mwa, ik heb ze al vaker met dergelijke km-standen gezien
http://link.marktplaats.nl/451947721
(geen idee of de hele boel al 15x is gereviseerd bij deze, maar toch....)
Bedenk je wel even dat er op die fora mensen zitten die weten hoe ze het ding heel moeten houden en dat zij de bezitters/liefhebbers zijn die de laatste overgebleven auto's vertroetelen. De grote bulk die nieuw of jong tweedehands gekocht heeft, heeft hem al lang aan gort getrapt en ingeruild of naar de sloop gebracht. Op die fora zal je die laatste groep mensen niet tegenkomen.gaat mij ook even niet om deze delta, ging mij om de km-stand en dat het geen uitzondering is weet ik van diverse andere forums...
Maar die 'ervaringsdeskundigen' zijn kritisch genoeg om te melden dat het een onbetrouwbaar blok is als dat zo mocht zijn. HF Turbo's die een revisie nodig hebben bij 150.000 zijn verhalen die ik wel eens heb gehoord. Maar er zijn ook meer dan genoeg Lampredi's die niet kapot te krijgen zijn. Vanaf de jaren '60 staan ze bekend als goed en betrouwbaar. En toen had je ook blokken (Vauxhall bijv.) die geen ton haalden zonder revisie.Bedenk je wel even dat er op die fora mensen zitten die weten hoe ze het ding heel moeten houden en dat zij de bezitters/liefhebbers zijn die de laatste overgebleven auto's vertroetelen. De grote bulk die nieuw of jong tweedehands gekocht heeft, heeft hem al lang aan gort getrapt en ingeruild of naar de sloop gebracht. Op die fora zal je die laatste groep mensen niet tegenkomen.gaat mij ook even niet om deze delta, ging mij om de km-stand en dat het geen uitzondering is weet ik van diverse andere forums...
Dat bedoel ik. Een 6 cylinder van 40 jaar oud is wat anders dan een ding wat 200pk uit een turbo 4cylinder 2 liter met een T3 moet halen. Al is het blok nog aardig, de turbo zal een keer stukgaan. Met wat pech vliegen er dan stukken turbo je inlaat in en is je blok alsnog stuk.De meeste slechte ervaringen die je hoort zijn met de geblazen Lampredi motoren... Kijk eens hoeveel Delta's, Coupe Fiat, en 155 Q4's er zijn met meer als 2 ton zonder revisie( niet heel veel) of die ernstige motorschade gehad hebben(helaas wel veel).Natuurlijk 'vragen' deze motoren er wel om om misbruikt te worden..
![]()
Ongeblazen zijn de blokken een stuk sterker.