Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Overspel...

wo mar 08, 2023 16:26

Met mijn giulia moet ik ook bij de les blijven.. wielspin in de 4e versnelling met die kou. :mrgreen:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

Re: Overspel...

do mar 09, 2023 08:14

Ik kwam ooit via een Fiat Marea bij een 156 uit. Met vrij veel plezier een 120.000km gereden met die 156 in een paar jaar tijd. In de tussentijd een hobby Alfa erbij gekocht (een 164). Maar toen die 156 de 4 ton voorbij was lukte het niet echt wat anders te vinden in de Italiaanse hoek qua rijervaring, prijs, etc. Doordat Saab prijzen nogal in een dip zaten toendertijd dat kunnen kopen.

Een paar jaar terug een eigen zaak begonnen en toen ook een zakelijke auto uitzoeken. Maar Alfa had zelfs geen hybride in het aanbod. Inmiddels aan mijn 2e elektrische auto en Alfa heeft nog steeds niets. Stellantis heeft niets elektrisch in deze klasse (veel bagageruimte en veel ruimte voor 4 volwassenen + goed rijbereik en heel goed snelladen)..
Afbeelding

Zakelijk moest er ook nog iets compacts, zuinigs op benzine bij komen voor als je in je eentje onderweg bent in de BeNeLux. Mocht best sportief zijn maar ook representatief en dagelijks bruikbaar. Een Alfa 4C is te spartaans, een Abarth te luidruchtig.. het is een Alpine geworden.
Afbeelding

Als compensatie dan maar wel weer een Alfa in de klassieker/youngtimer verzameling opgenomen; naast de 164 nu ook een Sud.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Overspel...

vr mar 10, 2023 15:37

Hoe bevalt de Ioniq5? Is in beeld als vervanger van onze i3 namelijk :mrgreen:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

Re: Overspel...

ma mar 13, 2023 11:23

Je kan zo ongeveer een i3 in de Ioniq5 parkeren... Lekker ruim dus!

Kofferbak is niet gigantisch misschien maar interieur ruimte is perfect. Maar het is wel een auto die heel erg op comfort is gericht. Ondanks dat het voor zo'n grote en elektrische bak best nog licht is (een beetje benzine BMW 3-serie weegt al meer dan de dikste Ioniq5 op de AWD versie na) niet teveel verwachtingen hebben qua sturen zo goed als een i3. Daarvoor moet je echt bij de Kia versie zijn.
Verbruik is niet slecht (18 a 21 kWh/100km), snelladen werkt echt zo goed zolang je tijdens het laden de verwarming/airco maar uit laat staan, mix van knoppen en touchscreen werkt goed en qua garantie, SW updates, etc. ook gewoon goed.
Zitten wel wat meer SW bugs in (neemt soms wel en soms niet de instellingen goed over als je van rijders profiel wisselt) dan ik gewend ben van een Aziatisch product. Maar nooit een echt vervelende en meeste binnen een jaar goed opgelost. Uitlijning uit de fabriek van sensoren en stuur zit er weleens iets naast en dan danst de auto op Highway pilot wel over de weg. Na een controle en aanpassing helemaal goed.

Toch jammer dat Alfa niet in dit segment meedoet. Met wat meer SW bugs misschien.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Overspel...

ma mar 13, 2023 18:29



Zakelijk moest er ook nog iets compacts, zuinigs op benzine bij komen voor als je in je eentje onderweg bent in de BeNeLux. Mocht best sportief zijn maar ook representatief en dagelijks bruikbaar. Een Alfa 4C is te spartaans, een Abarth te luidruchtig.. het is een Alpine geworden.
Afbeelding
.
Die Alpine is fantastisch! =P~
Stond aanvankelijk ook op mijn longlist, maar helaas toch net iets te onpraktisch voor mij met de kinderen.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

SprintVeloce
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 22, 2019 12:33

Re: Overspel...

di mar 14, 2023 11:01

Met 4 kinderen is een 6(+) zitter een noodzaak, dus een Multivan (i.p.v. onze ouwe, (onbe)trouw(bar)e Espace) voor gezinsuitjes.
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '81
916 Spider 2.0 TS '96

Lancia Beta Spider 1.6 ‘78 (project)
Maserati Biturbo Si '88
VW Multivan ‘22

Gehad
159 SW 1.8 MPI '07

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Overspel...

di mar 14, 2023 14:16


Die Alpine is fantastisch! =P~
Absoluut! Helaas geen handbak leverbaar, maar buiten dat... staat ook hoog op mijn lijstje, samen met een Evora S.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Overspel...

di mar 14, 2023 16:56



Zakelijk moest er ook nog iets compacts, zuinigs op benzine bij komen voor als je in je eentje onderweg bent in de BeNeLux. Mocht best sportief zijn maar ook representatief en dagelijks bruikbaar. Een Alfa 4C is te spartaans, een Abarth te luidruchtig.. het is een Alpine geworden.
Afbeelding
.
Die Alpine is fantastisch! =P~
Stond aanvankelijk ook op mijn longlist, maar helaas toch net iets te onpraktisch voor mij met de kinderen.
Mijn werkgever heeft er eentje en die moet ik nog eens een dagje gebruiken.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Terug naar “Het Forum Café”