Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

za apr 28, 2012 21:32

Nee Alfa heeft nog nooit auto's gebouwd waarvan de elektra storing gaf, niet wilde starten, slecht lopende en trekkende motoren, automaat die niet meer schakelt, waterpompen die het begeven, distributieriemen die voortijdig knappen, draagarmen die na 20.000 km alweer kraken, luchthoeveelheidsmeters die na 40.000 km defect zijn....kortom: Alfa bouwt klote auto's... :wink:
Iedere fabrikant heeft te maken met leveranciers die onderdelen leveren en waar het fout kan gaan.
Op zoek naar goedkope leveranciers gaat er dus duidelijk weleens wat mis. Dat geldt voor elk merk. Wat ik belangrijker vind: hoe lost zo'n fabrikant het op? (in de breedste zin)
Gek, maar de helft van de problemen die jij aankaart heb ik bij een Alfa nog nooit last van gehad . 8)
maar jij vertegenwoordigd toch niet iedere Alfa rijder.... net zo min als ieder ander, waarmee ik wil zeggen: bij elk merk zijn wel uitzonderingen op de regel te vinden. :wink:
Dat is waar maar ik heb hier ook nooit verkondigt dat Alfa de meest betrouwbare auto van de wereld maakt maar dat ,in dit geval, ik veel negetieve dingen hoorde over VW maar er zijn er hier een paar die , als ze dat lezen, gelijk hun "Ik ben een Alfagek maar ik kan ook heel reeel over andere merken praten" modus aanzetten . :wink:
Ik kijk juist niks door een rose Alfabril , het zijn juist de rijders van merken zoals de VAG merken die als je bijv. over de nieuwe Maserati praat , gelijk roepen van een meter of 10 afstand: "wat moet je met die onbetrouwbare Italiaanse rotzooi ? " . Daar word ik dan een beetje moe van .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Kettingproblemen bij VW

zo apr 29, 2012 00:38

Ik zeg: 164 2.0 ts


:twisted: :twisted: :twisted:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

zo apr 29, 2012 08:55

Gisteren stond de Passat van 2004 van een buurman erg laag. Beide voorveren waren geknapt. :shock:
Heb ooit een Mondeo Station (Tddi bj 2001) gehad, wilde van de oprit afrijden, draaide aan het stuur en stond gelijk met het spatbord op de band... linkerveer afgebroken.
reden van de breuk volgens ford dealer Bogman in Beek: slijtage, heel normaal....

1 ding kunnen ze me niet wijsmaken en dat is dat veren slijten. die worden namelijk berekend op 75% van de maximale spanning in het materiaal en dus is zijn levensduur oneindig.... en mag dus nooit na 6jr, breken...
Tja Bogman in Beek.....die staan nou ook weer niet bepaald bekend om hun geweldige kennis en service dus dat verbaast me niks zo'n antwoord van hun.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
PaulvdH
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 19:17
Locatie: Sittard

RE: Kettingproblemen bij VW

zo jun 17, 2012 19:26

oh?? was mij niet bekend, maar ja na deze reactie van hen was dat ook gelijk de laatste keer dat ik daar ben geweest. het zelfde geldt voor een "snelservice" in Sittard. Fiësta van mijn vrouw afgekeurd op remschijven en blokken, kon echt niet meer mee verder gereden worden volgens hen. dus ik zeg: dan kom ik hem straks wel ophalen en dan maak ik het zelf wel. Kom ik de auto ophalen is ie opeens WEL goedgekeurd!!! ja, ze hadden er nog eens naar gekeken en het was kantje boord. Toen ik de schijven en blokken wilde vervangen bleken de blokken amper slijtage te vertonen en de schijven hadden nog niet eens een randje.... waar kun je tegenwoordig nog gewoon naartoe voor onderhoud.????
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

ma jun 18, 2012 15:33

Gek, maar de helft van de problemen die jij aankaart heb ik bij een Alfa nog nooit last van gehad . 8)
maar jij vertegenwoordigd toch niet iedere Alfa rijder.... net zo min als ieder ander, waarmee ik wil zeggen: bij elk merk zijn wel uitzonderingen op de regel te vinden. :wink:
Dat is waar maar ik heb hier ook nooit verkondigt dat Alfa de meest betrouwbare auto van de wereld maakt maar dat ,in dit geval, ik veel negetieve dingen hoorde over VW maar er zijn er hier een paar die , als ze dat lezen, gelijk hun "Ik ben een Alfagek maar ik kan ook heel reeel over andere merken praten" modus aanzetten . :wink:
Ik kijk juist niks door een rose Alfabril , het zijn juist de rijders van merken zoals de VAG merken die als je bijv. over de nieuwe Maserati praat , gelijk roepen van een meter of 10 afstand: "wat moet je met die onbetrouwbare Italiaanse rotzooi ? " . Daar word ik dan een beetje moe van .
Mito 1.3 Jtdm, rete betrouwbaar!!!! (maar toch wel saai ivm mn 33 quuf)
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

ma jun 18, 2012 16:04

waar kun je tegenwoordig nog gewoon naartoe voor onderhoud.????
Ik ben het al zo lang zat dat ik het maar weer zelf ben gaan doen. 12 jaar geleden dacht ik, nou heb ik een leuke baan, koop ik een leuke auto en breng ik hem lekker weg als ie een keer stuk gaat. Voorbij met het eeuwige gepruts aan budgetbakken en de vieze handen. Dat heb ik 2 jaar volgehouden, toen ging de chef monteur van v. Lingen Haarlem ergens anders werken en begon de ellende. 2 Jaar later ben ik uit frustratie maar weer zelf gaan sleutelen, met als resultaat dat ik nu weer in budgetbakken rijdt en een eigen brug, lasapparaat en weet ik niet wat allemaal heb. Ik kan net niet uit met mobiliteitsvergoeding die m'n baas me geeft, maar ten opzichte van een leaseauto ben ik netto niet duurder uit en ik heb wel meerdere alfa's voor de deur en rijdt er ook dagelijks in.

Veel garagebedrijven proberen het tegenwoordig toch, om dingen te factureren die niet nodig zijn of je reparaties aan te smeren en zo. Ik vind het heel kwalijk dat dat gebeurd en als ik het merk bij bijvoorbeeld een keuring, ben ik bereid om in beroep te gaan en ze te laten afkeuren met herkeuring door de RDW keurmeester. Dat is tot nu toe nog nooit nodig geweest, ze werden ineens een stuk makkelijker als je na eerst normaal zeggen dat je het er niet mee eens bent gaat zeggen dat ze dat dan maar moeten doen. Kennelijk moet je het zelf kunnen en bereid zijn om je auto eerst zelf na te kijken om het betaalbaar en betrouwbaar uit te kunnen besteden tegenwoordig....

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

ma jun 18, 2012 18:49

waar kun je tegenwoordig nog gewoon naartoe voor onderhoud.????
Ik ben het al zo lang zat dat ik het maar weer zelf ben gaan doen. 12 jaar geleden dacht ik, nou heb ik een leuke baan, koop ik een leuke auto en breng ik hem lekker weg als ie een keer stuk gaat. Voorbij met het eeuwige gepruts aan budgetbakken en de vieze handen. Dat heb ik 2 jaar volgehouden, toen ging de chef monteur van v. Lingen Haarlem ergens anders werken en begon de ellende. 2 Jaar later ben ik uit frustratie maar weer zelf gaan sleutelen, met als resultaat dat ik nu weer in budgetbakken rijdt en een eigen brug, lasapparaat en weet ik niet wat allemaal heb. Ik kan net niet uit met mobiliteitsvergoeding die m'n baas me geeft, maar ten opzichte van een leaseauto ben ik netto niet duurder uit en ik heb wel meerdere alfa's voor de deur en rijdt er ook dagelijks in.

Veel garagebedrijven proberen het tegenwoordig toch, om dingen te factureren die niet nodig zijn of je reparaties aan te smeren en zo. Ik vind het heel kwalijk dat dat gebeurd en als ik het merk bij bijvoorbeeld een keuring, ben ik bereid om in beroep te gaan en ze te laten afkeuren met herkeuring door de RDW keurmeester. Dat is tot nu toe nog nooit nodig geweest, ze werden ineens een stuk makkelijker als je na eerst normaal zeggen dat je het er niet mee eens bent gaat zeggen dat ze dat dan maar moeten doen. Kennelijk moet je het zelf kunnen en bereid zijn om je auto eerst zelf na te kijken om het betaalbaar en betrouwbaar uit te kunnen besteden tegenwoordig....
Goed punt Whizzman. Dat lijkt maar al te vaak te gebeuren bij garage's! Een (offtopic) tip van flip: Laat auto's altijd keuren bij een onafhankelijk keuringsstation. Die zal je nooit een reparatie verkopen, omdat deze bedrijven gewoonweg niet repareren! Dus dan ben je zeker van een eerlijke APK!
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Kettingproblemen bij VW

ma jun 18, 2012 23:50

Dat heb ik ook een aantal jaar gedaan, totdat-ie wat al te hard ging zeiken en mij bovendien een keer wegstuurde met een gestripte 75-met-rolkooi 's ochtends vroeg "omdat-ie daar geen steekproef op wou" (de kans op een steekproef is nogal groot op dat tijdstip, da's waar).

Daarna een aantal jaar bij een universele garage geweest, daar werd m'n Mazda de laatste keer afgekeurd op de CO-uitstoot. De katalysator zou vervangen moeten worden :o Toen ben ik eerst maar eens voor een second opinion naar iemand toe gegaan die in de jaren '90 bij een Mazda-dealer heeft gewerkt en sinds een jaar of 10 een eenmansbedrijf heeft. Ik kwam daar al wel vaker alleen deed-ie geen APK (daarvoor ging-ie dus naar dat onafhankelijke keuringsstation). Die is een uur(!) met de stelschroeven bezig geweest (o.a. het gepruts van de andere garage herstellen), toen was het goed... Ik kwam er toen ook achter dat hij tegenwoordig zelf wel APK's doet, dus ik weet waar ik in het vervolg heen ga voor de APK (en als ik een keer geen tijd of zin heb om iets zelf te doen). Nog lekker makkelijk ook, want zit op loop-afstand van m'n werk.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Kettingproblemen bij VW

di jun 19, 2012 06:37

ik blijf bij de apk keuringen er altijd bij staan. Dan kan de keurmeester gelijk aanwijzen wat er niet goed is. Alle reparaties doe ik zelf dus geld verdienen doen ze toch niet aan mij. Dat weten ze ook dus nooit geen oneerlijk gedoe met de apk.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

di jun 19, 2012 17:34

ik blijf bij de apk keuringen er altijd bij staan. Dan kan de keurmeester gelijk aanwijzen wat er niet goed is. Alle reparaties doe ik zelf dus geld verdienen doen ze toch niet aan mij. Dat weten ze ook dus nooit geen oneerlijk gedoe met de apk.
Dat doe ik ook, maar als je "buurman" bij je komt met een verhaal dat z'n auto op 22 punten afgekeurd is en of je wilt helpen met herstellen, is het vaak makkelijker om eerst eens met de auto in kwestie bij de keurmeester langs te gaan. Dan heb je over het algemeen maar zo 15 van die 22 punten "hersteld" zonder dat je je handen ook maar vies gemaakt hebt.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

di jun 19, 2012 19:04

Een (offtopic) tip van flip: Laat auto's altijd keuren bij een onafhankelijk keuringsstation. Die zal je nooit een reparatie verkopen, omdat deze bedrijven gewoonweg niet repareren! Dus dan ben je zeker van een eerlijke APK!

Nou, daar kunnen we best wel es over gaan discussieren hoor. Een bedrijf dat alleen keuringen doet moet alleen rondkomen van de apk. Iedereen keurt tegenwoordig voor 25 of 20 euro, veel concurrentie momenteel dus ze doen dan maar 3 a 4 keuringen in 1 uur om nog wat te verdienen. Dus wordt er ook niet zo nauwkeurig gekeken en al vrij snel afgemeld. Leuk voor de bezitter want die is goedkoop klaar maar minder leuk voor diegene die net die auto gekocht heeft. Ik ken zat praktijkvoorbeelden op deze manier. Een kans op een steekproef is niet zo heel groot dus het risico is dan ook maar klein om door de mand te vallen. Alles heeft voordelen maar ook nadelen. :D

Gebruikersavatar
Mirano
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: di jul 22, 2008 19:25

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

di jun 19, 2012 23:06

Een (offtopic) tip van flip: Laat auto's altijd keuren bij een onafhankelijk keuringsstation. Die zal je nooit een reparatie verkopen, omdat deze bedrijven gewoonweg niet repareren! Dus dan ben je zeker van een eerlijke APK!

Nou, daar kunnen we best wel es over gaan discussieren hoor. Een bedrijf dat alleen keuringen doet moet alleen rondkomen van de apk. Iedereen keurt tegenwoordig voor 25 of 20 euro, veel concurrentie momenteel dus ze doen dan maar 3 a 4 keuringen in 1 uur om nog wat te verdienen. Dus wordt er ook niet zo nauwkeurig gekeken en al vrij snel afgemeld. Leuk voor de bezitter want die is goedkoop klaar maar minder leuk voor diegene die net die auto gekocht heeft. Ik ken zat praktijkvoorbeelden op deze manier. Een kans op een steekproef is niet zo heel groot dus het risico is dan ook maar klein om door de mand te vallen. Alles heeft voordelen maar ook nadelen. :D
Een APK keuring zegt alleen dat je 1 jaar lang relatief veilig in een "oud hok" mag rijden.
Het is een momentopname en zegt helemaal niets over de technische staat van de auto.

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: Kettingproblemen bij VW

di jun 19, 2012 23:39

Een (offtopic) tip van flip: Laat auto's altijd keuren bij een onafhankelijk keuringsstation. Die zal je nooit een reparatie verkopen, omdat deze bedrijven gewoonweg niet repareren! Dus dan ben je zeker van een eerlijke APK!

Nou, daar kunnen we best wel es over gaan discussieren hoor. Een bedrijf dat alleen keuringen doet moet alleen rondkomen van de apk. Iedereen keurt tegenwoordig voor 25 of 20 euro, veel concurrentie momenteel dus ze doen dan maar 3 a 4 keuringen in 1 uur om nog wat te verdienen. Dus wordt er ook niet zo nauwkeurig gekeken en al vrij snel afgemeld. Leuk voor de bezitter want die is goedkoop klaar maar minder leuk voor diegene die net die auto gekocht heeft. Ik ken zat praktijkvoorbeelden op deze manier. Een kans op een steekproef is niet zo heel groot dus het risico is dan ook maar klein om door de mand te vallen. Alles heeft voordelen maar ook nadelen. :D
De bedrijven die keuren voor 25 euro, of hier in de beurt de Kwikshit voor 19,-, moeten het hebben van verkoopt van ALLES. Dus als je daar als autoleek heengaat zul je de portemonnee trekken. Aan iemand met verstand van auto's verliezen ze alleen maar.

Bekijk het zo; een monteur is een half uur a 3 kwartier bezig met keuren met apparatuur en afmelden. Kan dat uit voor die 20 euro? Tuurlijk niet. Dus waar moet dat op terugverdiend worden? Psies! Alle banden, remmen+remleidingen en schokbrekers vervangen en vertellen dat die auto levensgevaarlijk is.
Dealers kunnen het ook. Mijn opa had ook al een paar jaar achter elkaar rekeningen van 2000 euro voor beurt en APK. Er wordt grof geld gestolen op deze manier!
''Drive tastefully''

Terug naar “Het Forum Café”