Pagina 1 van 1

Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 07:35
door chris916
Hoi!

Ik ben al een tijdje lid maar jaren niet actief geweest.

Mijn naam is christian en ben momenteel in het bezit van een alfa spider 2l 16v turbo een fiat seicento turbo en sinds kort ook 2 giulietta's.

Deze giulietta heb ik uit duitsland opgehaald en verkeerd in zeer goede staat!
Er ligt een aangepaste 1.8 in die net helemaal gereviseerd is. Het interieur is pas vernieuwd ( hoofdsteunen ga ik nog veranderen :roll: ).

Verder liggen er splinter nieuwe ronal turbo velgen onder en heb ik een ansa sportuitlaat eronder.

Foto's zeggen meer dan woorden..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 07:55
door brolli21
Welkom hier.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat er allemaal aan die seicento gedaan is op op 230pk uit te komen :shock: aangezien zo'n dingetje met de std 1,1 54 pk heeft,

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 08:17
door gtv-racer
Leuke guiletta en leuke mods op je overige auto's. En ook ik ben benieuwd :lol:

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 08:22
door Matteomeubel
Hai Chris,

Welkom weer hier dan. Had ik niet van jou ooit de wielkuipen van een 75 overgenomen voor mijn Jet??

Re: RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 11:30
door Zaagauto
Welkom Nummer 916!
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat er allemaal aan die seicento gedaan is op op 230pk uit te komen :shock: aangezien zo'n dingetje met de std 1,1 54 pk heeft,
Ben ik eigenlijk ook wel... niet zo zeer hoe er aan de 232,7 trappelende ponies onder dat klepje geperst zijn... maar meer hoe je die met goed fatsoen via zulke smalle bandjes op het wegdek overbrengt...

De ontembare Neil heeft er ook 54... en da's af en toe best lastig wegkomen bij een stoplicht in de regen... laat staan als er bjna 5 x zo powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr in zou zitten...

*Denkt aan de bandjes onder de ex GT van CC en de daarop rustende 247 pk's....*

*Denkt ook aan de voormalige buurman van het Saeghuys die zei dat ie z'n Soehbahroeh had laten downtunen van 550 pk naar 350 pk omdat ie anders niet mooi oppakte... maar echt snel was het ding niet... en had toch egheus nog steeds 350 pk.... egheus!*

Het is een wondere wereld, die van de pk-statements... 8)

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 15:02
door alfaromeocars
Welcome back

@Zaagauto, zo dun lijken die bandjes me niet:

Afbeelding

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 15:27
door PeterTI
Wat een verschrikkelijk gave Giulietta zeg! Maakt hebberig!

Re: RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 17:49
door chris916
Hai Chris,

Welkom weer hier dan. Had ik niet van jou ooit de wielkuipen van een 75 overgenomen voor mijn Jet??
Klopt ja! Toevallig zeg ;-)

Re: RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 17:52
door Matteomeubel
Hai Chris,

Welkom weer hier dan. Had ik niet van jou ooit de wielkuipen van een 75 overgenomen voor mijn Jet??
Klopt ja! Toevallig zeg ;-)
Leuk!
Ze zitten erin gemiemeld. Alleen de buitenscherm kant vergde enige aanpassing.

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 17:55
door chris916
Leuk jullie reactie mannen!

Betreft de fiat..

Motorblok is in usa volledig aangepakt. Alle bewegende delen in het blok zijn van titanium. De zuigers zijn op maat gemaakt. De drijfstangen aangepast, krukas aangepast met een oliekoel systeem die mijn zuigers van onderen sproeieren ivm warmte, onderblok is opgeboord.

Cilinderkop is aangepast voor turbo gebruik. Kleppen, koelingskanalen etc.
De nokkenas is aangepast. Gasklephuis heb ik opnieuw ontworpen. Inlaat traject aangepast, decompressieplaten en dikkere koppaking.

Zelf programeerbare computer die op de testbank is afgesteld incl launch control.
Turbodruk van 1.3 bar. Op maat uitlaat systeem. Powerflex rondom, grotere remmen om met deze snelheid ook tot stilstand te komen.
Toyo proxess banden eronder, spoorverbreders, veerpootbrug boven en onder & voor en achter.

En vast nog wel meer ;-).

Re: RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 17:55
door chris916
Hai Chris,

Welkom weer hier dan. Had ik niet van jou ooit de wielkuipen van een 75 overgenomen voor mijn Jet??
Klopt ja! Toevallig zeg ;-)
Leuk!
Ze zitten erin gemiemeld. Alleen de buitenscherm kant vergde enige aanpassing.
En nu kan ik zelf weer opzoek voor mijn guil ;-) haha

Re: RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 17:56
door chris916
Wat een verschrikkelijk gave Giulietta zeg! Maakt hebberig!
Bedankt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo kapot was van de giulietta. Maar toen ik deze tegen kwam moest ik hem gewoon hebben :twisted:

Re: RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 17:58
door chris916
Welkom Nummer 916!
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat er allemaal aan die seicento gedaan is op op 230pk uit te komen :shock: aangezien zo'n dingetje met de std 1,1 54 pk heeft,
Ben ik eigenlijk ook wel... niet zo zeer hoe er aan de 232,7 trappelende ponies onder dat klepje geperst zijn... maar meer hoe je die met goed fatsoen via zulke smalle bandjes op het wegdek overbrengt...

De ontembare Neil heeft er ook 54... en da's af en toe best lastig wegkomen bij een stoplicht in de regen... laat staan als er bjna 5 x zo powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr in zou zitten...

*Denkt aan de bandjes onder de ex GT van CC en de daarop rustende 247 pk's....*

*Denkt ook aan de voormalige buurman van het Saeghuys die zei dat ie z'n Soehbahroeh had laten downtunen van 550 pk naar 350 pk omdat ie anders niet mooi oppakte... maar echt snel was het ding niet... en had toch egheus nog steeds 350 pk.... egheus!*

Het is een wondere wereld, die van de pk-statements... 8)
Klopt het is veel vermogen voor een 600kg wegende autootje. Topsnelheid weet ik niet, boven de 220kmh(versnellingsbak is aangepast) begint die licht te sturen ( wind komt onder de auto ). Met launch control wilt de velg soms ook in de band draaien :twisted: )

RE: Even voorstellen met de giulietta (116)

Geplaatst: wo jun 04, 2014 19:09
door chris916
Zo vandaag nieuwe casterstangen besteld. Hopelijk voor zondag binnen zodat ik ze voor viva nog kan monteren :D