Kreeg een Tip,?
Misschien even updaten naar de laatste versie? Jullie gebruiken nog versie 3.08, 3.11 is de meest recente.
Zegt mij helemaal niets,..kenners wel,..??
Dan moet je de changelog bekijken of daar iets in staat dat op je probleem van toepassing is.
Maar luister nou, echt serieus. Het is niet jouw website die gehacked is maar de webserver; dat zijn twee volledig onafhankelijke dingen. Hoeveel verschillende websites er op "jouw" server gehost worden is wat lastig te achterhalen, maar de webpagina
www.forummaken.nl gebruikt hetzelfde IP adres als jouw site en staat dus ook op die ene zelfde server. Zoals ik eerder al aangaf stond op die site van jouw provider exact diezelfde hackerspagina.
Natuurlijk weet je niet wat die hacker allemaal heeft uitgespookt op die server. Het is duidelijk dat hij toegang heeft weten te krijgen tot een console sessie en daar root rechten heeft weten te krijgen. Hij heeft dat in ieder geval gebruikt om de webserver configuratie te wijzigen en zijn pagina daarop te plaatsen. Ongetwijfeld zal hij ook server logs hebben gewijzigd om zijn eigen lokatie te verhullen en wat hij mogelijk meer kan hebben gedaan. Hij kan ook op de verschillende gehoste websites de configuratiebestanden hebben ingekeken en daardoor het wachtwoord weten waarmee jouw site met de onderliggende database communiceert. Ik weet niet of je dat zelf kan veranderen (dat ligt aan de provider) maar ik zou aanraden dat je dat wachtwoord wijzigt. Verander in ieder geval ook je eigen ssh wachtwoord, want de kans is natuurlijk aanwezig dat de hacker via jouw account zijn console sessie is begonnen om root rechten te verkrijgen.
Verder staat er helemaal linksonder op jouw pagina het woord "test". Ik weet niet of je dat zelf hebt gedaan, maar het is sowieso ook mogelijk dat de hacker modules heeft toegevoegd aan jouw site - bijvoorbeeld om wachtwoorden te verzamelen van bezoekers. Alleen al hierom is het handig om de software te vervangen en als een nieuwere versie voordelen biedt dan is dat mooi meegenoemen.