Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 09:24

Ik ga het gewoon zeggen . VW bouwt klote auto's .

Laatste half jaar van vrienden, kennissen en familie het volgende gehoord ; Kapotte turbo 40.000 km, ramen die niet meer dichtgaan, alarm wat spontaan af gaat, niet starten, slecht lopende en trekkende motoren , Accu spontaan leeg een uur na stilstand, constant kromme remschijven, automaat die niet meer schakelt , koplamp waarvan de lamp constant kapot gaat, 3e waterpomp in 2 jaar tijd, enz enz . Dit zijn verhalen op verjaardagen , buurtpraatje e.d en je hoort altijd wel eens iets over een bepaald merk maar VW springt er de laatste tijd giga negatief uit , kan geen toeval zijn lijkt mij.

Je kan me veel vertellen over Alfa maar dit komt bij mij iig niet bekend voor .
Jaja alleen maar vw praat :roll:
Als je goed leest dan zie je dat ik zeg " je hoort altijd wel eens iets over een bepaald merk maar VW springt er de laatste tijd giga negatief uit , kan geen toeval zijn lijkt mij."
Schijnbaar ben jij een VW fan of rij je er tevreden in , fijn voor jou , velen vinden het niet fijn blijkt . Ieder z'n ding, toch?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 12:07

zal het grootste probleem gewoon niet zijn dat een auto als vervoermiddel wordt gezien (en niet meer als een luxe of als liefhebbend product)??

vroeger reed men hun auto's nog netjes warm, tegenwoordig stuift elke leaserijder er aardig vandoor
vroeger stond een auto vaak binnen, tegenwoordig staat deze voor de garage
vroeger maakte men een auto 1x in de week schoon, tegenwoordig is het of 1x p.j of door een wasstraat
vroeger peilde men elke week hun olie, deden de olie netjes optijd vervangen, ging nooit het olie lampje branden want dan wist je dat je te laat was...

of ben ik de enige die toch anders met een auto omgaat dan vroeger? :oops:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 12:13

Ik ga het gewoon zeggen . VW bouwt klote auto's .

Laatste half jaar van vrienden, kennissen en familie het volgende gehoord ; Kapotte turbo 40.000 km, ramen die niet meer dichtgaan, alarm wat spontaan af gaat, niet starten, slecht lopende en trekkende motoren , Accu spontaan leeg een uur na stilstand, constant kromme remschijven, automaat die niet meer schakelt , koplamp waarvan de lamp constant kapot gaat, 3e waterpomp in 2 jaar tijd, enz enz . Dit zijn verhalen op verjaardagen , buurtpraatje e.d en je hoort altijd wel eens iets over een bepaald merk maar VW springt er de laatste tijd giga negatief uit , kan geen toeval zijn lijkt mij.

Je kan me veel vertellen over Alfa maar dit komt bij mij iig niet bekend voor .
Nee Alfa heeft nog nooit auto's gebouwd waarvan de elektra storing gaf, niet wilde starten, slecht lopende en trekkende motoren, automaat die niet meer schakelt, waterpompen die het begeven, distributieriemen die voortijdig knappen, draagarmen die na 20.000 km alweer kraken, luchthoeveelheidsmeters die na 40.000 km defect zijn....kortom: Alfa bouwt klote auto's... :wink:
Iedere fabrikant heeft te maken met leveranciers die onderdelen leveren en waar het fout kan gaan.
Op zoek naar goedkope leveranciers gaat er dus duidelijk weleens wat mis. Dat geldt voor elk merk. Wat ik belangrijker vind: hoe lost zo'n fabrikant het op? (in de breedste zin)
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 13:20

Dat Alfa's niet storingsvrij zijn is duidelijk, maar Alfa heeft dan ook niet de naam oerdegelijk te zijn. VW wel. De vraag is of ze dat (nog) wel waarmaken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 13:23

Ik zou niet graag iedere Alfaliefhebber/clublid de kost willen geven die niet iedere dag een Alfa Romeo als privévervoersmiddel heeft. Heel veel zijn de laatste jaren overgestapt naar een ander merk. Dat zal niet alleen vanwege het design zijn denk ik. Vermoedelijk spelen ook andere oorzaken een rol hierbij. Ik wil helemaal niet de andere merken ophemelen want daar zitten ook best rotte appels bij maar om alles nu op 1 hoop te gooien vind ik ook wat kort door de bocht. En dat `men `schijnbaar vroegah z`n auto`s netjes warm reed, schoonmaakte, oliepeilde etc. en nu kennelijk niet meer is ook geen feit wat aantoonbaar is.
Tegenwoordig zijn hoe je het ook went of keert de auto`s wel veel betrouwbaarder geworden. Er worden veel meel km`s gereden dan pakweg 30 jaar terug, veel meer extra`s en accessoires die overuren draaien en welke auto heeft heden tendage nog startproblemen in de winter mits de accu in goede staat is? Ook roest is tegenwoordig redelijk onder controle, uitzonderingen daargelaten. Laten we alles wel even in perspectief bekijken en niet alles door een roze Alfabril bekijken. :wink:
En over een jaartje of 10,15 rijden de meesten electrisch en zijn al deze problemen voorgoed voorbij. Ik schets maar even een horrorscenario. :?

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 13:56

Ik ga het gewoon zeggen . VW bouwt klote auto's .

Laatste half jaar van vrienden, kennissen en familie het volgende gehoord ; Kapotte turbo 40.000 km, ramen die niet meer dichtgaan, alarm wat spontaan af gaat, niet starten, slecht lopende en trekkende motoren , Accu spontaan leeg een uur na stilstand, constant kromme remschijven, automaat die niet meer schakelt , koplamp waarvan de lamp constant kapot gaat, 3e waterpomp in 2 jaar tijd, enz enz . Dit zijn verhalen op verjaardagen , buurtpraatje e.d en je hoort altijd wel eens iets over een bepaald merk maar VW springt er de laatste tijd giga negatief uit , kan geen toeval zijn lijkt mij.

Je kan me veel vertellen over Alfa maar dit komt bij mij iig niet bekend voor .
Nee Alfa heeft nog nooit auto's gebouwd waarvan de elektra storing gaf, niet wilde starten, slecht lopende en trekkende motoren, automaat die niet meer schakelt, waterpompen die het begeven, distributieriemen die voortijdig knappen, draagarmen die na 20.000 km alweer kraken, luchthoeveelheidsmeters die na 40.000 km defect zijn....kortom: Alfa bouwt klote auto's... :wink:
Iedere fabrikant heeft te maken met leveranciers die onderdelen leveren en waar het fout kan gaan.
Op zoek naar goedkope leveranciers gaat er dus duidelijk weleens wat mis. Dat geldt voor elk merk. Wat ik belangrijker vind: hoe lost zo'n fabrikant het op? (in de breedste zin)
Alfa Romeo heeft hierin ook geen naam hoog te houden. Volkswagen wel. ;) Niet voor niks dat nog steeds wordt gesproken over een degelijke Duitser.

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 14:08

Ja, de 16v's uit de 155,145,146,147,156,166 etc etc reeks hebben ook perfecte riemen, laten we het olieverbruik ook maar even vergeten. :D
Geen last van een geknapte riem en ook geen olieverbruik. En ik rijd al 10 jaar Twin Spark. Onderhoud is van essentiëel belang. Vroeger werden Alfabezitters blootgesteld aan terugkomend onderhoud, wat het autorijden duurder maakt dan bijvoorbeeld auto's die een 10-jaar interval hebben. Dat resulteert in slecht onderhouden motoren. Ik heb nog nooit een Alfa Romeo gekocht waarbij de riem niet op korte termijn vervangen moest worden en vaak genoeg gezien dat de laatste vervanging onbekend was (dus vervangen). Als je daar als koper niet op reageert, dus koopt en gaat rijden, kan het misgaan. Overigens, voor de leukigheid, mijn auto verleden:

Alfa Romeo:

146 1600TS standaard: 4 jaar probleemloos gereden.
146 1600TS gekieteld: 6 jaar probleemloos gereden.

Niet Alfa Romeo:

Fiat Punto Sportin 1200 16V, 4 lentes jong, na 27K motor in de soep. Vorige eigenaar -waarschijnlijk- zonder olie gereden.
Toyota Starlet (winterauto), vastloper na 3 weken.

Ik rijd nu nog steeds 146. Mijn eerste kocht ik begin deze eeuw. Redelijk nieuw spul. Buiten het reguliere onderhoud, nul-komma-niks problemen. Mijn huidige 146 kocht ik in 2006. Zeer slecht onderhouden door vorige eigenaar, dus veel moeten vervangen en sindsdien probleemloos. Nou ja, op een koppeling na. Levensduur van een motor is en blijft afhankelijk van de gebruiker (uitzonderingen daargelaten). Helaas heeft Alfa Romeo een onterechte status verworven met betrekking tot betrouwbaarheid terwijl het juist Alfa Romeo is, wat mij nooit in de steek heeft gelaten. Afkloppen!! Dat de vinger dan eens op de zere plek wordt gelegd bij de concurentie, vind ik dan ook mogen.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 14:56

Helaas heeft Alfa Romeo een onterechte status verworven met betrekking tot betrouwbaarheid terwijl het juist Alfa Romeo is, wat mij nooit in de steek heeft gelaten. Afkloppen!! Dat de vinger dan eens op de zere plek wordt gelegd bij de concurentie, vind ik dan ook mogen.
Tuurlijk mag dat maar het ging mij om de uitspraak dat VW klote auto's bouwt... dat vond ik te kort door de bocht.
Ieder zijn ding, ik rij minimaal 70.000 km p.j. en omdat ik ook nog wat centjes wil overhouden voor de hobby (Alfa) rij ik dagelijks geen Alfa. Dat heb ik in de loop der jaren geleerd, ondanks dat ik zelf sleutel.
Nu heb ik een auto met turbo op lpg-G3 die dik 200 pk aan de achterwielen heeft en die al op 425.000 km staat. Ik ben van plan om er nog 3 jaar mee te rijden dus dik 6 ton moet kunnen. Ik weet zeker dat er geen VW op G3 is die dat ook kan maar daarmee wil ik niet beweren dat VW slechte auto's bouwt :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 16:45
Contacteer: Website

RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 16:19

Na een aantal transportmiddelen van de VAG-groep geprobeerd te hebben is het voor mij duidelijk.

De laatste TDi was echt bagger( het was mijn vijfde en laatste ), draagarmen voor om het halfjaar naar de knoppen, het ding vrat aandrijfassen en wiellagers. om over het olieverbruik maar te zwijgen. tussen iedere beurt van 30.000 km moest ik om de 10.000 km olie bijvullen, jawel longlife meuk. Waarom longlife, hij zoop het toch??
Over het inruilen maar te zwijgen, ieder jaar 10.000 euri naar de maan, door zo'n vag hok. ( er werd mij verteld dat het kwam door de lease-rijders, bull-shit )

Nu, een aantal 159's verder, prima auto's, geen sores, met toch zo'n slordige 30.000 km per jaar. Geen olieverbruik, geen rare dingen, nee gewoon goed........ :wink:

JW

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 16:47

Ik ga het gewoon zeggen . VW bouwt klote auto's .

Laatste half jaar van vrienden, kennissen en familie het volgende gehoord ; Kapotte turbo 40.000 km, ramen die niet meer dichtgaan, alarm wat spontaan af gaat, niet starten, slecht lopende en trekkende motoren , Accu spontaan leeg een uur na stilstand, constant kromme remschijven, automaat die niet meer schakelt , koplamp waarvan de lamp constant kapot gaat, 3e waterpomp in 2 jaar tijd, enz enz . Dit zijn verhalen op verjaardagen , buurtpraatje e.d en je hoort altijd wel eens iets over een bepaald merk maar VW springt er de laatste tijd giga negatief uit , kan geen toeval zijn lijkt mij.

Je kan me veel vertellen over Alfa maar dit komt bij mij iig niet bekend voor .
Nee Alfa heeft nog nooit auto's gebouwd waarvan de elektra storing gaf, niet wilde starten, slecht lopende en trekkende motoren, automaat die niet meer schakelt, waterpompen die het begeven, distributieriemen die voortijdig knappen, draagarmen die na 20.000 km alweer kraken, luchthoeveelheidsmeters die na 40.000 km defect zijn....kortom: Alfa bouwt klote auto's... :wink:
Iedere fabrikant heeft te maken met leveranciers die onderdelen leveren en waar het fout kan gaan.
Op zoek naar goedkope leveranciers gaat er dus duidelijk weleens wat mis. Dat geldt voor elk merk. Wat ik belangrijker vind: hoe lost zo'n fabrikant het op? (in de breedste zin)
Gek, maar de helft van de problemen die jij aankaart heb ik bij een Alfa nog nooit last van gehad . 8)
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 16:51

Helaas heeft Alfa Romeo een onterechte status verworven met betrekking tot betrouwbaarheid terwijl het juist Alfa Romeo is, wat mij nooit in de steek heeft gelaten. Afkloppen!! Dat de vinger dan eens op de zere plek wordt gelegd bij de concurentie, vind ik dan ook mogen.
Tuurlijk mag dat maar het ging mij om de uitspraak dat VW klote auto's bouwt... dat vond ik te kort door de bocht.
Het woord 'kloteauto's' gebruikte ik omdat het VAG concern altijd loopt te pochen met het degelijke product dat ze leveren en laat nou net die organisatie de laatste jaren ? steken vallen .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 17:34

de auto's die vw en alle andere merken "vroeger" bouwde, dus 1990 tot 2000 waren technisch goede auto's.
vw tdi's die gewoon 3 ton draaien of meer.
wat ze nu bouwen is bagger, echt bar en bar slecht.

leraar bij mij op school heeft een golf plus tdi.
auto van een paar jaar oud, turbo is vervangen en vliegwiel is vervangen.
lijkt weinig, maar is aan onderdelen al over de 2500 euro.....
dat is zonder werkloon.

maatje van mij heeft een golf 3 tdi, heeft al 350.000 gelopen.
is nooit iets mee, bij de keuring een wiellager meer niet.
kosten, 25 euro.
maar dat mag na 350.000 kilometer.....

dus mijn advies koop een auto van 15 jaar oud....
dan zijn de onderdelen nog te betalen en minder electronica.
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 17:39

Tussen alle nieuwe (en klassieke) Lancia's door heb ik een nieuwe Golf cabrio als leaseauto gehad. En daarna weer een Lancia, en dat was niet omdat die Lancia nou zo onbetrouwbaar was en de Golf betrouwbaar....

Doe mij die S.H.I.T. (Self Healing Italian Technology) maar...


P.s. heb net op verschillende fora de ellende met Isuzu dieselmotoren in grote Renaults, Saabs en Opels gelezen... daar wordt je niet vrolijk van...

Koen

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 18:03

Ik ga het gewoon zeggen . VW bouwt klote auto's .

Laatste half jaar van vrienden, kennissen en familie het volgende gehoord ; Kapotte turbo 40.000 km, ramen die niet meer dichtgaan, alarm wat spontaan af gaat, niet starten, slecht lopende en trekkende motoren , Accu spontaan leeg een uur na stilstand, constant kromme remschijven, automaat die niet meer schakelt , koplamp waarvan de lamp constant kapot gaat, 3e waterpomp in 2 jaar tijd, enz enz . Dit zijn verhalen op verjaardagen , buurtpraatje e.d en je hoort altijd wel eens iets over een bepaald merk maar VW springt er de laatste tijd giga negatief uit , kan geen toeval zijn lijkt mij.

Je kan me veel vertellen over Alfa maar dit komt bij mij iig niet bekend voor .
Nee Alfa heeft nog nooit auto's gebouwd waarvan de elektra storing gaf, niet wilde starten, slecht lopende en trekkende motoren, automaat die niet meer schakelt, waterpompen die het begeven, distributieriemen die voortijdig knappen, draagarmen die na 20.000 km alweer kraken, luchthoeveelheidsmeters die na 40.000 km defect zijn....kortom: Alfa bouwt klote auto's... :wink:
Iedere fabrikant heeft te maken met leveranciers die onderdelen leveren en waar het fout kan gaan.
Op zoek naar goedkope leveranciers gaat er dus duidelijk weleens wat mis. Dat geldt voor elk merk. Wat ik belangrijker vind: hoe lost zo'n fabrikant het op? (in de breedste zin)
Gek, maar de helft van de problemen die jij aankaart heb ik bij een Alfa nog nooit last van gehad . 8)
:jumping: maar jij vertegenwoordigd toch niet iedere Alfa rijder.... net zo min als ieder ander, waarmee ik wil zeggen: bij elk merk zijn wel uitzonderingen op de regel te vinden. :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
PaulvdH
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 19:17
Locatie: Sittard

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 20:13

Gisteren stond de Passat van 2004 van een buurman erg laag. Beide voorveren waren geknapt. :shock:
Heb ooit een Mondeo Station (Tddi bj 2001) gehad, wilde van de oprit afrijden, draaide aan het stuur en stond gelijk met het spatbord op de band... linkerveer afgebroken.
reden van de breuk volgens ford dealer Bogman in Beek: slijtage, heel normaal....

1 ding kunnen ze me niet wijsmaken en dat is dat veren slijten. die worden namelijk berekend op 75% van de maximale spanning in het materiaal en dus is zijn levensduur oneindig.... en mag dus nooit na 6jr, breken...
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

Terug naar “Het Forum Café”