eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

eBoonstra stelt zich voor!

wo dec 17, 2014 00:40

Hallo!

Mijn naam is Eeuwe Boonstra. Nét 22 jaar geworden, woonachtig in Ooststellingwerf (Oost-Friesland). Ik heb me aangemeld omdat ik weer Italiaans wil rijden, en ik ben er vrijwel over uit dat het een Alfa Romeo moet worden..

Momenteel rijd ik een Volvo V70 D5 uit 2005 omdat ik september dit jaar een ongeluk heb gehad met mijn vorige auto, een Fiat Grande Punto 1.9 JTD Sport uit 2006. Ik moest vlug wat anders om dagelijks Veendam op en neer te rijden, en dacht dat een V70 me wel bevallen zou. Het is de auto waar ik als kleine Eeuwe in opgegroeid ben, mijn oude heer heeft in 1997 en 2001 een nieuwe V70 gekocht en daarom heb ik toch iets met het model. En inderdaad, hij rijd werkelijk voortreffelijk, maar als ik met mijn 21/22 jaar jonge ogen naar mijn V70 kijk denk ik altijd weer 'hij past echt voor geen meter bij me'. Een Italiaans gereden.. 8)

Wat ik zoek is een courante 147 of GT, of een 159. Vorige week een aantal 159's gereden maar ze kunnen me toch niet echt bekoren qua rijeigenschappen. En dan heb ik weer zo'n grote auto, wat moet ik er eigenlijk ook mee.. Een Mito vind ik niks (lelijk) en een Giulietta naar mijn smaak valt nog even buiten mijn budget. Feit is dat het een JTD moet zijn, en leer is een pré (het liefst bruin). Voor de rest wat leuke opties, niet zo'n kaal suf ding. De auto moet rookvrij zijn en netjes behandeld zijn. Kilometerstand maakt me niet heel veel uit.
Marktplaats staat bij mij dagelijks op scherp, maar mocht iemand hier zijn Alfa Romeo te koop hebben staan, neem gerust contact met mij op :D

Een kleine curriculum vitae omtrent mijn autohistorie:

- Mazda 323F 1.5 GLX 1996
Mijn eerste auto. Gekocht bij de dealer in Apeldoorn, met schade. Had mijn rijbewijs nog niet dus had alle tijd om de auto op te knappen. Van de tweede eigenaar, alle boekjes er bij, slechts 97dkm bij aanschaf.. leuke auto. Super traag, maar wel veel lol aan beleefd. Echt een auto waar het in geleerd is. Op den duur zag ze er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Helaas is de auto in 2012 historie geworden. Had de auto uitgeleend aan een maatje van me, die de 88 woeste PK's niet in bedwang kon houden en een droge sloot in gleed. Er staat nog wel wat media online van het ongeval, zoals hier: http://www.hvnieuws.nl/nieuws/auto-slip ... -2012.html

- Fiat Grande Punto 1.9 JTD 8v Sport 130 2006
Omdat ik steeds meer reed was ik al van plan de Mazda te gaan vervangen voor een diesel, en mijn oog was al op een Grande Punto gevallen. Een niet-saaie B-segmenter die je tenminste met een fatsoenlijke dieselmotor kon krijgen. Daarnaast vond ik hem echt fantastisch om naar te kijken (nogsteeds - ik draai mijn hoofd nog altijd om voor een Grande Punto Sport). Eentje aangeschaft van een particulier, en hoewel ik bereid was het hele land door te rijden stond hij toevallig maar 30km van mijn woonplaats af. Super netjes, helemaal origineel, goed onderhouden. Ik was verkocht - en zo ook de auto.
Wat een verandering was dit. Opeens had ik een snelle, luxe, jonge (6 jaar jong, vond het heel wat op mijn 20e), mooie, zuinige auto. Was echt helemaal verliefd op deze auto.
In de loop de tijd het een en ander veranderd aan de auto. Een kort lijstje:

Motorisch:
-Scara73 FMIC
-EGR afgedopt
-Custom roetfiltervervanger
-Software op maat door SaVaLi

Onderstel:
-AP Suspention schroefset
-Eibach Performance3000 variobolts
-Op maat gemaakte spacers
-Custom gemaakte carrosserie verstevigingen
-"18 Rota SDM LeMans Gold Editions
-Toyo Proxes T1-R

Remmerij:
-EBC GD Series schijven rondom
-EBC YellowStuff remblokken rondom
-Goodridge stalen remleidingen (Carbon)

Uiterlijk:
-Alfa Romeo 156 antenne
-Leon Cupra frontspoiler (op maat gemaakt)
-Grille zwart gedipt, buitenste rand antraciet gelaten
-Achterlichten rood gewrapt

Interieur:
-Volledig dichtgemaakt met bitumen
-Rockford Fosgase versterker en subwoofer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is uiteindelijk ook ongelukkig geëindigd toen een maatje van me (die ook een Grande Punt 1.9 JTD had) niet gezien had dat ik plots vol op de rem moest..

Afbeelding

Ik mis deze auto nog iedere dag om heel eerlijk te zijn. Had er op het laatst veel problemen mee, maar dat heeft liefde niet gedrukt. Het was écht mijn auto. Fantastische bak, fantastische tijden mee beleefd. En ja, eenmaal Italiaans gereden te hebben.. 8)

Volvo V70 D5 Momentum 2005
Weinig over te zeggen, heb hem ook nog maar een paar maand. Hij rijdt heerlijk, écht geen slecht woord voor de Volvo. Het is alleen mijn auto toch niet helemaal. Deze zal binnenkort op Marktplaats te vinden zijn.

Afbeelding

Tot zo ver mijn voorstelronde! Ik zal alle voortzettingen mbt. de aanschaf van een Alfa Romeo blijven posten.

Groeten Eeuwe
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo dec 17, 2014 01:06

Welkom!

Kennen wij elkaar niet ergens van? :mrgreen:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Alfa-talia
Full Member
Full Member
Berichten: 253
Lid geworden op: do jul 29, 2010 19:29
Locatie: Enschede

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo dec 17, 2014 17:36

welkom :thumbs:
Doornbos Jr. - 'International'' Alfa Romeo 75 register

Volvo v70 2.4 "01
Alfa Romeo giulia 1.6 "76
Alfa Romeo Alfetta gtv 2000 "81

Ex: AR 33's / AR 145 / AR 75's TS/ AR 155's / AR 156's / AR 166's / Non BMW 318i E46.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo dec 17, 2014 19:07

welkom op het forum
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
glxxl
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: za dec 06, 2014 11:33
Locatie: 071

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo dec 17, 2014 20:21

Welkom

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

vr dec 26, 2014 02:17

Bedankt voor het warme welkom!
Kennen wij elkaar niet ergens van? :mrgreen:
Hey Arnold! Da's toevallig :thumbs:


Overigens heb ik 24 december een Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive gekocht :D de auto van Erwinn.

Heerlijke wagen, eindelijk weer het gevoel wat ik met de Fiat ook beleefde. Gooien en smijten, emotie en het gezeur van de mensen om mij heen over de vele problemen wat een Italiaanse auto met zich meebrengt.

Erwin heeft het eea. al aan de auto gedaan, zoals een Eibach Pro kit en heel veel onderhoud. De eigenaar daarvoor heeft de auto al gechiptuned. Zelf ben ik van plan de auto goed te gaan consumeren voor de toekomst, wil er eigenlijk wel een behoorlijke poos mee vooruit (totdat ik het zin er af heb of er grote problemen op komst zijn).

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd!
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: eBoonstra stelt zich voor!

vr dec 26, 2014 13:53

Arnold
Bijna ;)
Overigens heb ik 24 december een Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive gekocht :D
Kijk aan, jij ook aan een zwarte GT :thumbs:

Grtz, Arnout
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

Re: eBoonstra stelt zich voor!

vr dec 26, 2014 14:06

Welkom......... en je laat er geen gras over groeien; ff snel een mooie GT aangeschaft :thumbs:
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

vr dec 26, 2014 20:55

Arnold
Bijna ;)
Excuus, Arnout, ik wist het maar typte het blijkbaar niet =P~
Welkom......... en je laat er geen gras over groeien; ff snel een mooie GT aangeschaft :thumbs:
Ik kon de verleiding niet weerstaan nee 8) Nu nog een Volvo die weg moet.
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma jan 26, 2015 14:17

Kleine update mbt. de GT.

Ze bevalt erg goed! Deze week gaat de kilometerstand naar 285.000km, heb nog niet echt veel gereden met de GT (kleine 1000 per week) omdat ik de Volvo ook nog heb en deze voornamelijk nog inzet voor lange afstanden (rijd toch iets lekkerder op lange afstanden/snelwegen :oops:). Tot nu toe één keer Den Haag v.v. en drie keer Amsterdam v.v. gereden, om toch even kijken hoe het bevalt. En ondanks de verlaging/Italiaanse stoelen is dat prima te doen. :thumbs:

Afgelopen tijd veel achterstallig onderhoud weggewerkt. Ze zat tegen een onderhoudsbeurt aan, dus even alle filters en olie (Kroon Specialsynth 5w40) gewisseld, nieuwe ruitenwissers (Bosch Aerotwin), nieuwe V-snaar, nieuwe versnellingsbak olie (Kroon SP Gera 1011). Onlangs waaide me een grille er uit, hier ook een nieuwe voor gekocht en gemonteerd. Verder nog de pech gehad dat een moer van de uitlaatspuitstuk geknapt was, dus alle tapeinden in de cilinderkop laten vervangen samen met een nieuwe pakking en nieuwe bouten.
Deze week komen er nieuwe stabilisatorstang rubbers en een nieuw tussenstukje op, evenals twee nieuwe banden (Bridgestone Potenza RE070, halve semislick) tvv. de voorbanden die Chinese huize komen. Deze banden zaten eerst op de achteras, en zorgden voor een wulpse, dwarse kont bij bochten op nat wegdek. Heb ze verplaatst naar de vooras, maar dat resulteert in wielspin in de derde versnelling. Een absolute afbreuk aan het sportieve weggedrag van de Gran Turismo, kortom (ondanks ze in nieuwstaat verkeren) die troep vervangen voor een 'echte' band.
Wat betreft onderhoud/reparaties zit ik op een ruime duizend euro in anderhalf maand tijd. Een relatief fors bedrag, maar nu kan ik er ook weer een slordige tijd tegen aan. De motor zelf en de turbo zijn grondig geïnspecteerd, en die verkeren in goede staat. Da's weer een zorg minder.

Technisch is ze voorlopig weer bij, begin van de lente ga ik me bezig houden met het cosmetische gedeelte. De lak moet even grondig behandeld worden, maar ook de logo op de achterzijde heeft meer kleur dan slechts een chroomplaatje gekend. Deze heb ik al binnen, maar vernieuw ik begin van de lente pas. De wielen hebben allemaal stoeprandschade, ook die wil ik eigenlijk opnieuw laten coaten. Ook zoek ik nog een set (van vier) spoorverbreders, want de binnenstaande wielen is maar wat een erbarmelijk gezicht op het prachtige uiterlijk.

Groeten!
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma jan 26, 2015 23:53

heb nog niet echt veel gereden met de GT (kleine 1000 per week)
Wat noem jij dan wel veel :o
Ook zoek ik nog een set (van vier) spoorverbreders, want de binnenstaande wielen is maar wat een erbarmelijk gezicht op het prachtige uiterlijk.
Als-ie verlaagd is kan het ook zijn dat de auto nog teveel camber heeft, met bijbehorende scheve bandenslijtage. Dan zou ik eerst een cambercorrectiekit plaatsen, daarmee zet je de voorwielen niet alleen recht, maar aan de bovenkant (en dus optisch t.o.v. de wielkastrand) ook een eind naar buiten.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo jan 28, 2015 15:44

Van die camber is een goede. De auto is al verlaagd, dus het zou maar zo kunnen dat er al behoorlijk wat negatief camber is. Voor mij geen bezwaar, m'n Fiat had het ook (1,3 graden negatief) en vond het wel super chill rijden. Volgende week vervang ik nog wat rubbers en een tussenstang, dan moet ze toch opnieuw uitgelijnd worden en dan weet ik ook meteen wat de huidige camberstand is.

Alweer een kleine update: De Infinity's (brrrr) zijn vervangen voor een set Bridgestone Potenza RE070's, een halve semi-slick.

Afbeelding

Ze zitten momenteel op de achteras. M'n eerste winter zonder winterbanden, zullen zien hoe het rijdt..
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: eBoonstra stelt zich voor!

wo jan 28, 2015 16:18

ach winterbanden zijn niet echt nodig, als t sneeuwt is t binnen een paar uur weggeschoven. Hooguit beetje opletten op rotondes :jumping:

eBoonstra
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: ma dec 15, 2014 23:34
Locatie: Ooststellingwerf

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma feb 16, 2015 13:25

ach winterbanden zijn niet echt nodig, als t sneeuwt is t binnen een paar uur weggeschoven. Hooguit beetje opletten op rotondes :jumping:
Zo is het. De 'winter' is inmiddels wel aardig voorbij, en heb het prima kunnen overleven op mijn zomerbandjes.

Kleine update. Heb de auto inmiddels bijna twee maand, ze voldoet mij best. Heb er inmiddels een dikke 8000 km mee gereden, teller staat op 287500. Onlangs een Yatour aan de radio gekoppeld, zodat ik muziek vanaf mijn iPod/iPad af kan spelen. Het systeem is niet foutloos, maar ik ben niet verplicht om telkens radio/CD te luisteren en daar is het mij om te doen. Ik zie het een soort tussenoplossing, omdat ik misschien op de lange baan toch over wil naar een dubbel-DIN systeem.
Verder geen opmerkelijkheden. Auto start iedere dag weer zonder pardon, en zeurt eigenlijk (op een melding van versleten remblokken na) ook niet echt. Nou ben ik ook wel erg goed voor haar; geregeld een lange rit (langer dan anderhalf uur), ik was haar wekelijks en ook de stofzuiger gaat er twee tot drie keer per week doorheen. Bijzonder is wel dat ze tov. 'gewone' Shell diesel véél zuiniger loopt op Shell V-Power diesel (bij mijn Volvo vernam ik ook wel een verschil van plm. 50km meer actieradius op 75 liter diesel, maar dat dekte het break even punt maar net dus niet echt een toevoeging te noemen).

De GT is inmiddels ontdaan van alle logo's en kentekenplaten, wachtend op een grondige klei- en driedelige polijstbehandeling waar ik morgen de hele dag voor uitgetrokken heb. Verder moet ik nog even een kraak in de ophanging oplossen en ook alle vijf uitlaatrubbers vervangen (al thuis liggen). Tevens krijg ik steeds de melding dat de remblokken versleten zijn, maar ook de rechter schijf aan de voorzijde trilt wat. Mooi excuus om de remmerij te vervangen voor een zwaarder setje, ga ik begin maart even mee aan de knutsel.

Groeten,
Eeuwe Boonstra
Fryslân | (voormalig) student in hart en lever | Vindicat | JOVD/VVD

BMW E61 535D Touring High Executive, Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v Distinctive, Vespa LX Touring 4T Quattro Tempi Grigio Apuano

Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

Re: eBoonstra stelt zich voor!

ma feb 16, 2015 19:23

welkom vanuit het diepe zuiden :lol:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Terug naar “Het Forum Café”