Roland Artc88
Full Member
Full Member
Berichten: 371
Lid geworden op: di nov 18, 2008 09:07
Locatie: Enschede

Archief oude forum topics

di apr 28, 2020 09:43

Hallo,

Via het 'Algemene Technische vragen' forumdeel kwam ik op het topic 'Index vaste topics Technische vragen' (erg handig). Hier vielen mij een aantal dingen op.

Niet werkende links
Hierin staat een link naar de 'Lijst met Technische Onderwerpen oude forum'. Helaas lijken al deze links in dit topic niet te werken. Wellicht is het zoiets simpels als een gebroken link / verouderde verwijzing, wellicht zijn al die topics inmiddels verdwenen.

Kan iemand hier meer over vertellen / kan een moderator dit wellicht repareren? Dit lijkt een mooie lijst met handige verwijzingen naar bruikbare topics.


Verdwenen foto's
Bovendien brengt dit mij op een ander punt. Het lijkt onvermijdelijk dat oude topics hun afbeeldingen verliezen. Mensen uploaden hun foto's naar een gratis server en naar verloop van tijd verdwijnen de diensten of verloopt het termijn waarop deze bedrijven de foto's gratis opslaan. Ik begrijp dat het waarschijnlijk te duur wordt voor de club om alle foto's op de server van de website te zetten. Echter, wellicht kan er een uitzondering gemaakt worden als een topic de status 'Vaste topic' o.i.d. krijgt. Dat de essentiële foto's van deze topics op de server worden gezet zodat ze niet verloren gaan. Het is namelijk doodzonde dat deze topics wel op waarde worden geschat, maar na een aantal jaar ineens foto-loos zijn en daarmee in sommige gevallen bijna compleet waardeloos.


Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden om de oude links weer werkend te krijgen en in elk geval de foto's van toekomstige waardevolle topics op een manier gewaarborgd kunnen worden. Er is eigenlijk al te veel waardevolle informatie verloren, daar is niks meer aan te doen. Maar wellicht kunnen we er wel iets aan doen om het in de toekomst te beperken.
Laatst gewijzigd door Roland Artc88 op di apr 28, 2020 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Archief oude forum topics

di apr 28, 2020 11:49

Volgens mij is dat topic in het leven geroepen na de "grote" overstap naar het nieuwe forum.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de informatie van de oude topics nog bewaard gebleven is.

Je suggestie mbt het bewaren van foto's zal ik meenemen in een volgend overleg.
Het staat eenieder natuurlijk altijd vrij om zelf ook voor een geschikte opslagplek te zorgen :thumbs:

Vr.groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Het Forum Café”