Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 18:35

Focus is absoluut niet mijn smaak, maar de Alfa die net zo goed stuurt en rijdt als een focus moet nog uitgevonden worden,
en ik denk dat ik het kan weten ;-), en ST is een geweldige auto in zijn prijsklasse, dan is een 156/147 GTA een DWEIL, maar wel mooier
:wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
hansi
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 22:14

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 18:59

:roll: een 156 of 147 GTA een dweil in vergelijking met een focus ST qua wegligging Het moet niet gekker worden hier.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 19:11

:roll: een 156 of 147 GTA een dweil in vergelijking met een focus ST qua wegligging Het moet niet gekker worden hier.
Ik heb ze nooit back-to-back gereden maar een Focus ST (de vijfcilinder) staat me als scherper voor de geest dan een GTA.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 20:16

Een GTA is snel, klinkt prachtig en stuurt direct, maar dat gewicht (en standaard zonder sper) in de neus zorgt er gewoon voor dat je er nooit volle mep mee een bocht mee in kunt jassen. 't Is dan ook een auto dit in de basis al meer dan 10 jaar oude is, gaat eigenlijk al richting de 20 jaar! Een Focus is gewoon een topauto, zeker als ST. Ford staart er gewoon bekend om dat ze zéér goed sturende FWD's maken, ook de oude Focus RS/ST's en Fiesta ST's waren goed sturende scheurijzers. De vorige 2 generaties Megane en Clio RS trouwens ook!


Mooi is overigens anders, de kont van de nieuwe Focus vind ik erg anoniem en die centrale uitlaat past er gewoon totaal niet bij:
Afbeelding

Dit vind ik anders een stuk mooier:
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 20:23

Met dat niet mooi ben ik het wel eens. Zelfs in goede kleur en dito wielen is t geen mooie auto. Interieur is zelfs gewoon puur lelijk. Maar van dit segment vind ik nu eigenlijk geen enkele auto echt uitgesproken mooi meer. Hoewel die Hyundai en de driedeurs Megane best er mogen zijn. De Giulietta is aardig, maar naar Alfamaatstaven niet meer dan dat. Helaas helpen de EU Veiligheidsnormen voor voetgangers niet echt. Daardoor hebben ze allemaal zo'n hoge stompe neus.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 21:04

Man ik heb nog steeds plezier van mijn gratis rijbewijs. Bedankt voor de tip rainier155 anders was ik er nooit aan begonnen. :thumbs: :thumbs: :lol:

Afbeelding

En mijn japanse GTA concurrent.

Afbeelding

Voor het echte zuinige rijden moet je even verder kijken, ik haal bijna 1:10. :D

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 21:18

Ik rij al heel mijn leven (word 43) met Alfa's en toch betrap ik me er nog elke dag op dat ik in de uitstalramen van de winkels die ik voorbijrij op zoek ga naar het silhouet van mijn Alfa.

Of het nu een 75, een GTV6, een GTV 916, een 166, een 155 , een Brera of welk model het ook is, keer op keer voel ik de voldoening als ik de weerspiegeling van mijn wagen in de ramen zie. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je dit met een Ford Focus, een Clio, een Volvo een Renault/Peugeot of wat dan ook hebt , dat gevoel van opperste verrukking als je ziet dat het beeldje gewoon klopt, de vloeiende beweging, het silhouet, dat spel van die lijnen. Dit geeft zo veel voldoening dat de wagen van mij dan absoluut iets minder strak mag sturen, wat zwaarder mag zijn of wat andere onhebbelijkheden mag hebben, het uitzien, de looks, de uitstraling, het anders zijn maken voor mij ALLES goed.

Dat is toch uiteindelijk de essentie van onze passie, telkens weer met een grijns van één oor naar het andere op het gezicht de wagen instappen. Dan spreek ik nog niet van diversiteit, anders zijn als de anderen, de andere meuk begint meer en meer op mekaar te lijken terwijl een Alfa er toch altijd uitspringt. Een Brera mooi of lelijk ? Anders, apart, verschillend van de rest in ieder geval en ook dat vind ik essentieel. Ik rij nu dagelijks met de 166 TI, kom er geen andere meer tegen. Als ik met de Brera op stap ben zie ik geen andere. Een 159 zie ik regelmatig en dat is toch telkens weer een verademing tussen al die andere nietszeggende voortbewegingsmiddelen.

On topic maar weer, ik zou voor een 159 gaan :wink:
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
gtv 1980
Full Member
Full Member
Berichten: 364
Lid geworden op: zo apr 16, 2006 00:48
Locatie: heerhugowaard

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 21:32

Dave
Je hebt helemaal gelijk dat heb je volgens mij niet met zulke auto,s of drie keer omkijken als je weg loopt als je je alfa geparkeerd hebt
Ilja.
spider 3.0 v6 12v ,159 3.2 v6 Q4, , giulia 1971, giulia 1973,

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 21:55

Wat de alternatieven zijn hangt veel af van budget, wensen lijstje en persoonlijke voorkeur.
Recent weer een paar vreemde merken uitgeprobeerd omdat de huidige A3 Sportback het veld gaat ruimen. De opvolger geprobeerd van mijn huidige A3, is ruimer maar qua looks vind ik het een op schaal verkleinde A4. Echter het sturen ermee was een regelrechte afknapper. Nog een Volvo geprobeerd. Want de DSG bak van de Audi is niet zonder problemen. Tijdens de vakantie afgelopen jaar in Italie, begaf dat ding het op de Autostrada. Dus zo'n degelijke Audi heeft ook wel wat problemen. De koppeling was vlak voor de vakantie nog vervangen, bij 110.000km !!! Dus noodgedwongen tijdens de vakantie een drietal weken met een Volvo V60 gereden en vond het een dweil van een auto. Recht uit is okay maar al het andere is een grote tegenvaller. Nu recent nog een V40 cross country gereden en het feest der herkenning aan de drie weken met de V60 was er weer, dus een V40 wordt het ook niet.
Dan bij toeval nog even bij een BMW 1 serie gekeken, en verdomd die auto stuurt goed zeg. Was erg verrast en reed met een grote grijns rond over het klaverblad , en betrapte mezelf er op dat ik een een vergelijking maakte met de 75TS.
Dus over enkele weken als daily driver een BMW 1 serie.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 22:01

Helemaal mee eens Dave! Hetzelfde heb ik met mijn Voitures.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 22:35

Vergelijk 1 serie en 75 kan ik me prima voorstellen, hetzelfde gevoel had ik ook,
wel lelijk zo'n duits hangbuikzwijntje maar rijdt idd zeer goed
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

za mar 22, 2014 23:49

Ik rij al heel mijn leven (word 43) met Alfa's en toch betrap ik me er nog elke dag op dat ik in de uitstalramen van de winkels die ik voorbijrij op zoek ga naar het silhouet van mijn Alfa.

Of het nu een 75, een GTV6, een GTV 916, een 166, een 155 , een Brera of welk model het ook is, keer op keer voel ik de voldoening als ik de weerspiegeling van mijn wagen in de ramen zie. Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je dit met een Ford Focus, een Clio, een Volvo een Renault/Peugeot of wat dan ook hebt , dat gevoel van opperste verrukking als je ziet dat het beeldje gewoon klopt, de vloeiende beweging, het silhouet, dat spel van die lijnen. Dit geeft zo veel voldoening dat de wagen van mij dan absoluut iets minder strak mag sturen, wat zwaarder mag zijn of wat andere onhebbelijkheden mag hebben, het uitzien, de looks, de uitstraling, het anders zijn maken voor mij ALLES goed.

Dat is toch uiteindelijk de essentie van onze passie, telkens weer met een grijns van één oor naar het andere op het gezicht de wagen instappen. Dan spreek ik nog niet van diversiteit, anders zijn als de anderen, de andere meuk begint meer en meer op mekaar te lijken terwijl een Alfa er toch altijd uitspringt. Een Brera mooi of lelijk ? Anders, apart, verschillend van de rest in ieder geval en ook dat vind ik essentieel. Ik rij nu dagelijks met de 166 TI, kom er geen andere meer tegen. Als ik met de Brera op stap ben zie ik geen andere. Een 159 zie ik regelmatig en dat is toch telkens weer een verademing tussen al die andere nietszeggende voortbewegingsmiddelen.



On topic maar weer, ik zou voor een 159 gaan :wink:
Ben jij mijn broer Dave?
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

zo mar 23, 2014 08:25

Helemaal mee eens Dave! Hetzelfde heb ik met mijn Voitures.
Sarcasme?
een Renault/Peugeot of wat dan ook

n0sTRa
Full Member
Full Member
Berichten: 456
Lid geworden op: ma feb 02, 2009 15:12
Locatie: Lissewege (België)

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

zo mar 23, 2014 08:44

wat ik tegenwoordig erg leuke autos vind, zij de mazda's. Zo'n 6 kan ik wel smaken.
Alfa Romeo 916 Spider 3.0V6 12v

verleden: 156 sw 2.0TS, GT 1.9JTD, 75 2.0TS, 156 sw 2.5V6, 156 sw GTA

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

Re: RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

zo mar 23, 2014 09:14

Helemaal mee eens Dave! Hetzelfde heb ik met mijn Voitures.
Sarcasme?
een Renault/Peugeot of wat dan ook
Nee hoor, ik zou dat gevoel ook niet hebben bij een Megane of Peugeot. Het gaat ook totaal niet om het merk maar om het model vind ik. (ook binnen Alfa zijn er mindere modellen in mijn ogen)
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Terug naar “Het Forum Café”