In Duitsland hebben ze hetzelfde 'probleem' met de Umwelt zones, wat hetzelfde is als wat Utrecht en Rotterdam nu doen, daar hebben ze vast ook een methode gevonden.Zouden ze bij de gemeente Rotterdam al nagedacht hebben over al die oude auto´s die van buiten Nederland een toeristisch bezoekje brengen aan de stad? Lijkt me niet dat de RDW daar gegevens over aan kan leveren.
Lijkt me ook niet dat de gemiddelde stadswacht een aardig mondje over de grens spreekt...EnDe handhaving gebeurt via cameratoezicht, de inzet van scanauto’s en stadswachten.
https://www.facebook.com/events/474621752742401/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om toch nog een keertje in Rotterdam te komen, met reden en auto tussen 1976 en 1992 (of 2001 voor de dieselaars)
Ik baal ook een beetje van deze regelgeving, hierdoor heb ik de zoektocht naar een woning in mijn favoriete stad (Utrecht) gestaakt. Want met de MX-5 had ik ook niet meer thuis mogen/kunnen komen, geen idee hoe dat met de Kappa is. Ergens vind ik het toch geen slecht plan (advocaat van de Duivel hier), mits ze ook scooters e.d. gaan weren. Want de stad gaat er een heel stuk rustiger van worden, schoner (wat in R'dam ook geen kwaad kan) en in het geheel een prettigere plek om te zijn.
Het voordeel van Utrecht is dat het gros van de vervoersmiddelen van de gemeente of leveranciers/aannemers al aan strenge eisen voldoet, dus die zijn wat minder hypocriet dan in Rotterdam (het enige voordeel van het linkse bolwerk in Utrecht).
*Duikt alvast weg voor alle rotte eieren die mijn kant op gaan komen*