Gebruikersavatar
Sud.
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 15:31
Locatie: Ohe en Laak

Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

za jan 14, 2017 13:26

Beste Alfisten,

Wil dit jaar met mijn zoon naar Goodwood Revival gaan. Aangezien dit niet mag missen op een to do lijst. Festival of Speed staat er ook op, maar past dit jaar niet in de planning, dus die volgt een ander jaar.
De planning is met de Alfa aan reizen op donderdag, hele weekend Goodwood en maandag naar huis.
Wie heeft tips:
welk type ticket,
logies B&B, hotel, camping, etc.
toegang bereiken zonder file, (P&R, openbaar vervoer etc.)
parkeren,
andere tips die handig zijn.

Ciao Wim en Marvin.
Alfasud 1.2L
Alfasud Sprint 1.3
Alfasud Nuova 1.3
33 QO 1.5
156 Selespeed 2.0 TS
156 Edizione Limitata 1.8 TS
916 Spider 2.0 TS
156 SW 2.0 TS
Spider III 2.0
GT 1300 Junior
Alfettta GTV 2.0 TS
156 SW 1.8 TS (heden)
Alfasud Sprint 1.3 I.E. (heden)

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

za jan 14, 2017 18:13

Op tijd logies en verblijf reserveren. Kijk op tripadvisor naar wat binnen fietsafstand en binnen budget ligt. Fietspaden hebben ze niet of amper en de wegen zijn smal dus als je met kinderen gaat misschien toch maar te voet of in de onvermijdelijke files staan. Heel veel stof e.d. dus hooikoortspillen mee. B&B's met een goede rating zijn te verkiezen boven hotels want die zijn in het UK erbarmelijk slecht. Toch met de auto: parking is op een veld met hoog gras dus geen 4C op parkeren. :P Ticket is kwestie van smaak, ik hoef het niet zo nodig maar er zijn grandstands. Beetje zoals met f1. Als je naar de revival gaat kom dan niet in je gympen maar ga voor "period dress" -geen overall ook, doe wat moeite. Je kan via de tunnel maar dan moet je een uur of 6 files, slechte wegen en b-roads trotseren. Je kan van Frankrijk ook een ferry nemen naar Plymouth en dan heb je wat minder wegen (weet wel niet hoeveel kulturele verrijking je in Calais zal tegenkomen -op eigen risico). Kijk naar het programma om je bezoek te plannen.
Maar vooral: geniet! Je gaat je ogen en oren niet geloven.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

zo jan 15, 2017 15:03

Bij het gewone FOS altijd overnacht in B&B in Worthing (Marina is goed of die ernaast), leuk stadje aan de kust en dichtbij. Altijd gewone tickets gekocht, plaats genoeg langs de baan.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sud.
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 15:31
Locatie: Ohe en Laak

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

vr jan 20, 2017 20:01

Ik ga morgen bij Henk, de ervaringsdeskundige in Beesel aan.

Mijn zoon is al 28, dus daar hoef ik niet meer op te passen. Hij eerder op mij.
Wil de ferry van Duinkerken naar Dover nemen, die neem ik altijd als ik naar Engeland gaat. Bevalt prima en qua prijs.
Alfasud 1.2L
Alfasud Sprint 1.3
Alfasud Nuova 1.3
33 QO 1.5
156 Selespeed 2.0 TS
156 Edizione Limitata 1.8 TS
916 Spider 2.0 TS
156 SW 2.0 TS
Spider III 2.0
GT 1300 Junior
Alfettta GTV 2.0 TS
156 SW 1.8 TS (heden)
Alfasud Sprint 1.3 I.E. (heden)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

za jan 21, 2017 14:01

O ja, parkeerterrein zat, liggen grote grasvelden omheen, ticket laten zien en dan krijg je een plekje toegewezen.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

za jan 21, 2017 23:15

Als je slim bent dan kom je vroeg en met een oudere ( van voor 1973) auto, dan parkeer je naast het terrein vaak minder dan 100m afstand tussen allerlei klassieke auto's. Je moet alleen een auto registreren en een parkeerkaart aanvragen (is gratis).
Ga je kamperen dan is de Goodwood camping ook een optie, niet goedkoop, maar er is transport naar en van het circuit. Dus geen files en reken er maar op dat het druk is
De camping is niet speciaal, een week eerder liepen de schapen er nog en de was/douche ruimte zijn van die mobiele units, Maar het is lekker dicht bij.
Meestal sta ik op de camping langs de A286 zuid ongeveer 12km van Goodwood ( en als ik een jaar oversla dan krijg ik mails van ze dat ze me gemist hebben)

Maar ga er vanuit dat het festival druk is, erg druk gelukkig is het terrein groot maar dat betekent ook veel lopen, goed schoenen is een must. Vergeet ook het weer niet, als de zon schijnt is het prachtig maar het kan er ook regenen en er zijn niet veel punten om te schuilen. Ookal zou je willen, de races gaan gewoon door.
Ik heb altijd 3 paar schoenen bij me dan ben ik verzekert van elke dag een droog paar....
Eten en drinken is volop te koop maar wel erg duur. Zo'n £10,- voor een bakje fish and chips en wat te drinken en nu de pond gezakt is......

De meeste auto's kan je gewoon aanraken alleen het hele dure spul de gto's Cobras Ferraris ed staan in een afgesloten paddock waar je alleen kan komen als je vriend of familie bent van een van de auto's. Je kan daar wel omheen lopen.
En dan heb je natuurlijk ook nog alle vliegtuigen een deel staat vast opgesteld en andere vliegen regelmatig rondjes.

En als je denkt alles gezien hebt ga eens naar de parkeerplaats, onvoorstelbaar de enorme aantal klassiekers die daar staan, rij na rij van mini tot Maserati en alles wat hè maar kan verzinnen.

Ik heb voor mezelf nog niet besloten of ik dit jaar weer ga de datum komt me eigenlijk niet goed uit, maar wie weet het FOS is ook nog een optie, geen races maar ook zeer speciale auto's.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

zo jan 22, 2017 11:05

Ten zuiden van Chichester vind je diverse campings.

Bij de revival wordt het publiek gevraagd zich 'period' te kleden. Niet verplicht maar wel leuk als veel bezoekers dat doen. Dat al dat tijdcorrecte volk de ganse dag met smartphones en andere anachronistische objecten loopt te zwaaien, het zij zo 8) Achter de racestuurtjes zie je ook helmen die niet bij de auto passen.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

zo jan 22, 2017 14:50

Neem op de terugweg de provinciale weg langs de kust. Heerlijk rijden, je komt door allerlei plaatsen, dorpjes etc.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sud.
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 15:31
Locatie: Ohe en Laak

Re: Wie heeft ervarings tips over bezoeken Goodwood Revival.

zo jan 22, 2017 15:30

Alvast ieder bedankt voor de tips!
Ben met Bertje bij Henk geweest. Veel ervaringen ten horen gekregen.
Ga nu eerst eens met mijn zoon overleggen wat te doen.
Goodwood camping met stroom en eenvoudigste tickets is de eerste optie die in beeld komt. Dan kun je optimaal van het festival genieten, zonder onnodig tijd kwijt ten zijn aan files.
Alfasud 1.2L
Alfasud Sprint 1.3
Alfasud Nuova 1.3
33 QO 1.5
156 Selespeed 2.0 TS
156 Edizione Limitata 1.8 TS
916 Spider 2.0 TS
156 SW 2.0 TS
Spider III 2.0
GT 1300 Junior
Alfettta GTV 2.0 TS
156 SW 1.8 TS (heden)
Alfasud Sprint 1.3 I.E. (heden)

Terug naar “Het Forum Café”