Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Einde van een tijdperk

vr jan 27, 2017 21:54

Beste forumgebruikers,

ik kreeg al van diverse kennissen, ook van hier op het forum de vraag of de Berlina die op de klassiekersite van Wim Prins staat die van mij was. Ja dat klopt, ik heb hem recentelijk aan Wim verkocht. Ik liep al wat langer met het idee rond om hem van de hand te doen. Helaas uit noodzaak. Een auto waar je bijna 22 jaar je ziel en zaligheid in hebt gestoken ( en in totaal 115.000 km mee hebt gereden) verkoop je natuurlijk niet zomaar. ik heb al wat langer last van artrose in mijn rechterschouder. Dat is de laatste tijd sterk verergerd, daardoor is het schakelen en zware sturen erg pijnlijk geworden. Ook het sleutelen eraan ging steeds lastiger Door een tremor in mijn rechterhand waarbij het soms, en dan met name "priegelklusjes' een echte "uitdaging" werd. Het plezier werd steeds meer overheerst door mijn frustratie dat het niet meer ging zoals ik wilde. Ook heb ik dan maar de voorraad zorgvuldig opgebouwde onderdelen (veel niet meer te verkrijgen plaatwerk) is in 1 keer verkocht.
ik hoop dat deze bijzondere Alfa waarvan de geschiedenis vanaf het begin bekend is naar een echte liefhebber gaat. Bij de verkoop zat ook een stapel Duemila's en klaverblaadjes waarin ik artikelen over deze auto heb geschreven.Het gaat me ontzettend aan mijn hart. ik zal mijn "milanese meisje' in het begin best missen, maar het is zoals het is :(

Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Einde van een tijdperk

vr jan 27, 2017 22:06

Goh. Ben er even stil van.

Sterkte.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Einde van een tijdperk

vr jan 27, 2017 22:48

Auw, wat een pijnlijk verhaal! Hoop dat verder leed bespaard blijft!

Voor stuurbekrachtiging zijn wel oplossingen te bedenken (en uit te voeren), maar een automaat in een klassieke Alfa is een speld in een hooiberg. :(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Einde van een tijdperk

za jan 28, 2017 08:57

Wat een waardeloze reden om je auto te moeten verkopen.
Snap je opmerking wel dat het niet leuk meer is als het niet kan zoals je het wilt, dan gaat de lol van de hobby af.
Hoop dat het snel slijt en opbrengst van de verkoop nog iets goed maakt.

Sterkte,
DJ

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: Einde van een tijdperk

za jan 28, 2017 12:04

Dit is wel heel triest, sterkte!
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Einde van een tijdperk

za jan 28, 2017 21:48

Ja dank voor het medeleven jongens, het komt echt wel goed. Het is nu even vreemd wanneer ik de garage binnenloop en die is leeg. Dat moet even wennen denk ik. Eens komt vast nog wel iets, want voor elke deur die dichtgaat, gaat een andere open :wink:
Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: Einde van een tijdperk

za jan 28, 2017 23:24

Iets zegt mij: Berlina automatico mer elektrische stuurbekrachtiging :D
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Einde van een tijdperk

zo jan 29, 2017 00:30

Jammer Richard,

Ik hoop dat je toch weer iets terug kan kopen waar je ook veel plezier aan beleeft (en dat hoeft geen auto te zijn).

Sterkte met je gezondheid.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Einde van een tijdperk

zo jan 29, 2017 18:08

Ja dank voor het meedenken, en inderdaad het hoeft niet direct een auto te zijn, daar denk ik momenteel ook over na.
Berlina's met automaat die zijn er wel, en electrische stuurbekrachtiging is ook in te bouwen. Maar ik blijf dan nog met het probleem met de tremor waardoor het sleutelen moeizamer is, en dat wordt in de toekomst alleen maar erger. :?
Het klinkt sentimenteel maar die ruim 21 jaar die ik met deze Berlina had bouw je toch een soort band op, mijn beide zoons zijn er in opgegroeid om maar een voorbeeld te noemen. en met een andere heb ik dat niet.

Mvg, Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: Einde van een tijdperk

ma jan 30, 2017 18:47

Heftig nieuws Richard, moet echt een hele moeilijke beslissing zijn geweest.
Ook jammer dat evt niet een van de zoons hem wilden overnemen ?
Ik hoop dat je zo snel mogelijk iets ander leuks vindt

Ik zal proberen de auto op de voet te volgen.
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Einde van een tijdperk

ma jan 30, 2017 22:09

Heftig nieuws Richard, moet echt een hele moeilijke beslissing zijn geweest.
Ook jammer dat evt niet een van de zoons hem wilden overnemen ?
Ik hoop dat je zo snel mogelijk iets ander leuks vindt

Ik zal proberen de auto op de voet te volgen.
Ja mijn beide zoons hebben ook wel een voorliefde voor Alfa, de oudste heeft zelfs recentelijk een heeele mooie rode 147 gekocht,, een van de laatste. Maar helaas hebben ze niet zoveel met een klassieker, maar dat vind ik prima hoor.

Trouwens ik begreep dat wim prins al best wat reacties op de Berlina heeft gekregen, zelfs helemaal uit Amerika ( als hij tenminste een inreis visum van trump krijgt :mrgreen: :mrgreen: )
Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Einde van een tijdperk

ma jan 30, 2017 22:28

Ik heb genoten van jouw verhalen over de Berlina en ik hoop dat er een mooie Alfa deur voor je opengaat nu je een andere hebt dichtgedaan.

Om andere redenen heb ik na bijna 30 jaar Giulia een poosje geleden die periode afgesloten, mis het nog wel eens maar geniet dagelijks van de 916 Spider.

Het beste met de gezondheid Richard!
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Einde van een tijdperk

ma jan 30, 2017 23:58

Ik heb genoten van jouw verhalen over de Berlina en ik hoop dat er een mooie Alfa deur voor je opengaat nu je een andere hebt dichtgedaan.

Om andere redenen heb ik na bijna 30 jaar Giulia een poosje geleden die periode afgesloten, mis het nog wel eens maar geniet dagelijks van de 916 Spider.

Het beste met de gezondheid Richard!
Dankjewel Floor, Whow 30 jaar?? Dat is echt heel lang !! :shock: Nou ik kan nu ook heel erg genieten van onze Giulietta met een TCT bak en hoef dus niet te schakelen. Die ga ik vanaf nu extra vertroetelen. Het rijden daar in gaat prima en pijnloos. ik heb mezelf ook al verwend met een mooi setje velgen voor zomerbanden, Nu zitten de originele velgen met winterbanden er onder.

Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Einde van een tijdperk

di jan 31, 2017 11:07

Heel jammer om te horen. Hetzelfde zie ik bij mijn vader (reuma in zijn handen), hij kan eigenlijk ook niet meer sleutelen en sturen is ook pijnlijk (stuur is te dun en hard). Daarom heeft hij vorig jaar de auto eigenlijk niet aangeraakt.

Met mijn moeder heb ik geregeld dat de auto nu naar een monteur gaat die om de auto geeft zoals hij dat doet. Ook zijn we hard op zoek naar een dikker en zachter stuur waardoor hij toch kan blijven rijden (schakelen heeft hij gelukkig geen moeite mee).

Ik kan mij niet voorstellen hoe het voelt, maar herken wel je frustratie zoals bij mijn vader. :cry:

Heel veel sterkte, ik hoop dat je een manier vind om toch nog te kunnen genieten van autos en rijden.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Einde van een tijdperk

vr feb 17, 2017 22:17

Ik zie op de site van Wim Prins dat de Berlina verkocht is. Oei, dat doet toch wel even zeer :?

Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Het Forum Café”