Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

za mei 14, 2016 10:53

Sinds kort ben ik bezig (momenteel de fase van het grondwerk) met de nieuwbouw van een garage voor de Alfa's en ben mij nu aan het oriënteren op de mogelijke behandelingen voor de garagevloer. Nu ben ik benieuwd welke oplossingen jullie gekozen hebben / kennen en vooral wat de ervaring ermee is.

Praktische bruikbaarheid en makkelijk schoonhouden is het belangrijkste, de vloer moet vloeistofbestendig zijn en het liefste natuurlijk ook betaalbaar ;)

Graag hoor ik jullie tips!
Laatst gewijzigd door Sergio op zo mei 15, 2016 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Ronald Reijers
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 21:08

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

za mei 14, 2016 19:31

kijk eens bij Sikkens. Sikkens Wapex 660 is een watergedragen, twee-componenten vloer- en wandcoating op basis van epoxyhars.Wapex 660 wordt toegepast voor de duurzame ...dijk van een coating voor garagevloeren :thumbs:

Gebruikersavatar
brolli21
Moderator
Moderator
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 15, 2016 08:54

Voor mijn garage ben ik van plan een restpartijtje plavuizen te kopen en erin te kwakken,mooi makkelijk schoon houden.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 15, 2016 10:29

Houd er rekening dat om voor de hand liggende reden de vloer ook niet al te glad moet worden.

Heb ook mooie resultaten gezien met kunststof/rubber tegels. Kliksysteem.
Dus makkelijk plaatsen en evt verwijderen.
Prijskaartje geen idee. Niet heel goedkoop vrees ik.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 15, 2016 11:21

Heb zelf pvs tegels met traanplaatmotief. Met zwarte eg grijze tegels doorelkaar ziet het er kek uit. Je kunt ze los leggen, maar ik heb ze verlijmd met pvc tegellijm . Enige nadeel is dat de banden op de grijze tegels iets verkleuringen achterlaten. Verder topkeuze en lekker rauzen met de crick zonder herrie. Schoonmaken is een eitje en zelfs verf en bitumen ed haal je er zo met wd 40 af.
Kost nog geen 20/m2 ,dus hier nooit coatings meer.

http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/ ... Ajwi8P8HAQ
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 15, 2016 20:25

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2 component epoxy vloer. Wilde eerst pvc tegels welke gelast worden, maar vond het ff te duur.
Ook naar de losse kunstof tegels gekeken, maar was bang dat er vocht onder kon blijven liggen (als ik de auto nat binnen zet bv) wat er niet meer onder uit kan.
Als ik ooit wat anders erop doe zal dat denk toch de gelaste PVC zijn.
zie bv:https://www.google.nl/search?q=trailer+ ... upzTpjM%3A

voordeel is dat alles wat je laat vallen geen schade aan je beron maakt en je gereedschap blijft mooier als je veel over de beton gaat kruipen met je tools...
succes met de bouw :wink:
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4357
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 15, 2016 20:46

Heb zelf pvs tegels met traanplaatmotief. Met zwarte eg grijze tegels doorelkaar ziet het er kek uit. Je kunt ze los leggen, maar ik heb ze verlijmd met pvc tegellijm . Enige nadeel is dat de banden op de grijze tegels iets verkleuringen achterlaten. Verder topkeuze en lekker rauzen met de crick zonder herrie. Schoonmaken is een eitje en zelfs verf en bitumen ed haal je er zo met wd 40 af.
Kost nog geen 20/m2 ,dus hier nooit coatings meer.

http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/ ... Ajwi8P8HAQ
Die tegels bij rubbermagazijn (voorheen haaglanden rubber, ben de man voor het eerst jaren geleden op een oldtimerbeurs tegengekomen, mooie zaak opgebouwd) bedoelde ik ook.

Gr DJ

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

di mei 17, 2016 09:28

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2 component epoxy vloer. Wilde eerst pvc tegels welke gelast worden, maar vond het ff te duur.
Ook naar de losse kunstof tegels gekeken, maar was bang dat er vocht onder kon blijven liggen (als ik de auto nat binnen zet bv) wat er niet meer onder uit kan.
Als ik ooit wat anders erop doe zal dat denk toch de gelaste PVC zijn.
zie bv:https://www.google.nl/search?q=trailer+ ... upzTpjM%3A

voordeel is dat alles wat je laat vallen geen schade aan je beron maakt en je gereedschap blijft mooier als je veel over de beton gaat kruipen met je tools...
succes met de bouw :wink:
Gelast is niet nodig. clicktegels gewoon verlijmen met speciaallijm op me betonvloer. Is altijd weer te verwijderen en je kuntnin noodgevallen ook nog een losse tegel vervangen. Water? Geen probleem. Gewoon afspuiten schrobben en dweilen. Beetje lekwater van de auto is dus zeker geen probleem.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

wo mei 18, 2016 12:53

Allen bedankt voor de reacties, het plan is nu om als eerste de vloer te laten vlinderen van eens kijken hoe de vloer daarna is. Is de voordeligste oplossing en scheelt daarna in eventuele coatingkosten, mocht ik daartoe besluiten
(Of hebben jullie zwaarwegende bezwaren die ik over het hoofd gezien heb?).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

wo mei 18, 2016 22:27

Op mijn garagevloer heb ik een 2-componenten vloercoating. Alleen materiaal gekocht, het aanbrengen zelf gedaan. Het resultaat bevalt uitstekend. Oersterk en makkelijk schoonhouden. De prijs viel me toen mee. Naam van de leverancier schiet me niet meer te binnen, het was een Limburgs bedrijf i.i.g.

Enige nadeel wat ik kan bedenken bij een gevlinderde vloer pas later coaten: Hoeveel tijd zit daar tussen, en gebruik je de garage in de tussentijd al?
Als er drupjes motorolie o.i.d. lekken dan zal de coating daar slecht hechten. Lekkage van hydraulische olie op een betonvloer is nog erger. Dat vreet in en als het niet meteen wordt opgeruimd veroorzaakt dat zelfs gaatjes in het beton. (Niet meteen maar wel na een half jaar of zo.) Als je toch al het plan hebt om de vloer te coaten zou ik het meteen doen.

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

do mei 19, 2016 09:36

Allen bedankt voor de reacties, het plan is nu om als eerste de vloer te laten vlinderen van eens kijken hoe de vloer daarna is. Is de voordeligste oplossing en scheelt daarna in eventuele coatingkosten, mocht ik daartoe besluiten
(Of hebben jullie zwaarwegende bezwaren die ik over het hoofd gezien heb?).
Vlinderen geeft geen olie werende laag of water dichte laag helaas. Als er olie op lekt zal het erin trekken en zoals al aangegeven daarna zal een coating minder goed hechten op die plekken.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

do mei 19, 2016 11:48

Duidelijk en wederom bedankt voor de respons.
Vlinderen gaat zeker gebeuren maar dan moet de coating er vlot daarna op. Dan wordt het nu tijd om naar een geschikte coating te speuren. (nooit geweten dat hydraulische olie zo'n vies goedje is en laat de tractor nu net vol met dat spul zitten.....)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 160 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

do mei 19, 2016 11:59

Allen bedankt voor de reacties, het plan is nu om als eerste de vloer te laten vlinderen van eens kijken hoe de vloer daarna is. Is de voordeligste oplossing en scheelt daarna in eventuele coatingkosten, mocht ik daartoe besluiten
(Of hebben jullie zwaarwegende bezwaren die ik over het hoofd gezien heb?).
Vlinderen geeft geen olie werende laag of water dichte laag helaas. Als er olie op lekt zal het erin trekken en zoals al aangegeven daarna zal een coating minder goed hechten op die plekken.
Doch trekt het er heel langzaam in, is na dagen nog steeds gewoon op te vegen. Ik ben zeer tevreden over mijn gevlinderde vloer.
Gisteren nog een plasje koelvloeistof weggeveegd wat al meerdere dagen erop lag.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4688
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

za mei 21, 2016 22:41

Ik heb sinds enkele maanden ook een nieuwbouw garage, heb daar 2 maanden terug een epoxycoating in gezet. Wel eentje van serieuze kwaliteit met antislip, gekocht bij de verfgroothandel via een vriend die schildersbedrjf heeft. Was wel wat duurder dan de varianten van epoxywinkel.nl etc, maar dan weet ik zeker dat het goed zit. Maar nog steeds veel goedkoper dan keramische of kunststof tegels. Maar vind 't echt helemaal fantastisch. Heel makkelijk schoon te houden, iets wat ik ook wel belangrijk vind.

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: Mogelijke behandelingen / coatings van de garagevloer

zo mei 22, 2016 08:33

Ik heb Racedeck tegels!

Toen voor gekozen omdat ik geen zin had om te wachten dat de pas gestorte vloer droog genoeg was voor een coating.

IK zou het niet meer doen!

Prijzig en niet vloeistofdicht en moeilijk schoon te houden.

Ik sleutel nogal graag en dan ga je niet elke keer na een klus schrobben.
Uit eindelijk krijg je het niet meer goed schoon.

Het is meer geschikt voor ruimtes waar niet gesleuteld wordt.

Afbeelding

gr Jan

Terug naar “Het Forum Café”