Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Ruiten licht tinten

do apr 22, 2021 20:02

Misschien heeft iemand een idee waar ik in midden Nederland mijn achter ruiten licht groen kan laten tinten.
Ik het in mijn Juul de getinte voorruit en voorportier ruiten van een berlina gezet, getinte achterruiten zijn wel te koop bij Alfa Service
maar die gaan in back order.

:thumbs:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Ruiten licht tinten

vr apr 23, 2021 08:42

Ik ga er vanuit dat ze je bij Trimline op De Hoef sowieso van dienst kunnen zijn?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: Ruiten licht tinten

za apr 24, 2021 18:43

Ik ga er vanuit dat ze je bij Trimline op De Hoef sowieso van dienst kunnen zijn?
Hylke bedankt .. Trimline was een goede optie !
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Ruiten licht tinten

ma apr 26, 2021 12:15

Ben benieuwd als je een adres gevonden hebt hoe dat eruit gaat zien?

In mijn Giulia ook de groene ruitenset van een Berlina, en de achterportier ruiten van Alfa Service. Echter het valt nagenoeg niet op dat de achterruit nog blank is.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Ruiten licht tinten

ma apr 26, 2021 19:51

Ik ken wel iemand die autoruiten tint en daar een bedrijfje in heeft. (Hij werkt met folie in heel veel tinten, niet met coating.) Die kent ook de oude Giulia's want hij heeft de mijne wel eens gezien. Hij wees toen op de achterruit, als een typisch voorbeeld dat bijna niet goed te doen is. Vanwege de grote krommingen die in de ruit zitten aan de zijkanten en dat ook nog in combinatie met ouderwetse draden van de achterruitverwarming.

Nou denk ik dat die krommingen met folie best lukken mits een zorgvuldige verwerking (want het zijn krommingen in één richting, de ruit is niet bol). Maar die verwarming is een ander dingetje... Als je kiest voor achteraf tinten, misschien verstandig om dan een ruit te gebruiken zonder achterruitverwarming, zelfs als jouw Giulia die nu wel heeft? Want niks lelijker dan aftermarket raamfolie met van die lelijke vouwen en luchtbellen er in. Dat wil je een Giulia en jezelf niet aandoen.

En bij moderne auto's zijn ze gewend om ruiten te tinten terwijl die in de auto gemonteerd zitten. Bij zo'n oude Giulia zou ik de ruit er liever uit halen en dan laten tinten, en daarna weer terugplaatsen. Dan kunnen ze er veel beter bij om alles glad en vast te strijken en te föhnen, tot aan de uiterste hoekjes en randjes van de ruit.

.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: Ruiten licht tinten

ma apr 26, 2021 20:44

Ik had nog en setje achter portierruiten die ik heb afgegeven bij Trim-Line deze worden in een
70% licht doorlatende folie getint.
Wat Arthur ook al zegt zal het dan bijna niet opvallen dat de achterruit niet mee getint is.


Wel mooi een witte Juul met donker glas.
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: Ruiten licht tinten

ma apr 26, 2021 20:49

Ik ken wel iemand die autoruiten tint en daar een bedrijfje in heeft. (Hij werkt met folie in heel veel tinten, niet met coating.) Die kent ook de oude Giulia's want hij heeft de mijne wel eens gezien. Hij wees toen op de achterruit, als een typisch voorbeeld dat bijna niet goed te doen is. Vanwege de grote krommingen die in de ruit zitten aan de zijkanten en dat ook nog in combinatie met ouderwetse draden van de achterruitverwarming.

Nou denk ik dat die krommingen met folie best lukken mits een zorgvuldige verwerking (want het zijn krommingen in één richting, de ruit is niet bol). Maar die verwarming is een ander dingetje... Als je kiest voor achteraf tinten, misschien verstandig om dan een ruit te gebruiken zonder achterruitverwarming, zelfs als jouw Giulia die nu wel heeft? Want niks lelijker dan aftermarket raamfolie met van die lelijke vouwen en luchtbellen er in. Dat wil je een Giulia en jezelf niet aandoen.

En bij moderne auto's zijn ze gewend om ruiten te tinten terwijl die in de auto gemonteerd zitten. Bij zo'n oude Giulia zou ik de ruit er liever uit halen en dan laten tinten, en daarna weer terugplaatsen. Dan kunnen ze er veel beter bij om alles glad en vast te strijken en te föhnen, tot aan de uiterste hoekjes en randjes van de ruit.

.
Een achterruit zonder verwarming weet ik ook nog wel te liggen kan dan altijd nog eens (al is het alleen maar om te proberen)
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Ruiten licht tinten

do apr 29, 2021 12:43

beetje late reactie, maar voor de volgende keer: je kan de achterste zijruiten ook op maat laten snijden op basis van een setje uit de berlina 2000 :wink:
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Ruiten licht tinten

za mei 01, 2021 10:33

beetje late reactie, maar voor de volgende keer: je kan de achterste zijruiten ook op maat laten snijden op basis van een setje uit de berlina 2000 :wink:
Volgens mij moet ik er nog ergens 2 hebben liggen uit een Berlina. :wink: Maar waar liggen ze ook alweer??? :?
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: Ruiten licht tinten

za mei 01, 2021 12:21

beetje late reactie, maar voor de volgende keer: je kan de achterste zijruiten ook op maat laten snijden op basis van een setje uit de berlina 2000 :wink:
Volgens mij moet ik er nog ergens 2 hebben liggen uit een Berlina. :wink: Maar waar liggen ze ook alweer??? :?
Zou nog een overweging kunnen zijn..heb je wel de exacte kleur..
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Ruiten licht tinten

za mei 01, 2021 17:26

Dat hoeft niet zo te zijn.
In houten stonden een paar setjes van verschillende merken en tinten.
Zorg dus dat je hetzelfde merk hebt.
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Het Forum Café”