Momenteel wordt van mijn 916 GTV de motor deels gereviseerd en na dat punt afgehaakt te hebben is ze naar mijn mening zowel optisch als technisch in topconditie.
Maar wat als er iets met de GTV gebeurt en ze schade oploopt? Dan is een standaard dagwaarde te laag.
Daarom denk ik er over na om mijn auto te laten taxeren. Mijn vraag is echter wat voor waarde dit heeft in Duitsland (waar ik woon). Als mijn auto op een bepaalde prijs getaxeerd is, zal mijn verzekering dan ook dat bedrag uitkeren (in geval van total loss)? En als iemand anders mijn auto kapot rijdt, moet zijn/haar verzekering dan het getaxeerde bedrag aanhouden?
Iemand die hier meer over weet?
Verder wil ik graag mijn auto all risk verzekeren, maar bij normale verzekeringen zijn de premies hiervoor behoorlijk hoog. Nu had ik één Duitse verzekering voor young timers gevonden die ook de 916 verzekert. Helaas heeft deze verzekering een maximaal km-aantal waarvan ik niet zeker ben of ik er onder kan blijven en is er de eis dat de 916 een tweede auto is (mijn eerste "auto" is mijn fiets waarmee ik binnen mijn stad eigenlijk alles doe). Iemand tips?