Hengel
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 06, 2020 12:44

Voorstellen

za mei 09, 2020 11:30

Hallo,

Mijn naam is Erik van Hengel, woonachtig in Zeeuws Vlaanderen. In mijn jeugd woonde ik in Lemmer waar ik de groep Lemarco leerde kennen. Zij sleutelde veel aan alfa’s. Daaruit is een kleine liefde voor Alfa ontstaan. Het is nooit tot aanschaf gekomen, sinds een paar weken terug. Heb een 1994’er 146 overgenomen. De gedachte er achter was om de motor, met net 75.000 km over te bouwen in mijn hoofdhobby, de Daf.

Daf heeft 2 typen gemaakt, de zgn A-body en de B-body. In de A liggen 2 cilinder boxer motoren, in de B voornamelijk 1100 of 1300 Renault Leon blokken. Meestal rond de 50 pk. Een geregelde ombouw is de inbouw van een 1400 blok uit bijvoorbeeld de Volvo 340 (eigenlijk ontworpen als Daf 77!). Dan heb je zo 75 pk. Ook worden de Gordini blokken van een Renault 5 GT turbo gemonteerd. Soms zelf 16 kleppers van andere merken. In elk geval kan de auto en de variomatic zeker 100 pk aan.

Het leek mij erg tof om een 4 cilinder boxer motor in een B-body Daf in te bouwen, vandaar mijn aanschaf van deze Alfa.

Echter twijfel ik sinds kort aan de hele haalbaarheid. Niet zo zeer qua technische kennis of ruimte maar wel qua tijd. Heb nl nog 3 projecten staan die eerst moeten, 1 motorisch, 1 lapwerk en 1 totale restauratie van chassis en polyester body (Daf Kalmar). Vandaar dat ik zo een topic aanmaak of ik een ander blij kan maken met deze auto.

Groeten, Erik

Terug naar “Het Forum Café”