Gebruikersavatar
Melvivio
Full Member
Full Member
Berichten: 319
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 19:39
Locatie: Heeze (Ehv)

Strafbeschikking aanvechten

ma mar 30, 2015 23:15

Gezien mijn rijstijl moest het er een keer van komen... Heb al meerdere kleine bekeuringen en boetes gehad en die allemaal netjes betaald. Maar heb nu een bon liggen die ik toch wel redelijk hoog vind en waar ik graag bezwaar tegen wil maken. Echter (heb al gekeken op flitsservice) dit is geen bekeuring, maar een strafbeschikking door de specifieke overtreding. Flitsservice had een juridisch forum, maar dit is gesloten zag ik.
Ook las ik dat een dergelijke overtreding gevolgen heeft die niet eens vermeld staan op de bon, namelijk:
- Voor een jaar mag je niet nogmaals een snelheidsovertreding maken van 30+km/h. Gebeurt dit wel dan gaat het via officier.
- Voor 5 jaar een notitie in het rechtssysteem voor "notoire hardrijder" oid. Dit vind ik nog het vervelendste ^^.

Wie heeft hier ervaring mee en zou me willen en kunnen helpen?

Strafbeschikking O brief voor 35-40 km/h overschrijding maximum snelheid in de bebouwde kom.

Als ik het niet eens ben, kan ik door middel van bijgevoegd verzetsformulier dit melden (binnen 2 weken na dagtekening). Dit zou ik kunnen doen als ik bijvoorbeeld niet de bestuurder was. Dan hoef ik ook -nog niet- te betalen.

Alvast bedankt.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1251
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

Re: Strafbeschikking aanvechten

di mar 31, 2015 00:49

Had je een goede reden om de overtreding te begaan?

Niet dat ik het er mee eens ben dat je te hard moet rijden in de bebouwde kom, maar ik reed vanavond ook op een industrieterrein waar niemand is 's avonds, en dat is dan ook gerekend als bebouwde kom(50km)..
Alfa 75TS Madeno
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: Strafbeschikking aanvechten

di mar 31, 2015 01:06

Flitsservice heeft nog steeds gewoon een forum waar je dit soort vragen kan stellen hoor. :)

Maar hoe is de snelheid gemeten? Flitspaal? Mobiele flitser? Laser? VROS of simpelweg aangehouden door standaard politie?

Minder als 30 te hard is Mulder beschikking.
Meer als 30 km/h te hard is altijd een strafbeschikking.
Dubbele snelheid rijden als toegestaan is invordering rijbewijs (60 rijden in een 30 km zone dus ook!).
Meer als 50 km/h te hard is ook invordering/artikel 5.

Aangezien het een strafbeschikking is gelden er andere regels voor het maken van bezwaar en evt opvragen van ijkrapporten, akte van beediging en proces verbaal (WOB verzoek) dacht ik.
Ga er maar vanuit dat het je veel tijd gaat kosten om bezwaar te maken (op basis van eventuele fouten in documenten/ijkrapport etc), en het zal dat sowieso een rechtszaak worden, want justitie wijst standaard alle bezwaren af.
Boetebedrag moet je ook vooraf en op tijd overmaken bij een evt rechtsgang, griffiekosten komen er dan nog bij. Aangezien je hier om advies vraagt lijkt het mij al niet onverstandig om er rechtshulp of advocaat op te zetten (wat ook geld gaat kosten).
En als alle ijkrapporten en andere documenten verder in orde zijn, dan ga je het echt niet winnen. Rechters maken gehakt van alles wat enigzins op smoesjes lijkt om hard rijden goed te praten...
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

Re: Strafbeschikking aanvechten

di mar 31, 2015 12:06

Ik denk dar Rainier gelijk heeft. Indien je huisarts bent en naar een spoedgeval moet dan zou ik de kans groot achten dat een rechter hier rekening mee houdt. Ik vrees dat de rechter weinig mededogen zal hebben.
Sterkte in ieder geval!
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joel D.
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: di jan 11, 2011 15:47
Locatie: Waddinxveen

Re: Strafbeschikking aanvechten

di mar 31, 2015 12:28

https://forum.flitsservice.nl/strafrech ... schikking/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kan je het gewoon vragen hoor. :)

In ieder geval binnen 2 weken een briefje sturen met: "Ik heb deze overtreding niet begaan, dus moet er sprake zijn van een vergissing.

Ik verzoek u om de strafbeschikking te vernietigen"

Of iets in de trend.
'89 Alfa Romeo 75 2.0 TS 8v, Nero, 2016 - 2018
'94 Alfa Romeo 155 1.7 TS 8v, Bianco, 2011 - heden
'01 Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v, Blu, 2018 - 2018

Terug naar “Het Forum Café”