Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 15:44

@Yuri, voor een artikel 5 heb je geen Giulia Q nodig hoor :wink:

Heb laatst een waarschuwing gehad voor het opduwen van een undercover politieauto #-o :mrgreen:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GiuliaReis
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:32
Locatie: Oirschot

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 16:52

@Yuri, voor een artikel 5 heb je geen Giulia Q nodig hoor :wink:

Heb laatst een waarschuwing gehad voor het opduwen van een undercover politieauto #-o :mrgreen:
Toch wel met de Juul?
Thoughts of an idle mind

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 17:42

@Yuri, voor een artikel 5 heb je geen Giulia Q nodig hoor :wink:

Heb laatst een waarschuwing gehad voor het opduwen van een undercover politieauto #-o :mrgreen:
I know, I know... :mrgreen: maar met een Giulia Q denk ik dat ik wel eens al te snel prijs zou kunnen hebben. Gaan we niet doen dus, voelt toch een beetje als zonde geld om 60K af te zinken in een auto die je je roze pasje zal gaan kosten. Wat daarin ook zeker meespeelt: de gunfactor bij uitbundig rijgedag in een modern kanon is erg laag. Als je een keer dwars van een rotonde af komt gezeild met een auto uit de jaren '80 of zo, dan kun je het er nog op gooien dat de auto je verraste en vaak vinden mensen het ook wel iets aandoenlijks hebben, dat gestuntel in zo'n oud brikkie. Maar met een 500pk monster met 4 uitlaten van een paar jaar oud moet je toch al bewust het ESP uit hebben gezet en dan ben je het er dus om aan het doen. Je krediet is dan een heel stuk lager.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Overspel...

ma feb 13, 2023 19:15

@Yuri, voor een artikel 5 heb je geen Giulia Q nodig hoor :wink:

Heb laatst een waarschuwing gehad voor het opduwen van een undercover politieauto #-o :mrgreen:
Toch wel met de Juul?
Jep. Reed lekker door de polder richting de snelweg en kwam een moderne golf gtd redelijk rap dichterbij. Net voor de snelweg kom ik door de bebouwde kom en heb ik netjes mijn snelheid aangepast en zat die golf op mijn bumper. Na de bebouwde kom haalde hij mij meteen in. Maar ik stond achter hem bij het stoplicht om de snelweg op te gaan. Eenmaal de bocht door ging hij er vol voor maar ik bleef netjes op zijn bumper :mrgreen:

Invorderingssnelheid overschreden we al op de invoegstrook :oops: . Hij haalde even flink door op de verder lege weg en zakte toen terug naar een 140/150 km/u. En vlak voor mijn afrit deed hij zijn bordje 'volgen politie' omhoog. :cry: toen zat ik aardig te vloeken... :(

Was ik met een moderne auto geweest dan was het klaar geweest denk ik. Nu kreeg ik eigenlijk alleen maar te horen " dat had ik niet verwacht van dat oude ding" 8) en "pas wel een beetje op, je hebt niet altijd geluk". Kwam ik dus mooi mee weg. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 08:03

@Yuri, voor een artikel 5 heb je geen Giulia Q nodig hoor :wink:

Heb laatst een waarschuwing gehad voor het opduwen van een undercover politieauto #-o :mrgreen:
Toch wel met de Juul?
Jep. Reed lekker door de polder richting de snelweg en kwam een moderne golf gtd redelijk rap dichterbij. Net voor de snelweg kom ik door de bebouwde kom en heb ik netjes mijn snelheid aangepast en zat die golf op mijn bumper. Na de bebouwde kom haalde hij mij meteen in. Maar ik stond achter hem bij het stoplicht om de snelweg op te gaan. Eenmaal de bocht door ging hij er vol voor maar ik bleef netjes op zijn bumper :mrgreen:

Invorderingssnelheid overschreden we al op de invoegstrook :oops: . Hij haalde even flink door op de verder lege weg en zakte toen terug naar een 140/150 km/u. En vlak voor mijn afrit deed hij zijn bordje 'volgen politie' omhoog. :cry: toen zat ik aardig te vloeken... :(

Was ik met een moderne auto geweest dan was het klaar geweest denk ik. Nu kreeg ik eigenlijk alleen maar te horen " dat had ik niet verwacht van dat oude ding" 8) en "pas wel een beetje op, je hebt niet altijd geluk". Kwam ik dus mooi mee weg. :P
:lol: :lol: Fantastisch. Lang geleden ook eens iets soortgelijks bij de hand gehad met mijn 75V6QV. Kwam er ook met een waarschuwing vanaf. Sowieso heb ik de indruk dat wanneer je alleen (beetje) te hard rijd, maar verder wel normaal en netjes doet je alleen wat te duchten hebt van flitsers.

Gr, DJ
Laatst gewijzigd door DJ op di feb 14, 2023 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 08:15



Grappig! Die stond ook op mijn shortlist-voor-over-een-tijdje maar ik had er geen lekkere zit in. Verder wel een geweldig gooi-en-smijt-appraat, maar uiteindelijk niet voor mij. De spoeling is sowieso erg dun. Heb nu al een aantal jaar geen daily 75 meer (wel een om regelmatig als semi-daily te gebruiken hoor, daar niet van) en ik vrees dat een daily Alfa gewoon niet meer gaat gebeuren. Een Giulia Q is inderdaad een briljant ding, maar ik vind ook dat je nou nooit eens de ruimte en gelegenheid hebt om je niet geremd of gehinderd te voelen in het verkeer. Hetzelfde geldt voor bijna alles in die categorie, zoals een M2 of M3. Dat eindigt onherroepelijk een keer in een artikel 5.
Herkenbare afweging. :lol:
Daarom hobbel in maar door in mijn oude bus.
Spotgoedkoop in gebruik, betrouwbaar, alles wat ik echt belangrijk vind zit erop en kan ik er hoop rotzooi mee vervoeren en grote aanhanger mee trekken.
Maar eens in zoveel tijd kijk ik toch op bekende autosites wat er aan Giulia Q's te koop staat..... :wink:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 08:40

Als familiewagen hebben we nog een suffe Astra. Ik had eerst in mijn hoofd om deze weg te doen voor iets leuks als een Stelvio Q, BMW 340i Touring of andere snelle pakezel. Naar uiteindelijk bedacht ik me dat het ook wel lekker is om zo'n no-nonsense ding er bij te hebben, waar de kinderen over de bekleding kunnen lopen en ik de kofferbak vol met autoonderdelen kan gooien zonder me druk te maken.
En ik rijd hier alleen maar in als ik de kinderen bij me heb, dus veel genieten van al dat vermogen kon ik dan toch niet.

Ik heb m wel een kleine tuning van +5pk gegeven en de winterbanden rollen op originele 156-wieldoppen. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 09:42

Dank je voor het posten van die Astra, nu durf ik ook :lol:

Na het laatste geklooi met een 156 SW uit 2004 was ik er ook wel klaar mee.
Een dagelijkse auto moet het gewoon altijd doen en daar wil ik zelf niet meer aan sleutelen.
Dus laatste dagelijkse Alfa ingeruild voor een Stekkercorsa:

Afbeelding
Afbeelding

Er was al een Vivaro dubbelcabine, 180pk 8 traps automaat, voor de handigheid met hobby/vakantie/kinderen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 10:08

Haha, dit topic wordt steeds leuker. Wat heb ik allemaal op de dam staan wat niet een Alfa is?

1- De daily. Een vlammend gele Nissan 350Z van 2005. Ding zuipt als een malle, maar is ongekend hufterproof. In bijna 7 jaar tijd, buiten olie vullen en regulier onderhoud: de nokkenas-sensoren en een raammotor. Big whoop.
2 - Het werkpaard. De vadsige Benz S124 is verkocht, en gezien de ervaring met Nissans uit 2005 heb ik een gênante X-Trail van dat jaar gekocht. Goedkoper kun je geen 2 ton trekken denk ik. Gezien het Nissan-gehalte denk ik er overigens over om Scuderia Arna-stickers te laten maken en die op de trackday-75 te plakken. :mrgreen:
3 - Voor de lol zonder dak. Een Elise S2, en omdat je toch een beetje potentieel automotive verdriet wilt in het leven uiteraard wèl eentje met Rover-motor.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 11:48

Na de nodige punto's, een twingo en een honda hrv. Anderhalf jaar geleden maar een degelijke zweed gekocht.

V70 classic met 2.5 10v vijfcilinder. Ontzettend fijne auto met 375.000 km ervaring inmiddels.

Afbeelding

D'neghentigh rijdt voorlopig toch niet.

Afbeelding
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 18:46

Er was al een Vivaro dubbelcabine, 180pk 8 traps automaat, voor de handigheid met hobby/vakantie/kinderen:
Afbeelding
Mooie combinatie man.

Afbeelding

Hier dus naast de Bertone een oude fiat 500, een lekkende landrover, een camper (ook weer Fiat), een zero-f$ucks given peugeot partner en een Tesla met kamp wielen.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Overspel...

di feb 14, 2023 21:29


Mooie combinatie man.

Afbeelding

Hee, het is geen tandemasser hè! :jumping:

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Overspel...

wo feb 15, 2023 07:39

O ja, de echte stucadoor heeft natuurlijk een tt. Tandem Tabbert.

leonm
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 19, 2009 22:48
Locatie: Wingene, West-Vlaanderen

Re: Overspel...

do feb 16, 2023 18:46

Hier ook allang geen Alfa meer. Na m'n 156 V6 niet echt vervanging gevonden bij Alfa, dus nu een Audi A6 2.8 FSI V6 (handgeschakeld uiteraard :D ). Kan niet tippen aan een Busso, maar klinkt toch ook erg lekker. Wegligging beetje lomp, wel comfortabel.

Als tweede auto toch nog iets Italiaans, bijna nieuwe Fiat Tipo Cross

En een Chevrolet Camaro van 1988 voor de hobby, maar die gaat eruit, te weinig tijd voor... :(

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Overspel...

do feb 16, 2023 19:24

Ik heb m wel een kleine tuning van +5pk gegeven ..... :lol:
Afbeelding

Haha, prima spul! Ik heb diezelfde tuning op de Giulia:

Afbeelding


.

Terug naar “Het Forum Café”