Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 20:11

Zelfde stad toch? :lol: :lol: :lol:

Ennuh... wij hebben lekker weiland dat veuls ouderder is dat die overmaatse graspol van jullie! 8)
zie je wel ...stadsjongen...dat weet jij egnie..dat hebben ze jou lekker wijsgemaakt :mrgreen:

Kom maar eens proeven,dan weet je of het veuls lekkerderder is dan die van hullie :jumping:
La Lo! We wonen in een stat! :lol: :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 21:22

Heb ik een tijdje geleden ook meegemaakt, een anonieme brief in de bus dat "men" mijn auto zou laten wegtakelen als ik die niet binnen de 24u verplaatste. Ik ben dan gaan aanbellen bij het huis waar ik voor stond, maar daar vonden ze het geen enkel probleem dat ik daar stond. Bleek het uiteindelijk de marginale bejaarde buurvrouw-in-legging te zijn, die de hele dag achter haar gordijn staat te gluren (en zelf niet eens een auto heeft) :lol:
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 21:48

Bah, verschrikkelijk irritant zulke mensen!

Bij ons voor de deur zijn ze de straat opnieuw aan het asfalteren, dat was nodig na al het bouwverkeer voor de nieuwe appartementen tegenover ons. Ik wil graag mijn auto toch kunnen zien vanuit huis, dus zet 'm achter de nieuwe appartementen waar ik precies langs kan kijken naar mn alfatje.
Er ging twee dagen overheen, ik heb m niet elke dag nodig en ineens hangt er bij ons portiek en die naast ons een prachtig geprint briefje met het verzoek aan de eigenaar van de Alfa Romeo met kenteken blablabla om zijn auto daar weg te zetten aangezien deze azijnze*kert de betreffende parkeerplek had toegewezen gekregen en de plaatsen bij de appartementen horen.
Tom naar zn auto met n mooi briefje waarop staat dat ie weggaat als de weg weer open is en ik m voor de deur kan zetten met naam en adres eronder (er zat overigens óók nog een klein handgeschreven briefje onder de ruitenwisser!). Dat duurde 20 minuten, stond er iemand aan de deur, dat dan weer wel.

In overleg de auto 1 plek verplaatst (die was van de buren die geen auto hebben) en ik denk, probleem opgelost.
Anderhalve week later weer een briefje achter de ruit.. "per morgen is deze parkeerplaats aan ons toegewegen" zonder naam erbij uiteraard.. Ik heb het briefje maar weggehaald en de auto niet :D

Heb nog even zitten denken om een briefje op mn dashboard te leggen met de vraag of mensen geen briefjes achter mijn ruitenwissers wouden doen... toch maar niet gedaan, maar ik begrijp je frustratie!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

roen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: ma sep 14, 2009 16:59

RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 21:52

Even een verhaaltje off-topic..
Ja, sorry, ik kom hierop door stof, auto''s, aso''s en buurtgenoten..
Maar dan anders.

Een aantal jaar geleden zat er op het bedrijfsterrein naast ons huis een slooprbedrijf. Nee, geen autosloop, maar een firma die al het ***werk uitvoert wat bouwbedrijven liever niet zelf doen..
Logisch gevolg hiervan was natuurlijk dat er een bepaald soort werknemers werkzaam was wat zijn werkvreugde vond in hakken , breken, slijpen, slopen, slepen, scheppen, en het veroorzaken van en happen van diverse stofsoorten.
Deze werknemers parkeerden s''morgens vroeg welgemoed, voor zover ze (weer) in het bezit waren van een rijbewijs, hun bolides ,voorzien van een luid (niet goed..) klinkende boemboem installatie,in alle parkeervakken of daar op lijkende open ruimtes rondom ons huis en in de rest van de straat, teneinde aan een nieuwe werkdag te beginnen.
Gedurende de dag was het een komen en gaan van diverse vrachtwagens die volle containers ophaalden en lege containers brachten.
Zo tegen vijf uur kwam de hele meute werkvolk, moe maar voldaan(?) na een dag vol noeste arbeid, terug op het honk in hun werkbusjes + volle aanhangers met bouwpuin evenals laadbakverhikels (geen vrachtwagens; alleen klein rijbewijs..) geladen met complete chinese muren in losse vorm.
Dit alles moest en zou dan zo snel mogelijk leeggeschept worden in diverse containers.
Of in ieder geval in de buurt van die containers.
Gevolg; dagelijkse stofstormen waar een gemiddeld Noordafrikaans zandland jaloers op zou zijn.
Dagelijks.
DAGELIJKS.
Toen na enige tijd de hele straat ''s ochtends probeerde andermans (grijzige) auto te openen en alle buurtbewoners redelijk uniform gekleed waren in grijzige kleding (gevolg van was te drogen hangen in bovengenoemde stofstormen) werd er als straat/buurt besloten om hier met de directie van het sloopberijf over te communiceren.
Om hun overvolle agenda niet nog meer te belasten met het zoeken naar oplossingen voor onze klachten, werd er niet allleen geklaagd, maar droegen we ook oplossingen aan, zoals parkeren op openbare parkeerplaats 70 meter verderop, voor 06.30 uur geen geluidsoverlast door autoradio''s, nat houden van bouwpuin en stof tijdens het scheppen enz, enz.

Resultaat;
0, niks, nada , noppes.

Ten einde raad toen als straat zelf maar actie ondernomen.
Mijn buurman heeft zijn auto precies rechts van hun oprit geparkeerd en ik die van mij precies links ervan. En een andere straatgenoot parkeede zijn automobiel recht er tegenover aan de andere kant van de straat.
Niet voor hun oprit, want dat mag niet...
Omdat ik aan een vrij smalle straat woon kon er hierdoor geen vrachtwagen de draai maken, het terrein op, om de volle puincontainers af te voeren en nieuwe te plaatsen.
Ook lukte het de meeste werknemers in de busjes + aanhanger en laadbakverhikels s''ochtends niet om van het terrein af te komen,laat staan s''avonds vol geladen achteruit erop!

Kortom; Sensatie!
Een hoop geschreeuw, gedreig over het slopen(..), in de fik steken,wegduwen/afslepen van de auto''s, en meer van dat.
Maar een buurman die erbij stond met een fotocamera in zijn handen weerhield hun blijkbaar van verdere actie.

De pliesie werd erbij gehaald.
Maar ook onze manne in het blauw konden niet meer doen dan ons viendelijk vragen of we onze auto''s iets wilden verplaatsen, we deden immers niks verkeerd..

Lang verhaal kort;
sindsdien relatief weinig overlast, auto''s werden verderop in parkeervakken gezet, geen of weinig geluidsoverlast, men deed zijn best om stofoverlast te voorkomen.
+/- 7 maanden later is het bedrijf verhuisd naar een ander locatie..

O ja, zeker niet alle medewerkers van sloopbedrijven in den lande zullen voldoen aan bovenstaande omschrijving, maar deze toevallig wel ! ;)

Nogmaals excuses voor de topicvervuiling!

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 22:50

Het zij je vergeven....

Maar het geeft wel weer het punt aan waar andere topics ook over gaan (bijv. Die over het lege a7 gevalletje en weggedrag van de enige andere weggebruiker) bang voor de andere mens en vooral niet elkaar de ruimte geven en het altijd gelijk op je achterste benen staan..terwijl vriendelijk vragen een hoop misverstanden voorkomt...natuurlijk kan lekker reageren en net zo lang parkeren waar ik kan en wil tot ze wel heel narrig zijn en er met wat anders dan een vinger op de auto geschreven word..niet de bedoeling..kleine moeite om ergens anders te parkeren alleen de manier waarop is zo vervelend.
en ik zie al de vergenoegde gezichten van wie het ook moge zijn van "zie je wel" of iets in die richting...

Je gelijk krijgen is heel wat anders dan gelijk hebben.....

Ludieke acties zijn natuurlijk altijd correct.... :lol: :lol:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 23:03

Het is me nog wel door het hoofd geschoten om te kijken of de twee parkeerplaatsen voor de deur van de gemeente te kopen waren.....carportje erop..

Gewoon voor de lol.... :lol:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: ben een aso....

do mei 05, 2011 23:23

Paar jaar geleden toen ik en m'n zus nog thuis woonden bij m'n ouders stonden er op gegeven moment 5 auto's op de oprit. Kennelijk vonden bepaalde mensen dat ook aso, want toen mijn alfa daar 1,5 jaar terug een keer een nachtje aan de straat stond is dat meteen aangegrepen om er even met een sleutel langs te lopen (krassen zitten er nog steeds op....) :evil:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: ben een aso....

do mei 05, 2011 23:46

Nou loop ik net naar de bus toe lees ik de woorden (mooi in het vuil geschreven).....3 auto's aso.... op het achterruit...

Nou kan ik dat wel begrijpen.. We hebben zes parkeerplaatsen voor de deur en met het werkvervoer de honda en de berlina is het gauw tja..vol..maar waarom zo..ze weten waar we wonen..als je r problemen mee hebt kom langs..lucht je hart en r is een mouw aan te passen..als je het normaal brengt ben ik de moeilijkste niet..nou zal ik uit behoud van de berlina de bus ergens anders plaatsen..maar wat jammer zeg...

Ciao,
Wouter
Voordat het zware geschut om de buren te lijf te gaan uit de kast wordt gehaald ... kan het niet toevallig zijn van een bijdehand klein buurkotertje ?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: ben een aso....

vr mei 06, 2011 06:55

Ik heb eerst gedacht dat mijn vrouw het erop had gezet..we hadden het r wel over laatst nl..maar die was het niet...en het zit op de achterruit van een vivaro met klep..vrij hoog..ook de layout doet niet aan een kind denken..lopen r genoeg rond hier hoor..

Ik ben ook helemaal niet van plan om maatregelen te nemen..misschien mn alfa parking only bord ophangen.... :lol:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ben een aso....

vr mei 06, 2011 08:50

Mini clubmeeting voor je deur organiseren met alle Alfisten die menen dat een paar auto's in bezit hebben je nog steeds niet tot een aso maakt?

Met een beetje geluk komen er 30 auto's opdraven... :lol: :lol: :lol: :lol:

Hmz... krijg een idee... Ik vind "veel kinderen hebben" behoorlijk asociaal gezien de belasting die dat met zich meebrengt voor mensch, dier & milieu...

Zal ik buurkinderen gaan bekladden? 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: RE: ben een aso....

vr mei 06, 2011 09:08

Mini clubmeeting voor je deur organiseren met alle Alfisten die menen dat een paar auto's in bezit hebben je nog steeds niet tot een aso maakt?

Met een beetje geluk komen er 30 auto's opdraven... :lol: :lol: :lol: :lol:

Hmz... krijg een idee... Ik vind "veel kinderen hebben" behoorlijk asociaal gezien de belasting die dat met zich meebrengt voor mensch, dier & milieu...

Zal ik buurkinderen gaan bekladden? 8)
Dit geeft een grote grijns op mijn gezicht..denk dat dertig beetje laag geschat is..

Mini spettacolo? Hahahahaha...

Ach...overleef het wel weer...
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
PaulvdH
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 19:17
Locatie: Sittard

RE: ben een aso....

za mei 07, 2011 16:49

Gelukkig hebben we een oprit voor twee auto's, en dan hebben we nog een fiestaatje op de straat staan. af en toe de spiegel in de vier windstreken tegelijk staan, maar blijkaar is dat normaal tegenwoordig....

heb mijn garage helemaal leeggeruimd omdat mijn buuf niet tegen de niet-helemaal-meer-tiptoppe 1600 GT wilde aankijken... toen ik een paar maanden geleden de 75 kocht heb ik haar maar niet meer gevraagd of ze er moeite mee had of er een iets oudere auto op mijn oprit kwam te staan... toen de 75 zijn zomerbandjes kreeg moest ie effe een week op kriksteunen staan, ze vroeg me na een paar dagen al hoe lang het ging duren....
Maar wel haar eigen auto bijna met de banden op onze oprit zetten, zodat als mijn kids er met de fiets langs LOPEN.... bijna de lak bekrassen :?
die buuf is zo'n apart type... ik heb zelfs mijn lamp boven de garage vervangen, omdat ie te fel was voro haar als ze de oprit op kwam... (100w.... ik bedoel maar...)
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: ben een aso....

za mei 07, 2011 16:57

Mini clubmeeting voor je deur organiseren met alle Alfisten die menen dat een paar auto's in bezit hebben je nog steeds niet tot een aso maakt?

Met een beetje geluk komen er 30 auto's opdraven... :lol: :lol: :lol: :lol:

Hmz... krijg een idee... Ik vind "veel kinderen hebben" behoorlijk asociaal gezien de belasting die dat met zich meebrengt voor mensch, dier & milieu...

Zal ik buurkinderen gaan bekladden? 8)
Wanneer is de volgende bijeenkomst :?:
Heb wel weer zin in een verzetje O:)
Afbeelding
Ik lust nog steeds worst :mrgreen:
Neem er wel één meer mee die worst lust :twisted:

Word alleen wel een Alfa minder op je riante parkeerterrein ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: ben een aso....

za mei 07, 2011 17:07

Je gezicht zegt anders niet dat je zo erg gecharmeerd bent van die worst... :lol: :lol:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: ben een aso....

za mei 07, 2011 17:09

Je gezicht zegt anders niet dat je zo erg gecharmeerd bent van die worst... :lol: :lol:
Niet te gretig zijn is het motto O:)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Het Forum Café”