za mar 19, 2011 21:11
In het kort hoe ik het gedaan heb:
1. pad gemaakt rond de auto (dit moet je echt nauwkeurig doen anders gaat het kieren rond de auto of zijn de wielen niet meer rond)
2. met dit pad een selectie gemaakt van de omgeving van de auto en als nieuwe laag gevuld met zwart
3. met gummetje op zo'n 30% onderin een klein beetje licht weggegumd van dat zwart op de plek waar de spiegeling zit en de onderzijde van de auto. Daardoor ontstaat wat optische diepte.
4. deze zwarte omgevings-laag op multiply gezet (transparant dus) en opacity wat naar beneden gedraaid. Dus niet meer de volle 100% tint maar ietsje minder
5. spiegeling van de auto dmv pad een selectie van gemaakt en gekopieëerd, als nieuwe laag dus. De donkerdere omgeving vraagt namelijk ook om een donkerdere spiegeling, anders is het nauwelijks zichtbaar
6. deze spiegeling-laag bovenop gezet en op multiply gezet (transparant over de zwarte ongevingslaag dus). Daardoor is die speigeling nu zwaarder aanwezig en zichtbaar in de donkere partij
7. pad gemaakt rond rechter spiegel. Moet ook weer nauwkeurig
8.pad omgezet naar selectie en gekopieëerd als aparte laag.
9. selectie (de spiegel) omgedraaid (gespiegeld) en naar de positie van de linker spiegel verplaatst
10. oude spiegel (dus niet de houder, alleen de spiegel) met stempel weggestempeld voor het deel dat onder de nieuwe spiegel uitsteekt
11. nieuwe spiegel ietsje groter gemaakt (perspectivisch even groot als de rechter). Met een klein gummetje hier en daar de witte randjes voorzichtig weggegumd
12. alles bewaard als extra versie in 1 laag en jpeg. De lagen versie ook bewaard zodat je evt nog kunt bijwerken of herstellen.
Ik wil je best de lagen versie via yousendit sturen, dan kun je zien wat er gebeurt is. Moet je me alleen even je mailadres geven.
Koen