Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

do jan 10, 2013 21:42

Ik zou voor de 2.4 JTD gaan, het liefst in Ti uitvoering met Q-tronic...
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

do jan 10, 2013 22:01

En wit.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

do jan 10, 2013 23:39

Sprak deze week nog iemand die zijn X5 net heeft ingeruild omdat ie gek werd van de storingen in de electronica.
Zo'n verhaal ken ik ook over een Touran, die was in twee jaar tijd 5x in noodloop gegaan. De 5e keer op weg van Denemarken naar Nederland, ergens in Duitsland halverwege de Deense en Nederlandse grens, met aanhanger en het hele gezin in de auto. De eigenaar heeft toen gezin + aanhanger meegegeven aan z'n zus en z'n ouders (ze waren met de hele familie op vakantie) en is 300+ km met 60 km/u naar huis gekoeteld. Of alleen totdat-ie in NL was, dat weet ik niet meer, evengoed ook nog een mooi eindje. Twee weken later heeft-ie hem ingeruild, nu is het autootje alweer 3,5 jaar bij dezelfde eigenaar. De opvolger was overigens een Octavia die het probleemloos deed... totdat bij 90k ofzo de motor plof zei.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

vr jan 11, 2013 09:39

Nee ik zei niet dat Audi en Toyo's betrouwbaarder zijn * maar minder onderhoudsgevoelig. Ik bedoel dus dat je Alfa iets vaker voor regulier onderhoud naar de garage moet. Bijv de dist riem bij een 156 moet na 3 jr nieuw er op, bij Audi is dat zeg maar 5 jr.

* een ANWB wegenwachter liet mij zijn maandlijst zien met gestrande auto's. De Audi A4 kwam het vaakst voor, daarna een Golf en als 3e een Polo. Dus VAG geniet de naam van überfahrzeug, maar misschien allemaal illusie. Alfa kwam maar één keer voor op de lijst.

Andere lijst van Britse Warranty Direct, hierin staat dat opvallend veel Duitse auto's en niet de Franse of Italiaanse de brekebeentjes zijn. Bovenaan staan Jappanners en een Koreaan. Minst betrouwbaar volgens hen;
1.Audi RS6
2.BMW M5
3.Mercedes SL
4.Mercedes V-Class
5.Mercedes CL

Haha en dan hoor ik elke ochtend die reclame op de radio;"De Vito, de Mercedes onder de busjes"....
Heb jij wel eens goed gekeken wat je onderweg tegenkomt dan, dat zijn alleen maar Audi`s, VW`s enz. Niet zo gek dat die dan op het lijstje staan van die ANWB meneer als meest gestrande auto`s. Als er net zo veel Alfa`s rond reden stond Alfa waarschijnlijk bovenaan de lijst :lol: Wel een beetje in perspectief blijven zien.

Gebruikersavatar
AlfaGuy
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 14:01

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

vr jan 11, 2013 14:13

Bedankt allemaal voor de gemengde uitingen en tips!
Ik zal er uitgebreid mijn werk van maken om alles uit te zoeken over de 159 en kan dan hopelijk jullie stellingen al dan niet beamen.. ;)

Gebruikersavatar
Dries
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 19:26
Locatie: Schoonebeek

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

za jan 12, 2013 18:34

Er staat bij Van Boven in Emmen wel een heel erg mooie 159.

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 4699-7f42d
Groet'n Dries

in bezit:
Audi A3 1.8T quattro

niet meer in bezit:
Alfa 33 1.4 IE Imola (GB-VN-30)
Alfa 145 1.4 TS 16v L (XF-XT-79)
Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive (50-GT-RB)
Alfa 33 1.3 junior (TK-52-VV)
SCARB nr. 4798

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

zo jan 13, 2013 16:46

Een troost, de 159 is grotendeels gelijk aan een Opel en Saab.

Welke Opel of Saab ?? Mochten ze willen.....

Toch nog even reageren op de gebruikelijke en onterechte Alfa 159 kritiek die er zelfs bij Alfa liefhebbers is, ik kan het niet laten. :wink:

Onderstel
Alfa heeft i.d.d. het onderstel samen met GM ontwikkelt echter heeft GM er nooit gebruik van gemaakt, ik meen gelezen te hebben omdat ze de productie ervan te duur vonden. (Wellicht ook een reden waarom Alfa al redelijk vroeg de stekker uit de 159 heeft getrokken, met wat nieuwe motoren (1.4 multi-air en 1.6 jtd) had die twee jaar naar de nieuwe wel overbrugd kunnen worden)
Overigens i.t.t. veel merken maakt Alfa voor dat onderstel v/d 159 gebruik van onafhankelijke dubbele draagarmen voor de voorkant. BMW maakt voor de 3 serie (E90/F30), de norm volgens de deskundigen als het gaat om rijplezier, gebruik van inferieure onafhankelijke MC-Pherson voorpoten. Filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

Gewicht
Veel gehoorde en gelezen klacht dat de 159 te zwaar is. Voor met name de Q4 modellen van voor de face lift was dit ook zeker zo, echter vergelijk je de 159 na de facelift met de concurrentie (A4, BMW F30) en je ziet dat het wel mee valt. Zeker na de facelift is de 159 lichter dan veel Audi A4's met vergelijkbare motor. En niet veel zwaarder danwel gelijk aan de nieuwe BMW 3 serie (F30). Waarbij ook nog vermeldt dient te worden dat de 159 langer en breder is en geen RFT banden heeft.

Overigens valt mij bij het auto journaille in binnen en buitenland op dat bepaalde merken kritischer beoordeelt worden dan andere, of beter gezegd Duitse auto's worden gevoelsmatig minder kritisch beoordeelt. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Duitse auto's niet beter zijn. Zo lees je bijvoorbeeld in elke test of review dat de 159 te zwaar is, meestal al in de eerste zin of alinea, net voor of na de reeds veronderstelde roest en elektronica problemen. Bij een A4 wordt het gewicht niet als nadeel genoemd. Laat staan dat bijv. de gem. 5 serie tegenwoordig al bijna 2 ton weegt. Ander voorbeeld is het eeuwige geleuter over de zogenaamde gebrekkige ergonomie bij Italiaanse auto's. Bij een Porsche Panamera blijft het volledig onvermeld, ondanks dat de gehele middentunnel volgestopt is met knoppen incl. twee kleine venstertjes voor de ECC waardoor je als bestuurder je volledige blik van de weg dient te halen om vervolgens je zoektocht te beginnen naar de gewenste knop. En dan heb ik niet eens over de gebruikelijke kritiek aangaande de materiaal kwaliteit. Dat BWM in de vorige 1 en 3 serie, NB een premium merk met bijpassende (optie)prijzen, een premium onwaardige interieur stopt (en dan heb ik nog niet eens over de ruimte van het interieur of beter gezegd het gebrek daaraan) daar wordt ze niet op afgerekend. Maar dit terzijde....

Torsiestijheid/veiligheid
Ik kwam toevallig afgelopen week nog een lijstje tegen met de torsiestijfheid van een aantal auto's. Dit wordt ook bevestigd door de EuroNCAP resulaten, waarin de 159 erg goed scoort.

Alfa 159 - 31.400Nm/degree
Aston Martin DB9 Coupe 27,000 Nm/deg
Aston Martin DB9 Convertible 15,500 Nm/deg
Aston Martin Vanquish 28,500 Nm/deg
Audi TT Coupe 19,000 Nm/deg
Bugatti EB110 - 19,000 Nm/degree
BMW E36 Touring 10,900 Nm/deg
BMW E36 Z3 5,600 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/o folding seats) 18,000 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 Nm/deg
BMW E46 Wagon (w/folding seats) 14,000 Nm/deg
BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 Nm/deg
BMW E46 Convertible 10,500 Nm/deg
BMW X5 (2004) - 23,100 Nm/degree
BMW E90: 22,500 Nm/deg
BMW Z4 Coupe, 32,000Nm/degree
BMW Z4 Roadster: 14,500 Nm/deg
Bugatti Veyron - 60,000 Nm/degree
Chrysler Crossfire 20,140 Nm/deg
Chrysler Durango 6,800 Nm/deg
Chevrolet Corvette C5 9,100 Nm/deg
Dodge Viper Coupe 7,600 Nm/deg
Ferrari 360 Spider 8,500 Nm/deg
Ford GT: 27,100 Nm/deg
Ford GT40 MkI 17,000 Nm/deg
Ford Mustang 2003 16,000 Nm/deg
Ford Mustang 2005 21,000 Nm/deg
Ford Mustang Convertible (2003) 4,800 Nm/deg
Ford Mustang Convertible (2005) 9,500 Nm/deg
Jaguar X-Type Sedan 22,000 Nm/deg
Jaguar X-Type Estate 16,319 Nm/deg
Koenigsegg - 28.100 Nm/degree
Lambo Murcielago 20,000 Nm/deg
Lotus Elan 7,900 Nm/deg
Lotus Elan GRP body 8,900 Nm/deg
Lotus Elise 10,000 Nm/deg
Lotus Elise 111s 11,000 Nm/deg
Lotus Esprit SE Turbo 5,850 Nm/deg
Maserati QP - 18.000 nm/degree
McLaren F1 13,500 Nm/deg
Mercedes SL - With top down 17,000 Nm/deg, with top up 21,000 Nm/deg
Mini (2003) 24,500 Nm/deg
Pagani Zonda C12 S 26,300 Nm/deg
Pagani Zonda F - 27,000 Nm/degree
Porsche 911 Turbo (2000) 13,500 Nm/deg
Porsche 959 12,900 Nm/deg
Porsche Carrera GT - 26,000Nm/degree
Rolls-Royce Phantom - 40,500 Nm/degree
Volvo S60 20,000 Nm/deg
Audi A2: 11,900 Nm/deg
Audi A8: 25,000 Nm/deg
Audi TT: 10,000 Nm/deg (22Hz)
Golf V GTI: 25,000 Nm/deg
Chevrolet Cobalt: 28 Hz
Ferrari 360: 1,474 kgm/degree (bending: 1,032 kg/mm)
Ferrari 355: 1,024 kgm/degree (bending: 727 kg/mm)
Ferrari 430: supposedly 20% higher than 360
Renault Sport Spider: 10,000 Nm/degree
Volvo S80: 18,600 Nm/deg
Koenigsegg CC-8: 28,100 Nm/deg
Porsche 911 Turbo 996: 27,000 Nm/deg
Porsche 911 Turbo 996 Convertible: 11,600 Nm/deg
Porsche 911 Carrera Type 997: 33,000 Nm/deg
Lotus Elise S2 Exige (2004): 10,500 Nm/deg
Volkswagen Fox: 17,941 Nm/deg
VW Phaeton - 37,000 Nm/degree
VW Passat (2006) - 32,400 Nm/degree
Ferrari F50: 34,600 Nm/deg
Lambo Gallardo: 23000 Nm/deg
Mazda Rx-8: 30,000 Nm/deg
Mazda Rx-7: ~15,000 Nm/deg
Mazda RX8 - 30,000 Nm/degree
Saab 9-3 Sportcombi - 21,000 Nm/degree
Opel Astra - 12,000 Nm/degree
Land rover Freelander 2 - 28,000 Nm/degree
Lamborghini Countach 2,600 Nm/deg
Ford Focus 3d 19.600 Nm/deg
Ford Focus 5d 17.900 Nm/deg

Kortom prima auto zo'n 159, en een van de beste auto's door Alfa gebouwd. Zeker voor wat betreft de afgelopen drie decennia. :wink:

Gewoon kopen dus die 159. De mijne is probleemloos.
Laatst gewijzigd door Deltona op zo jan 13, 2013 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

zo jan 13, 2013 17:02

Nee ik zei niet dat Audi en Toyo's betrouwbaarder zijn * maar minder onderhoudsgevoelig. Ik bedoel dus dat je Alfa iets vaker voor regulier onderhoud naar de garage moet. Bijv de dist riem bij een 156 moet na 3 jr nieuw er op, bij Audi is dat zeg maar 5 jr.

* een ANWB wegenwachter liet mij zijn maandlijst zien met gestrande auto's. De Audi A4 kwam het vaakst voor, daarna een Golf en als 3e een Polo. Dus VAG geniet de naam van überfahrzeug, maar misschien allemaal illusie. Alfa kwam maar één keer voor op de lijst.

Andere lijst van Britse Warranty Direct, hierin staat dat opvallend veel Duitse auto's en niet de Franse of Italiaanse de brekebeentjes zijn. Bovenaan staan Jappanners en een Koreaan. Minst betrouwbaar volgens hen;
1.Audi RS6
2.BMW M5
3.Mercedes SL
4.Mercedes V-Class
5.Mercedes CL

Haha en dan hoor ik elke ochtend die reclame op de radio;"De Vito, de Mercedes onder de busjes"....
Heb jij wel eens goed gekeken wat je onderweg tegenkomt dan, dat zijn alleen maar Audi`s, VW`s enz. Niet zo gek dat die dan op het lijstje staan van die ANWB meneer als meest gestrande auto`s. Als er net zo veel Alfa`s rond reden stond Alfa waarschijnlijk bovenaan de lijst :lol: Wel een beetje in perspectief blijven zien.
T.a.v. lijst ANWB: Audi A4 is aardig verkocht echter niet zo goed dat dit statistisch rechtvaardigt dat deze bovenaan staat. Kortom een (relatief) onbetrouwbare auto.

Engelse lijst: Audi RS6, BMW M5, Mercedes SL/Cl zijn nou niet de verkooptoppers dus dat zegt veel over de onbetrouwbaarheid van deze dure auto's.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

zo jan 13, 2013 17:12

Nee ik zei niet dat Audi en Toyo's betrouwbaarder zijn * maar minder onderhoudsgevoelig. Ik bedoel dus dat je Alfa iets vaker voor regulier onderhoud naar de garage moet. Bijv de dist riem bij een 156 moet na 3 jr nieuw er op, bij Audi is dat zeg maar 5 jr.

* een ANWB wegenwachter liet mij zijn maandlijst zien met gestrande auto's. De Audi A4 kwam het vaakst voor, daarna een Golf en als 3e een Polo. Dus VAG geniet de naam van überfahrzeug, maar misschien allemaal illusie. Alfa kwam maar één keer voor op de lijst.

Andere lijst van Britse Warranty Direct, hierin staat dat opvallend veel Duitse auto's en niet de Franse of Italiaanse de brekebeentjes zijn. Bovenaan staan Jappanners en een Koreaan. Minst betrouwbaar volgens hen;
1.Audi RS6
2.BMW M5
3.Mercedes SL
4.Mercedes V-Class
5.Mercedes CL

Haha en dan hoor ik elke ochtend die reclame op de radio;"De Vito, de Mercedes onder de busjes"....
Heb jij wel eens goed gekeken wat je onderweg tegenkomt dan, dat zijn alleen maar Audi`s, VW`s enz. Niet zo gek dat die dan op het lijstje staan van die ANWB meneer als meest gestrande auto`s. Als er net zo veel Alfa`s rond reden stond Alfa waarschijnlijk bovenaan de lijst :lol: Wel een beetje in perspectief blijven zien.
T.a.v. lijst ANWB: Audi A4 is aardig verkocht echter niet zo goed dat dit statistisch rechtvaardigt dat deze bovenaan staat.

Engelse lijst: Audi RS6, BMW M5, Mercedes SL/Cl zijn nou niet de verkooptoppers dus dat zegt veel over de onbetrouwbaarheid van deze dure auto's.
Zo blijkt maar weer dat een lijstje, zonder de bijbehorende achtergrondinformatie, een geheel eigen leven kan gaan leiden. Warranty Direct licht zelf op haar site keurig toe hoe een en ander in elkaar steekt (klik en klik). De belangrijkste quote van deze bronnen is de volgende:
The Reliability Index figure is calculated as a combination of:
•the number of times a car fails,
•the cost of repairing it,
•the average amount of time it spends off the road due to repairs
•the average age and mileage of the vehicles we have on our books.

So it's not simply a case of recording how often a car breaks down - it's much more comprehensive than that and the data is constantly updated.
Begint het al te dagen?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

zo jan 13, 2013 17:26

Heb jij wel eens goed gekeken wat je onderweg tegenkomt dan, dat zijn alleen maar Audi`s, VW`s enz. Niet zo gek dat die dan op het lijstje staan van die ANWB meneer als meest gestrande auto`s. Als er net zo veel Alfa`s rond reden stond Alfa waarschijnlijk bovenaan de lijst :lol: Wel een beetje in perspectief blijven zien.
T.a.v. lijst ANWB: Audi A4 is aardig verkocht echter niet zo goed dat dit statistisch rechtvaardigt dat deze bovenaan staat.

Engelse lijst: Audi RS6, BMW M5, Mercedes SL/Cl zijn nou niet de verkooptoppers dus dat zegt veel over de onbetrouwbaarheid van deze dure auto's.
Zo blijkt maar weer dat een lijstje, zonder de bijbehorende achtergrondinformatie, een geheel eigen leven kan gaan leiden. Warranty Direct licht zelf op haar site keurig toe hoe een en ander in elkaar steekt (klik en klik). De belangrijkste quote van deze bronnen is de volgende:
The Reliability Index figure is calculated as a combination of:
•the number of times a car fails,
•the cost of repairing it,
•the average amount of time it spends off the road due to repairs
•the average age and mileage of the vehicles we have on our books.

So it's not simply a case of recording how often a car breaks down - it's much more comprehensive than that and the data is constantly updated.
Begint het al te dagen?
Yup, dure elektronica en automaatbakken. In combinatie met een relatief lange reparatietijd, een relatief lage gem. leeftijd en een relatief laag kilometrage. (aantal verkochte eenheden speelt bij deze index geen rol, anders dan dat wanneer bijvoorbeeld een RS6 een grote dure reparatie heeft deze een grotere impact heeft op de populatie RS6'en dan bij veel verkochte auto's het geval is).
Laatst gewijzigd door Deltona op ma jan 14, 2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

ma jan 14, 2013 09:50

De 159 is absoluut een goeie auto, beter dan ze ooit gemaakt hebben bij Alfa inderdaad. Jammer van die 1.9 en 2.2 Opel motoren, daar hebben ze de plank volledig misgeslagen. Verder niks dan lof over die auto`s! Overigens wel een slechte zaak is dat mijn klanten die eerder 147/156 reden en nu een 159 hebben nog maar heel weinig hier in mijn garage komen, hoogstens voor de jaarlijkse APK en een beurtje, voor de rest zie ik ze niet meer :lol:

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

ma jan 14, 2013 15:55

De 159 is absoluut een goeie auto, beter dan ze ooit gemaakt hebben bij Alfa inderdaad. Jammer van die 1.9 en 2.2 Opel motoren, daar hebben ze de plank volledig misgeslagen. Verder niks dan lof over die auto`s! Overigens wel een slechte zaak is dat mijn klanten die eerder 147/156 reden en nu een 159 hebben nog maar heel weinig hier in mijn garage komen, hoogstens voor de jaarlijkse APK en een beurtje, voor de rest zie ik ze niet meer :lol:
Met die 2.2 is weinig mis (op de ketting na dan), met 185 pk redelijk vlot en toch nog 1:10 a 1:11 rijden, probeer dat maar eens met de 2.5 V6.............. :wink:
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

ma jan 14, 2013 19:27

Torsiestijheid/veiligheid
Ik kwam toevallig afgelopen week nog een lijstje tegen met de torsiestijfheid van een aantal auto's. Dit wordt ook bevestigd door de EuroNCAP resulaten, waarin de 159 erg goed scoort.
Ik weet even niet hoe torsiestijfheid rechtstreeks met veiligheid te linken is..... die mag je me een keer uitleggen.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

ma jan 14, 2013 19:37

Daarbij wordt het begrip torsiestijfheid ook te pas en te onpas door de PR-afdelingen van de diverse merken op tafel geworpen. De getallen kun je niet met elkaar vergelijken, omdat er geen norm is die dicteert hoe er gemeten dient te worden. Meet je van bumper tot bumper, tussen de assen, de passagierscel? En meet je een complete auto, een kale body in white, een body in white met glas er in gelijmd...? En dan nog, wat zegt het?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Hopelijk gauw een nieuwe alfa!

ma jan 14, 2013 20:43

En dan nog, wat zegt het?
Alfa 159 - 31.400Nm/degree vs Lotus Elise 111s 11,000 Nm/deg ==> dat de alfa stijver en de veiligere keuze en de beter sturende auto is toch :roll: :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Het Forum Café”