 18:26

Ik geloof niet dat doordat de aarde opwarmt de zeespiegel veel stijgt. 2/3 van zo'n ijsberg zit al onderwater. Bovendien krimpt het volume in als ijs smelt.


Rens[/quote]

het meeste ijs dat smelt is van de poolkappen en daar liggen nogal wat m3's. die ijsbergen is maar het topje van de ijsberg :evil:
156

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 19:43

ach ,een goede vulkaan uitbarsting en al onze inspanningen zijn weer achterhaald.......
er zou allang wat gedaan kunnen zijn aan "het probleem" (kernenergie, bio-brandstoffen) maar dat leverd geen geld op! als ze ons eerst proberen bang te maken ,kunnen die judassen weer gemakkelijker de accijnsen en belastingen omhoog gooien

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 20:10

@Kareltje knetter : Yep ! You are damn right !

En bovendien, de grootste vervuiler U.S.A...... gaat toch haar eigen programma draaien. Dan komt het vast goed met de wereld :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 20:32

Even mijn punten:

1. Ik lees nergens in het stukje dat de mens de veroorzaker is.
2. 0.8 graad gestegen ten opzicht van 1750. Heeft iemand enig idee hoeveel graden we afwijken tov het temperatuur van het jaar 1251?
3. Iemand enig idee hoe nauwkeurig een termometer was in 1750?
4. Welke malloot durft na de laatste natuurramp nog te beweren dat wij de gene zijn die de aarde vernietigen. Dit heet grootheidswaanzin. Het is eerder andersom.
5. Volgens de club van rome (ergens in de jaren 60 geloof ik, en ook een club je vooraanstaande wetenschappers en zakenmannen) zouden we nu allemaal omkomen van de honger....
6. Maar we gaan toch al dood aan zureregen, kernenergie, dieselroetdeeltjes, etc, etc, etc

Wat ik me af vraag:
Waar zijn we nu eigenlijk bang voor....



DE DOOD!!!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: 'Broeikaseffect onomkeerbaar' NIET ALFA-RELATED!! maar

ma jan 24, 2005 20:53

Oke oke overal zit een kern van waarheid in....
Maar niemand die zich er aan stoort dat die winkeldeuren in de winter openstaan en warmte naar buiten blazen :shock: :oops: :cry: :roll:

Terug naar “Het Forum Café”