Hx35670
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 30, 2020 03:57

Nieuw op het forum

vr jun 05, 2020 11:37

Hallo,

Ben al een tijdje in het bezit van een origineel in NL geleverde Alfa die onder handen is genomen door Auto-GT waar de krokante delen zijn vervangen door staal. Ook motor en remmerij zijn aangepast.
Heb een paar maal deelgenomen aan een racecursus (met huur BMW) en heb track days gedaan (met huur BMW en eigen 911SC) en ben mezelf voorzichtig wijs aan het maken dat het een goed idee is om met de Alfa een track day te gaan proberen. Hopelijk kan ik op dit forum wat informatie inwinnen over rijstijl en 'race mentaliteit' van verschillende evenementen.

Afbeelding
Afbeelding

Groeten
Rutger

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

Re: Nieuw op het forum

vr jun 05, 2020 19:31

Wat een mooie auto Rutger. Houd hem heel (en blijf gewoon BMW's huren :lol: )
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

Re: Nieuw op het forum

za jun 06, 2020 22:37

welkom :thumbs:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw op het forum

zo jun 07, 2020 10:51

Welkom, en mooie bert.
Voor info over trackdays ed moet je in de racecorner zijn.

viewforum.php?f=12

Als je hem echt de sporen wil gaan geven op circuit is wellicht een beter idee om over te stappen naar iets minder fraaie maar volledig circuit geprepareerde bert of andere 105? Er zijn er genoeg van als je beetje rondvraag doet.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Nieuw op het forum

ma jul 06, 2020 15:35

Trackday proberen een goed idee ?? Hangt ervan af.. Als het in je bloedbanen gaat zitten wordt het Squadra Italia en ben je verslaafd voor het leven. Of dat een voor- of nadeel is, is weer een kwestie van perspectief !! ( Welkom hier, én welkom dáár !! ) Zou voor het betere circuitwerk inderdaad iets nemen wat niet zo'n pijn doet, als er eens een keer een krasje op zou komen. Met héle mooie autootjes ga je doorgaans ook net hard... :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hx35670
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 30, 2020 03:57

Re: Nieuw op het forum

zo jul 12, 2020 15:03

Dank voor de reacties. Voorlopig geen track days met de Alfa - al was het alleen maar omdat ik in het buitenland woon en het nogal een gedoe is om naar Nederland te gaan, maar vooral om weer terug te komen.
Ik zal track day autootjes in de gaten houden. Een bekende heeft een BMW via Molenaar laten prepareren - daar kan ik de ervaringen ook nog even navragen.
Mijn ervaring met track days in de VS waren heel positief - zeer gedisciplineerd, instructie aanwezig etc. en veel rijtijd. Daar durfde ik het dus wel aan met eigen auto te rijden...
Groeten
Rutger

Terug naar “Het Forum Café”