KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Scheisse, scheisse, scheisse......

di nov 22, 2005 22:05

Op deze site is te zien hoe de nieuwe radarsysteem van Mercedes functioneert. Of beter gezegt, niet functioneert. De radar signaleert bij mist een op de weg stilstaande auto waardoor er een piepsignaal afgaat die de bestuurder moet waarschuwen om te gaan remmen zodat een ongeval vermeden kan worden. Helaas gaat het een beetje mis. :mrgreen:
Het systeem functioneert niet. De redacteur van autobild ( die kennelijk steekpenningen heeft ontvangen voor een positief verhaal in dat blad ) remt te laat. Op de vloer ligt een balk die de journalist er op wijst wanneer hij moet remmen. Het signaal gaat niet af.
In de studio probeert de draaikont van Mercedes Benz er mooi verhaal van te lullen. Hij valt mijnsinziens vies door de mand. Koste wat kost wordt hier een elandproefdebacle voorkomen. Het ergste is nogwel die `onafhankelijke ` journalist. Zo kun je niemand meer vertrouwen.
Wat een blamage. :shock:

Floor
Guru
Guru

RE: Scheisse, scheisse, scheisse......

di nov 22, 2005 22:44

Stern...
Oo==v==oO

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di nov 22, 2005 22:47

Hij roept: "Warum hat das nicht geklappt"....

Het klapte toch prima?
It's not easy, being green (kermit)

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di nov 22, 2005 22:59

:evil: :evil: :evil:
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 22, 2005 23:11

Heel erg slecht dit.... :evil:

alfasud1972
Guru
Guru

di nov 22, 2005 23:17

Sowieso een beetje een kansloos systeem, remt ie ook het achterop komende verkeer af? Om een beetje effectief te zijn zouden (als het werkt) alle auto's met zo'n systeem moeten worden uitgerust anders heb je er misschien wel iets aan maar nog lang niet alles...

Dinky Boy
Miniaturista

wo nov 23, 2005 00:29

Het is juist een gevaarlijk systeem. Zometeen denken we lekker te kunnen doorgassen bij dichte mist, 'want ik rageer wel op de piepjes'... ...die je dus niet hoort bij het naderen van een scherpe bocht of kruising. Verbieden, die handel. Als het mistig is PAS JE JE SNELHEID AAN! Is dat nou zo moeilijk????

Nog zo'n ellendig stuk techniek van een aantal jaren terug: het knikkebol-alarm van Renault: apparaatje aan je hoofd klemmen tijdens rijden. Is je hoofd langer dan een x aantal seconden voorover gekanteld, dan ziet het apparaatje dat als teken dat je in slaap gaat vallen en geeft een luide piep. Dus je kan veilig doorijden als je bekaf bent??? Wat een absolute waanzin. Als je zo moe bent, moet je gewoon stoppen.

stennie
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 23, 2005 10:25

snelheid aanpassen is idd het enige

de plank lag op de plek waar het systeem in zou moeten grijpen :?: :?: :?:
dat is de plek waar de chauffeur moest remmen :!: :!: :!:

das systeem kannn man in sein eigenen STERN stechen :!:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

kroehlur

wo nov 23, 2005 10:37

Wel leuk dat ze 3 van die C-klasse gedrochten hebben afgeschreven voor deze waardeloze demonstratie. Zijn er tenminste 3 minder van in de wereld. 8)

(of worden ze straks te koop aangeboden bij Jetcars in Rotterdam?)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 23, 2005 10:48

gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken of zo'n systeem werkt of niet. Ik riijd nog echte auto's! \:D/ :driving: :blue_cool:

Nu maar hopen dat er geen ster van achter aanvalt. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

wo nov 23, 2005 10:51

Mooi dat in die animatie die BMW al stilstaat voor het ongeluk.... :shock:
Als buffer om de mensen te beschermen tegen die aanstormende TANK!..
Een s-klasse van 2000 kilo op de weg is gewoon levensgevaarlijk..... voor andere...

Maar toch zijn het dit soort systemen die de toekomst hebben!!
De meeste mensen zijn niet meer in staat anticiperend te rijden... kijk maar eens om je heen ;)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 23, 2005 11:44

Voordat iedere Mercedes rijder het predikaat proleet krijgt, wil toch even opmerken dat een S klasse
nog steeds een normale auto is......het is geen Nissan Patrol of een vrachtwagen.

Mijn opa werd vol aangereden door een dronken chauffeur in een vrachtwagen. Het enige geluk is
dat hij een Volvo Amazone bezat maar wel twee compleet verbrijzelde benen, heup uit de kom etc.

Ook een bekende van mijn vader werd een geschept door een Patrol en in een normale auto ben
je volkomen weerloos. Zo'n auto raakt je totaal verkeerd en ook verbrijzelde benen en wat al niet meer.

Ik heb liever dat een Mercedes S-klasse mij schept en ik kan niet vinden dat Mercedes met de S-klasse
auto's bouwt die niet thuishoren op de openbare weg. Ik vind juist dat Mercedes een pioniersrol vervult.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 23, 2005 13:10

Zo claimde "een" italiaanse autofabrikant toch ooit dat het geen slecht auto's maakte maar dat de anderen ze juist te goed maakte.... Het is allemaal relatief (vooral als je in een dikke S-klasse rijdt... :roll: )
Dirk - Giulia2000TS

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 23, 2005 14:19

In de huidige markt is het gewicht van een Mercedes allang niet meer zo opvallend....

C350 1480kg
E350 1605kg
S350 1805kg

Maserati QP weegt 1900+ kg en is handgeschakeld en enkel V8. Met een V12, automaat en LWB gaat men met gemak
over de 2.000kg grens. Zelfs een Ferrari 575 komt maar net onder de 1800 kg grens. Wel allen veel te zwaar maar
dat is nu eenmaal de trend.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 23, 2005 15:11

Ik kan mij nog herinneren dat toen de eerste auto's met ABS uitkwamen. Men mekkerde toen ook dat het gevaarlijk was omdat deze auto's veel sterker afremden dan de andere auto's waardoor het achteropkomende verkeer er achterop zou rijden.
Tegenwoordig zijn alle nieuwe auto's uitgevoerd met ABS. Ik denk dat over een aantal jaren alle nieuwe auto's met dit systeem worden uitgerust en dat als de bestuurders dan gewoon normaal rijden het verkeer een stuk veliger wordt.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Terug naar “Het Forum Café”