Aangezien het gebruikelijk is op fora om jezelf eerst voor te stellen voordat je überhaupt wat post doen wij dat ook maar even.
Ik ben Charrel Slokker 25 jaar en kom uit Almere.
Heb sinds dat ik mocht rijden niks anders gereden dan Alfa.
Het begon allemaal met een 156 2.5 V6, niet helemaal mijn ding maar aangezien de koop samen met mijn vriendin ging had zij ook wat zeggenschap over de te komen auto. Ikzelf heb namelijk een ontzettende zwak voor de 155.
Maar goed, na 4 in de 156 v6 gereden te hebben en onder andere een 3.0 conversie en gas inbouw gedaan te hebben. Kreeg de motor een vastloper. Op dit punt heb ik uiteindelijk afstand van de V6 gedaan en ben toen gaan dieselen.
Eerst een jaar een 156 1.9jtd 16v uit 2005 gereden en toen eenmaal de kleine in aantocht was en ik toch een auto moest hebben met wat meer ruimte hebben we een 159 2.4 20v SW gekocht.
Nou zijn we anderhalf jaar verder en ben ik stuk minder gaan rijden. En is het met de benodigde ruimte ook wel meegevallen dus ben ik op zoek gegaan naar een leuke youngtimer in de vorm van een 164.
Foto's zijn nog van de verkoop advertentie. Tussentijds nog geen foto's gemaakt.

Zal ook een kleine opsomming maken met wat er al aan gebeurd is + klaar ligt en wat er nog aan moet gebeuren.
Toen we de auto gingen bezichtigen kwamen we eigenlijk al een hele waslijst aan gebreken tegen. Waaronder een lekkende krukas keerring, zingende versnellingsbak en wat roest hier en daar en natuurlijk door het vele stilstaan veel uitgedroogde rubbers van de ophanging.
Maar omdat de 164 al behoorlijk zeldzaam begint te worden en vooral de 1ste types hebben we toch maar de gok genomen. Over het geheel bekeken was het toch een vrij nette basis. Het is ook mijn bedoeling de auto om te bouwen naar qv.
Lijst met dingen die gedaan zijn en nog moeten gebeuren.
Gedaan:
Krukas keerring vervangen
Qv versnellingsbak geplaatst + nieuwe koppeling
Motorolie + filters vervangen
Bougies gewisseld
Rotor vervangen
Gehele inlaat traject gereinigd.
Originele luchtfilter huis naar de coater gebracht om die netjes zwart te coaten.
Lelijke houten sierstrips uit het interieur verwijderd
Achterruiten geblindeerd.
Delen die klaar liggen;
Nieuwe voorpijp met flexibele delen
Set Jr11 velgen in de maten 8,5jx18 et35
Pu rubbers voor/achter + bovenste motorsteun
Frisse onderste motorsteunen
To do/wishlist
Demper loze middenpijp en de katalysator verwijderen
Yellowspeed schroefset (keuze is heel beperkt, grote merken hebben nooit iets geproduceerd voor de 164)
Kleppendeksels spuiten
Auto overspuiten ivm met roestplekjes.
Nog wat qv interieur deeltjes(2 sierlijsten met rode sticksels)
Qv nokkenassen
En vast nog veel meer ;D