Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

mazzeltje

zo apr 08, 2012 17:29

Ik heb weer eens een mazzeltje. was op zoek naar een vervanger van de 155 van mijn zoon.De stuurbekrachtigingpomp begint wat kuren te vertonen, vervanging is een rotklus en omdat een gebruikte natuurlijk een groot risico met zich meebrengt dat die ook niet goed is gaat die eruit. Iemand nog een verder goed rijdende 155 1.6 16 klepper met APK tot oktober nodig? voor een bescheiden prijsje (denk hierbij aan een bedrag van rond de 300 Euro).

Het moest een 145 worden. Lichte schade of defect geen bezwaar want reparatie kunnen we zelf.
Laat ik nou op marktplaats een 145 1,6 16 klepper van 2000 (een van de laatste en voorzien van airco) zien staan waarvan de distributieriem gebroken was. Die reed dus niet meer. Er stond geen prijs bij en er kon op geboden worden.
Afijn om hier een lang verhaal te besparen. ik heb de auto gekocht voor 240 Euro.
De auto ziet er smetteloos uit, van binnen als nieuw. Inclusief radio/cdspeler, handsfree telefoon set en een werkend alarm.De eigenaresse had de 145 nieuw gekocht. Alle onderhoudsfacturen vanaf nieuw zaten erbij. Boekjes compleet en ook zaten er alle sleutels bij. Er zit nog tot september APK op, en vorig jaar zijn er diverse onderdelen vernieuwd, denk hierbij aan koplampen, Lamda sonde, remschijven met blokken en nog wat duurdere onderdelen. Alleen zijn ze dus vergeten om de distributieriem te vervangen. De laatste keer was in 2003!!
Er zat zelfs een witte kunststof spanrol op, nou volgens mij zijn die heeeel oud.
En dat is dus mijn mazzeltje. Inmiddels ligt de cilinderkop er al af en er blijken maar 4 kleppen (in en uitlaat van cilinder 4) krom te zijn.
Na de paasdagen gaan we even wat inkopen voor onze jongste aanwinst doen want we geven deze 145 natuurlijk naast een nieuwe distributieset en multiriem meteen een grote onderhoudsbeurt, inclusief waterpomp alle filters en uit voorzorg nieuwe drijfstanglagers.
Dus wij zijn komende dagen van de straat.

Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: mazzeltje

zo apr 08, 2012 19:13

Leuk prijsje en voor 4 kleppen ga je je 155 ook niet uit elkaar trekken he? Overigens, een stuurpompje 2e hands is wel te doen (ja, het is een vervelend klusje) en ze kosten bijna niets. Iemand die een leuke 155 zoekt voor weinig kan hier dus ook een leuke auto aan hebben.

Berlina addicted
Guru
Guru

Re: RE: mazzeltje

zo apr 08, 2012 20:09

Leuk prijsje en voor 4 kleppen ga je je 155 ook niet uit elkaar trekken he? Overigens, een stuurpompje 2e hands is wel te doen (ja, het is een vervelend klusje) en ze kosten bijna niets. Iemand die een leuke 155 zoekt voor weinig kan hier dus ook een leuke auto aan hebben.
Ja, klopt, ik wilde eerst de cilinderkop van deze 155 gebruiken voor de 145, Maarja met maar 4 kromme kleppen is het natuurlijk doodzonde om een goedlopend blokje met iets van 180.000 km. op de teller en zonder olieverbruik op te offeren.
Wil de 155 liever als geheel verkopen,

Mvg, Richard

Berlina addicted
Guru
Guru

vr apr 27, 2012 13:10

Zo, de eerste kilometers zitten er alweer op met de 145. Het is altijd weer spannend hoe of dat rijdt natuurlijk. Gelukkig viel alles mee,geen problemen, alles werkt zoals je mag verwachten.

Mvg, Richard

Dinky Boy
Miniaturista

vr apr 27, 2012 17:41

Leuk! Gefeliciteerd :D

groschl
Full Member
Full Member

za apr 28, 2012 08:34

Dat is nog eens een mazzeltje! En gelukkig weer een 145 gered.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 30, 2012 10:05

Fooooootoooooos!!!!

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 30, 2012 14:21

Kijk hier word ik nu blij van,.. had zo'n zelfde Mazzel,.. met mijn Alfa 166,..

Bij aankoop "tik" in de motor,... bleek achteraf versleten spanrol van de distri,.. waar alle kogels uit het lager lagen,..

Afbeelding

Goed kijken,.dan zie je de kogels en het slijpsel liggen van het lager,...

Duidelijk Mazzel,.. motor liep nog op 6 cilinders,... en riem was niet overgeslagen,.. komt nooit meer voor denk ik,. 8)

Auto opgehaald met trailer,..zelf een paar dagen aan het schroeven geweest,.. :lol:

Afbeelding

Na vervanging van alle onderdelen,... loopt de motor weer perfeckt..

Afbeelding
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Berlina addicted
Guru
Guru

ma apr 30, 2012 20:26

Fooooootoooooos!!!!
Okee, okee, zal deze week even wat foto.s makenen :wink:

Mvg, Richard

Berlina addicted
Guru
Guru

ma apr 30, 2012 20:28

Kijk hier word ik nu blij van,.. had zo'n zelfde Mazzel,.. met mijn Alfa 166,..

Bij aankoop "tik" in de motor,... bleek achteraf versleten spanrol van de distri,.. waar alle kogels uit het lager lagen,..

Afbeelding

Goed kijken,.dan zie je de kogels en het slijpsel liggen van het lager,...

Duidelijk Mazzel,.. motor liep nog op 6 cilinders,... en riem was niet overgeslagen,.. komt nooit meer voor denk ik,. 8)

Auto opgehaald met trailer,..zelf een paar dagen aan het schroeven geweest,.. :lol:

Afbeelding

Na vervanging van alle onderdelen,... loopt de motor weer perfeckt..

Whow!! dat is echt nog eens mazzel hebben. Gaaf hoor!

Mvg, Richard

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”