Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Turbo week Toscane, retour via Frankrijk, ideetjes?

za jun 11, 2011 22:07

In augustus willen we een week naar Toscane, helaas kan ik niet meer tijd vrij maken deze zomer. We gaan wel met de auto. We willen wat tips voor een hotel/appartement met veel sfeer, mooie ligging. Mag in maar ook buiten een stad liggen. Bij voorkeur niet te ver van het strand (niet dat we er elke dag heen gaan, maar 100km rijden is ook geen optie).

Verder wat leuke wegen/routes er naartoe. Ik weet niet over over de pas heen zullen gaan, aangezien ik pas om half 10 in Eindhoven kan zijn (moet eerst naar NL vliegen) en we dan pas gaan rijden.

Accomodatie is waar we nu het hardst naar op zoek zijn. Het gaat om de 1e week van augustus. Prijs is niet snel een beperking.

Daarnaast leuke dingen om daar te doen zijn ook altijd welkom, ik ken Elba erg goed, de rest van Toscane niet echt (en daar rij ik altijd 's nachts heen, dus geen idee wat mooi is).
Laatst gewijzigd door Robkg op zo jun 12, 2011 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Posthumus
Guru
Guru

RE: Turbo week Toscane, wie/wat/waar.

zo jun 12, 2011 03:17

Hey Rob,

Toscane is geweldig. Weekje is wat kort, maar ik ben zelf vorige maand ook maar een week geweest. Appartementen bij het strand heb ik geen ervaring mee, maar het appartement waar wij zaten was erg aan te raden. Ligt wel in de middle of nowhere, maar binnen een uurtje ben je bij de leukste plaatjes.

Qua route rijd ik altijd over de Gotthardpas. De tunnel kan ook, maar volgens mij sta je net zolang in de file als dat je over de pas doet. Ik kwam in elk geval voor en na de Gotthard dezelfde auto's tegen, die wél door de tunnel waren gegaan. Dan vanuit Milaan > Bologna > Florence (A1/E35). Zijn tolwegen, kost je nog geen 50 euro op en neer. Vanaf Florence kan je denk ik het best de Fi-Pi-Li pakken. Dit is geen tolweg en ligt wat zuidelijker dan de A11 (De autostrada van Florence naar Pisa/Livorno). Vanaf de Fi-Pi-Li kan je ook makkelijker direct naar de "kleine plaatsjes". Als je doorrijdt/door kunt rijden ben je van Eindhoven in zo'n 10/11u bij Florence.

Wij zaten in Lajatico, vlakbij Volterra. (Casale Trieste, Lajatico)

Aanraders zijn in mijn ogen:

-San Gimignano (ietwat toeristisch, maar een heerlijk plaatsje. Als je de stadspoort binnenkomt, eerste straatje recht zitten twee prima eettentjes. Op het plein zit een hele fijne gelateria)
-Volterra (mooi plaatjes, maar de weg er naar toe is zo mogelijk nog mooier. Heuvelop en oneindige haarspeldbochtjes)
-Siena (moet je absoluut geweest zijn, behoeft weinig toelichting denk ik)
-Lucca (iets minder "ruig" dan Siena, maar ook heerlijk om er even een paar uur te "zijn")
-Florence (simpelweg een schitterende stad. Genoeg culturele dingetjes te doen)

Je hebt er enkele "hoofdwegen" die door het gebied lopen en daarmee kan je redelijk snel van A naar B komen (SS439 en SS68). De mooiste weggetjes zijn echter de kleine verbindswegen. Soms zit je je te verbazen achter het stuur hoeveel bochtjes en heuveltjes je opeens tegenkomt. Ter indicatie, ik schat dat vanaf bijvoorbeeld Lajatico het strand ongeveer anderhalf uur rijden is.

Misschien heb je er wat aan?! In ieder geval veel plezier, geniet en word minstens net zo verliefd op Toscane als ondergetekende ;)
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 12, 2011 11:55

dank je, helaas heb ik maar een week. Als de tolweg sneller is, is de kans groot dat we die pakken om tijdwinst te halen. We gaan kijken naar de locatie die je gaf.

Nu nog even kijken welke auto het wordt :P
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 12, 2011 22:46

We gaan hierheen. Nu blijven we daar tot donderdag, dan dagje Milaan en via Frankrijk terug naar Utrecht. Zaterdag nacht willen we in Utrecht aankomen.

Nu nog wat verzinnen voor Milaan - Utrecht via Frankrijk, de overnachtingen moeten in kastelen plaatsvinden: http://kasteelovernachtingen.nl/kastelen/1/12.htm

Wie ervaringen heeft, graag, ik ben namelijk geen Frankrijk fan.

Terug naar “Het Forum Café”