Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

Classic alfa uk

ma apr 25, 2022 13:44

Heeft iemand onlangs nog een bestelling geplaatst bij alfa classic in de uk?
Het is een vraag betreffende de invoerrechten.
Vorig jaar besteld, de aankoop was op de site zonder btw en werdt geregeld via DHL. Daar kwam een grote hap bij aan btw en 20 euro inklarings kosten.
Nu zie ik op de website dat de aankopen weer met btw zijn dus was de vraag, komen er dan nog kosten bij om het naar België te krijgen?

Vast dank om de ervaring te delen.
Mvg jorem
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 820
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Classic alfa uk

ma apr 25, 2022 14:14

Ik heb toevallig net een pakje van ze ontvangen. BTW en invoerrechten direct via classicalfa betaald en tot nu toe (nog?) geen spoor van een eventuele factuur voor inklaringskosten of iets dergelijks. Er was ook geen handtekening nodig voor ontvangst, dus geen DHL pakketjesgeizeling.

DHL meldt in de afleverbevestiging ook niets over extra kosten:
Beste YYY,

Uw DHL Express zending met waybill nummer ******** van CLASSIC ALFA is afgeleverd op ma apr 25 om 12:40. Vertel ons hier over uw leveringservaring.

Bedankt dat u heeft gekozen voor On Demand Delivery.
So far so good.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Classic alfa uk

ma apr 25, 2022 17:23

de EU heeft sinds 1 juli het 'One Stop Shop' concept ook buiten Europa toegestaan. Daarmee kunnen bedrijven buiten de EU ook alle belastingen meteen regelen direct bij aankoop.
Dat betekent in de prakijk dat als een webshop BTW op de factuur heeft staan, dat je er van uit kunt gaan dat ze OSS geregistreerd zijn en dus alles voor je geregeld is.

En geloof me, die postbezorgers laten het wel weten als je ze nog geld schuldig bent :)

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Classic alfa uk

ma apr 25, 2022 20:51

Dat je ergens van uit kunt gaan, dat is in de praktijk vaak een fout uitgangspunt.... :|

Als je buiten de EU iets koopt in een webshop en dat is 'VAT included' (dat is meestal zo maar niet altijd) dan komt er geen extra rekening. Behalve als het aankoopbedrag meer is dan € 150,-- want dan moeten er wel weer invoerrechten worden geheven.

Hoe dat precies zit staat HIER.
(PS: niet van mij maar van de bekendste postbezorger zelf. Als het bij jou via DHL gaat en in de bevestiging staat - net als bij Sebastiaan - zwart op wit dat de invoerrechten ook al zijn betaald, dan is het denk ik wel klaar.)



.

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

Re: Classic alfa uk

wo apr 27, 2022 06:39

Bedankt voor jullie reacties.
Gelukkig dat alles toch weer wat minder omslachtig en weer wat meer transparant is geworden. Voorheen had je geen idee op welk bedrag je uiteindelijk kwam.

@sebastiaan ben je onder de 150euro gebleven?
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 820
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Classic alfa uk

wo apr 27, 2022 08:13

Nope. 335 euro.

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

Re: Classic alfa uk

do mei 19, 2022 18:44

Alles goed ontvangen zonder een of andere opleg of extra tax.
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Terug naar “Het Forum Café”