remzik
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 06, 2020 13:19

Mezelf of liever gezegd mijn spider even voorstellen

do mei 07, 2020 11:27

Hoi eenieder,
Mijn naam is Remzi, 49 jaar,i en ik heb een spider gekocht. Mijn eerste alfa na 20 jaar. Mijn eerste auto was een Alfa Sud QV, een rode :), waarna ik nog wat 33's heb gehad en een 155. Door geld gebrek, en een hele hoop storingen, ben ik over gestapt op suzuki. Moet wel zeggen nooit problemen mee gehad. Maar nu mijn mid life crisis er aan komt is het toch tijd om een cabrio te kopen en ik moest erg niet lang nadenken over welke dat moest worden.

Dit zijn de fotos van toen ik hem op 29 maart kocht :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De auto had erg weinig roest, mooie uitlaat, ik weet geen mooiere voor een Spider of GTV, Chrome rolbeugels. Dit was een plus punt voor het kopen er van.

De auto had een lekke aandrijfas hoes, een oranje dashboard en deur panelen van fase 2, midden console van fase 2 met hout schroeven in erkaar gezet, en hij reukt naar benzine als een bocht naar links maakt. Dit waren de negatieve punten. Zo op het eerste gezicht.

Ik heb de auto gekocht en gelijk de hoes en distributie riem met waterpomp en spanrollen, bougies en luchtfilter vervangen. De verkoper, een autobedrijf, had al de olie vervangen.

Ik had plaatjes gezien van een alfa 916 met Alfa GT Blackline velgen en dat is gewoon de beste look voor deze auto's, vind ik. Op marktplaats stond maar een set te koop dus gelijk gekocht.

Afbeelding

Ik zag ook een hardtop voor mijn spider en heb die maar gekocht maar omdat het een zomer auto is en hij staat in mijn garage was de aankoop van een hardtop misschien te impulsief

Afbeelding

Ben nu weekje bezig met het dashboard want ik wil een originele binnenkant, en geen houtschroeven in mijn dashboard :)

Ik ga van de week nog wat mooie fotos maken en zet ze hierzo

Volgende actie is de benzine geur checken. Het is als je een linker bocht neemt. Ik denk dat ik bij de vulslang maar beginnen met kijken. Misschien heeft iemand op het forum ervaring met benzine geur bij linker bochten en volle tank.

remzik
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mei 06, 2020 13:19

Re: Mezelf of liever gezegd mijn spider even voorstellen

do mei 07, 2020 16:21

foto's van vanmiddag :

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

Re: Mezelf of liever gezegd mijn spider even voorstellen

do mei 07, 2020 16:58

Welkom, ziet er op slag een stuk knapper uit zo :thumbs:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Terug naar “Het Forum Café”