Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Milieuzone's

wo dec 09, 2015 19:01

Zouden ze bij de gemeente Rotterdam al nagedacht hebben over al die oude auto´s die van buiten Nederland een toeristisch bezoekje brengen aan de stad? Lijkt me niet dat de RDW daar gegevens over aan kan leveren.

Lijkt me ook niet dat de gemiddelde stadswacht een aardig mondje over de grens spreekt...
De handhaving gebeurt via cameratoezicht, de inzet van scanauto’s en stadswachten.
En
https://www.facebook.com/events/474621752742401/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om toch nog een keertje in Rotterdam te komen, met reden en auto tussen 1976 en 1992 (of 2001 voor de dieselaars)
In Duitsland hebben ze hetzelfde 'probleem' met de Umwelt zones, wat hetzelfde is als wat Utrecht en Rotterdam nu doen, daar hebben ze vast ook een methode gevonden.

Ik baal ook een beetje van deze regelgeving, hierdoor heb ik de zoektocht naar een woning in mijn favoriete stad (Utrecht) gestaakt. Want met de MX-5 had ik ook niet meer thuis mogen/kunnen komen, geen idee hoe dat met de Kappa is. Ergens vind ik het toch geen slecht plan (advocaat van de Duivel hier), mits ze ook scooters e.d. gaan weren. Want de stad gaat er een heel stuk rustiger van worden, schoner (wat in R'dam ook geen kwaad kan) en in het geheel een prettigere plek om te zijn.

Het voordeel van Utrecht is dat het gros van de vervoersmiddelen van de gemeente of leveranciers/aannemers al aan strenge eisen voldoet, dus die zijn wat minder hypocriet dan in Rotterdam (het enige voordeel van het linkse bolwerk in Utrecht).

*Duikt alvast weg voor alle rotte eieren die mijn kant op gaan komen*
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Milieuzone's

wo dec 09, 2015 20:39

Als je graag in Utrecht wil wonen, laat je dan niet tegenhouden door de milieuzone.
Om te beginnen geldt die zone slechts voor een klein stukje binnenstad (gebied Centrum-Jaarbeurs-CS) en niet voor de halve stad zoals in Rotterdam.
Verder geldt het verbod in Utrecht alleen voor diesels met DET voor 1-1-2001, niet voor oudere benzine-auto's zoals wel in Rotterdam.

Jouw MX-5 en de Kappa, zijn dat diesels van voor 1-1-2001??? Zo nee, dan niks aan de hand in Utrecht. Als je daar wil wonen met die auto's, geen probleem. Dat hoeft de reden niet te zijn om je plannen te laten varen.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Milieuzone's

wo dec 09, 2015 20:50

Behalve dan dat ze alle noodzakelijke wegen Utrecht in en uit extreem willen beperken (bijvoorbeeld Europalaan, ipv 4-5 baans met ooit 70km/h, terug naar 2 baans met 30km zone).

Overigens was mijn zoektocht wel in dat kleine gebied. Ik hou ervan om echt in een stadskern te wonen. Ja, ik besef me dat voor een autoliefhebber het sowieso geen handige plek is.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Milieuzone's

wo dec 09, 2015 23:25

Rob, jouw ex-MX-5 mag Rotterdam ook gewoon nog in, i.v.m. U9 op kenteken. Geldt ook voor mijn 323F, ff vergeten toen ik de petitie invulde :oops:

Je onderschrift loopt trouwens achter ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Milieuzone's

do dec 10, 2015 00:17

Rob ik ben geenzins van plan rotte eieren naar je hoofd te gooien.
Als inwoner van Rotterdam stond ik in eerste instantie ook niet onwelwillend tegen milieuzone.
Echter na bestuderen van de maatregelen ben ik er klaar mee.
Rotterdam hangt de groene ridder uit over de rug van de inwoners van de milieuzone.
Lees mijn eerste post nog maar eens volledig.

Gr,
DJ


Zouden ze bij de gemeente Rotterdam al nagedacht hebben over al die oude auto´s die van buiten Nederland een toeristisch bezoekje brengen aan de stad? Lijkt me niet dat de RDW daar gegevens over aan kan leveren.

Lijkt me ook niet dat de gemiddelde stadswacht een aardig mondje over de grens spreekt...
De handhaving gebeurt via cameratoezicht, de inzet van scanauto’s en stadswachten.
En
https://www.facebook.com/events/474621752742401/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om toch nog een keertje in Rotterdam te komen, met reden en auto tussen 1976 en 1992 (of 2001 voor de dieselaars)
In Duitsland hebben ze hetzelfde 'probleem' met de Umwelt zones, wat hetzelfde is als wat Utrecht en Rotterdam nu doen, daar hebben ze vast ook een methode gevonden.

Ik baal ook een beetje van deze regelgeving, hierdoor heb ik de zoektocht naar een woning in mijn favoriete stad (Utrecht) gestaakt. Want met de MX-5 had ik ook niet meer thuis mogen/kunnen komen, geen idee hoe dat met de Kappa is. Ergens vind ik het toch geen slecht plan (advocaat van de Duivel hier), mits ze ook scooters e.d. gaan weren. Want de stad gaat er een heel stuk rustiger van worden, schoner (wat in R'dam ook geen kwaad kan) en in het geheel een prettigere plek om te zijn.

Het voordeel van Utrecht is dat het gros van de vervoersmiddelen van de gemeente of leveranciers/aannemers al aan strenge eisen voldoet, dus die zijn wat minder hypocriet dan in Rotterdam (het enige voordeel van het linkse bolwerk in Utrecht).

*Duikt alvast weg voor alle rotte eieren die mijn kant op gaan komen*
Laatst gewijzigd door DJ op do dec 10, 2015 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: Milieuzone's

do dec 10, 2015 01:49

Done !

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Milieuzone's

do dec 10, 2015 08:41

Done !
:thumbs:

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Milieuzone's

do dec 10, 2015 21:01

ook maar even ingevuld/verstuurd :thumbs:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Milieuzone's

do dec 10, 2015 22:13

Top Stephen.

DJ

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

Re: Milieuzone's

vr dec 11, 2015 08:44

Ook ingevuld. Kom regelmatig in Rotterdam (concert, theater, medisch, voor de zaak) en liefst met de 75. Nu is deze van maart 1992 en heeft een U9 op het kenteken. Dan schijnt het geen probleem te zijn. Maar dat het een waardeloze regeling is staat voor mij vast. Onlangs belandde ik onbedoeld in Utrecht en toen had ik zoiets van "ai...hier is iets met milieu en ze houden vast niet van een busso..." Maar dat viel mee, ik wist op dat moment echt niet op te diepen dat het daar enkel over diesels gaat.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Milieuzone's

vr dec 11, 2015 10:03

Ik had het de 8ste al ingevuld. Kom feitelijk nooit in Rotterdam, hoogstens naar Blijdorp en daar hebben ze de milieuzone dus mooi omheen getekend. Zie je maar weer dat economisch belang van partijen die groot of belangwekkend genoeg worden geacht altijd voorgaan op dit soort geneuzel. Waarmee aangetoond dat er geen werkelijk probleem bestaat maar uitsluitend een politieke behoefte om naam voor zichzelf te maken. En dat lacht dan om Wilders en zijn gulden terwijl zij terug willen naar de tijd van paard en wagen.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Milieuzone's

vr dec 11, 2015 12:47

Ook getekend als sympatisant. Ik zal er persoonlijk voorlopig niet direct mee te maken krijgen, maar die milieuzoneregelingen rammelen echt aan alle kanten.
Je stelt dat ook sympatisanten kunnen tekenen.
Het is inderdaad belachelijk, dat elke gemeente dit zomaar kan
instellen, zoals Utrecht nu al doet. Pure discriminatie.
Eerst maar eens beginnen bij alle VW's met sjoemel-software.
Maar met een 166 uit 2004 kan ik deze petitie niet ondertekenen.
De auto moet ouder zijn dan 2002, anders kom je niet verder.
Let even op de rode sterretjes bij de invoervelden. Dat zijn de enige velden die je verplicht moet invullen. Bouwjaar van je auto kan je gewoon leeg laten.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Milieuzone's

vr dec 11, 2015 13:09

Die regels zijn wel heel scheef inderdaad.

Bijvoorbeeld in utrecht waar ze oude diesels verbannen hebben, daar draaiden sommige van de kentekencameras op een stinkende oude diesel aggregaat....

En ik vind het ook moeilijk te geloven dat die paar oude busjes die nu niet meer in rotterdam mogen rijden het milieu zo gaan verbeteren terwijl er even verderop gigantische zeereuzen op ruwe stookolie de haven in en uit tuffen

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Milieuzone's

ma dec 14, 2015 09:13

Van het weekend laatste dingen voor bezwaarschrift uitgezocht (ik ken leukere zondag bestedingen)
Van de week nog even jurist naar laten kijken en dan gaat die op de post.
Word natuurlijk standaard afgewezen, daarna word het pas interessant.

Iedereen bedankt voor het tekenen.

Op 12 maart is er ook een oldtimermeering en toerrit door R'dam bij wijze van protest:

http://milieuzonerotterdam.nl/savethedate.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: Milieuzone's

ma dec 14, 2015 13:22

In Duitsland hebben ze hetzelfde 'probleem' met de Umwelt zones, wat hetzelfde is als wat Utrecht en Rotterdam nu doen, daar hebben ze vast ook een methode gevonden.
Daar hebben ze geen methode gevonden..... vraag maar aan de deelnemers van de BLR 2014, er is geen (actieve) controle.
Wat wel handig is, is dat ze in Duitsland overal hetzelfde bord en regels hebben...
Afbeelding

Met een simpel "onder bord" om te laten zien welke kleur sticker er in mag. Wat in de praktijk dus betekent dat je er alleen met een groene sticker in mag.

Wat weer niet handig is, is als je met een grote groep semi-klassiekers rondrijdt (dus nog geen 30 jaar oud en afhankelijk op diesel/benzine ligt de grens op 1993 of 2001/2006) je per "gemeente" een ontheffing zou kunnen aanvragen....dus een tochtje door een aantal mooie stadjes kan wel, maar is erg bewerkelijk #-o
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Het Forum Café”