-Mariska-

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 11:34

Kopje Afbeelding dan maar ;)
Beste tweet van de dag, ga ik meteen doen!
Neem ik die van Brul(tm) wel, hij lust niet eens koffie :wink:

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 11:43

Kopje Afbeelding dan maar ;)
Beste tweet van de dag, ga ik meteen doen!
Neem ik die van Brul(tm) wel, hij lust niet eens koffie :wink:
Mag jij mijn koffie, neem ik de whisky wel van de irish coffee :twisted:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 12:08

Hoe gedegenereerd deze man is blijkt wel uit het feit dat hij verwijst naar "verkeersmisdrijven", maar onder de bewering verkeersveiligheid na te streven zijn aandacht exclusief richt op het constateren van gedragingen die niet als misdrijf worden gekenmerkt.
=D> !

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 12:12

Hoe gedegenereerd deze man is blijkt wel uit het feit dat hij verwijst naar "verkeersmisdrijven", maar onder de bewering verkeersveiligheid na te streven zijn aandacht exclusief richt op het constateren van gedragingen die niet als misdrijf worden gekenmerkt.
Pas dit op een tegeltje?

Verder denk ik wel dat hij wel wat levens heb gered met zijn beleid.
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 12:45

Koos Spee is een heel naar mannetje, een moraalridder imho.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 14:07

Koffie verkeerd gaarne....

Hoe toepasselijk.... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 14:25

Koos Spee is een heel naar mannetje, een moraalridder imho.
En om iemand, wiens officiële taak het is om de verkeersregels te handhaven, uit te maken voor een moraalridder slaat natuurlijk ook als een tang op een varken.

Maar goed, having said that, blij met z'n tweet ben ik zeer zeker niet. Op z'n allerminst vind ik het tactloos en ondoordacht. Hij gaat volledig voorbij aan het feit, dat het moedwillig neermaaien van volstrekt willekeurige slachtoffers emotioneel een heel ander verhaal is, dan mensen die door ongelukken om het leven komen. Dat is ook tragisch natuurlijk, maar een heel ander verhaal.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 14:28

Verder denk ik wel dat hij wel wat levens heb gered met zijn beleid.
Hij roept zelf dat er sinds de komst van zijn flitspaalbeleid en het dus steigend aantal flitsplaten langs de weg het aantal verkeersdoden is afgenomen. Nu is dat zo, maar of er tussen beide onafhankelijke variabelen een causaal verband is dat heeft nog niemand vastgesteld. Het is zelfs niet gezegd dat er enige vorm van correlatie bestaat. Want sinds die tijd zijn het aantal rotondes fors gestegen, is de bewegwijzering in veel gevallen aangepast, de maxium snelheid naarbedenen gegaan en zijn er overige gevaarlijke situaties aangepakt.

Op basis van beelden die SBS6 van meneer Spee toont en zijn probleempjes met Blik op de Weg vind ik het ook een nare man. De moraalridder uithangen is een van zijn sterkste punten, daarbij wil ik niet uitsluiten dat dit bij zijn functie hoort.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

wo apr 13, 2011 14:58

Hoe gedegenereerd deze man is blijkt wel uit het feit dat hij verwijst naar "verkeersmisdrijven", maar onder de bewering verkeersveiligheid na te streven zijn aandacht exclusief richt op het constateren van gedragingen die niet als misdrijf worden gekenmerkt.
Pas dit op een tegeltje?

Verder denk ik wel dat hij wel wat levens heb gered met zijn beleid.
Ik kan het op posterbehang zetten :lol:

Maar dat hij levens gered zou hebben met die overdreven jacht op snelheidsovertreders lijkt me sterk. Het is alleen maar een hoop blabla en pronken met de veren die anderen verdiend hebben. Spee was aangenomen om het aantal verkeersdoden sneller te doen dalen dan tegen het midden van de jaren 90 het geval was, maar tegen 2003 had hij met zijn beleid nog steeds niks bereikt (of het zou moeten zijn dat hij de daling stop had weten te zetten). "Hij" scoort pas sinds 2004, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met veiligere auto's (Euro NCAP © 1997 vier sterren of hoger) of kinderstoeltjes; welnee, dat komt helemaal doordat steeds meer mensen zich netjes aan de maximum snelheid houden.

SCARB moderators
Moderator
Moderator
Berichten: 195
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:47

RE: Koos Spee de tweetkabouter..

do apr 14, 2011 10:19

Aantal reacties en citaten verwijderd. Je kunt het nog zo oneens zijn met het beleid, dat is nog geen reden om iemand grof te beledigen.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

-Mariska-

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

do apr 14, 2011 11:27

Aantal reacties en citaten verwijderd. Je kunt het nog zo oneens zijn met het beleid, dat is nog geen reden om iemand grof te beledigen.
Ok, waar is mijn koffie gebleven en wie schenkt nu de koffie in? :evil:

Voor de eerste keer zeg ik nu dat ik het oneens met het beleid van meneer Spee ben, maar nergens heb ik beledigd, laat staan grof.
Aangezien ik niet weet tegen wie ik praat, mag de reactie desnoods per pb.

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

RE: Koos Spee de tweetkabouter..

do apr 14, 2011 11:28

die arme man heeft het al moeilijk zat, één keer 121 rijde waar je 120 mag en het staat op de voorpagina van de Televaag

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

do apr 14, 2011 13:54

Hoe gedegenereerd deze man is blijkt wel uit het feit dat hij verwijst naar "verkeersmisdrijven", maar onder de bewering verkeersveiligheid na te streven zijn aandacht exclusief richt op het constateren van gedragingen die niet als misdrijf worden gekenmerkt.
=D> !

Grtz,fRank
+ 1000!

Spee is een blindengeleidehond, strontvanger én marionet van de regering. Mét plaat voor zijn kop, dat dan weer wel.
Een prototype mediageile fatsoensrakker, geknipt voor zijn functie.
Met zijn twitterposting zit ik niet zo, hij weet niet beter. De gedane uitspraak past helemaal bij zijn kleine denkwereldje.

Al die dienders blijven tegen beter weten in het huidige verkeersveiligheids(wan)beleid van de regering verdedigen.
Een motoragent die mij aanhoudt omdat ik geen gordel draag, een absolute giller! Zeker als ik hem vraag: "en jij dan"...?
Het gaat om harde cash, niets meer, niet minder. Om geld wordt alles aan de kapstok verkeersveiligheid opgehangen.
Wegmisbruikers kijk ik al lang niet meer, dat mag ik niet meer van mijn vrouw, die werd gek van me...

Hoe wrang het misschien ook mag klinken, bij verkeersbewegingen horen nu eenmaal verkeersdoden. Ik ben mezelf er terdege van bewust
dat ik met deze uitspraak mensen die op deze wijze een dierbare hebben verloren tegen de haren instrijk, maar het is toch echt waar.
De enige mogelijkheid om verkeersdoden uit te sluiten is niet rijden en thuisblijven. En geloof mij maar, dat willen ze echt niet in Den Haag!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

do apr 14, 2011 14:52

Hoe wrang het misschien ook mag klinken, bij verkeersbewegingen horen nu eenmaal verkeersdoden. Ik ben mezelf er terdege van bewust
dat ik met deze uitspraak mensen die op deze wijze een dierbare hebben verloren tegen de haren instrijk, maar het is toch echt waar.
De enige mogelijkheid om verkeersdoden uit te sluiten is niet rijden en thuisblijven.
Dit is nu precies hoe ik er ook tegenaan kijk :thumbs:
We weten allemaal wat we doen en waar we mee bezig zijn als we aan het verkeer deelnemen.
Dat er meer geinvesteerd moet worden in de rijopleiding is ook zo klaar als een klontje.
Er word te weinig practisch geoefend en te veel nadruk op de theorie en uitvoering van techniek.
Aan het einde van je rijopleiding heb je het fel begeerde roze plasic kaartje maar weet je eigenlijk nog veels te weinig van het echte verkeersinzicht.
De basis behoor je mee te krijgen, natuurlijk leer je het pas echt als je los gelaten word in het verkeer. Daar heb je de basis maar al te hard nodig.
Maar ja, maak dit maar eens meetbaar voor een rijexamen.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

do apr 14, 2011 16:02

Hoe wrang het misschien ook mag klinken, bij verkeersbewegingen horen nu eenmaal verkeersdoden.
Dat klopt maar dat aantal kan nog fors naar beneden. Maar niet zolang we afhankelijk zijn van menselijk handelen. De huidige vorm van vervoer (auto's) is rationeel gezien achterhaald en inefficient. Buiten het feit dat eede meest efficiente verbrandingsmotor een relatief laag rendement haalt is een mens echt de bepalende en niet bepaald betrouwbare factor. Vermoeidheid, afleiding, machogedrag etc. kennen computers niet.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Terug naar “Het Forum Café”