Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 08:49

Puur uit nieuwsgierig en no offence, maar waarom kiezen mensen en dan met name kerels voor een Duc in 600 of 620cc conversie?
Heb nooit met een 620 gereden, maar wel met een 600 supersport en had toen continue het gevoel dat ik op moest passen voor de 1e de beste boer op een
opgevoerde Zundapp om het bij een stoplichtsprint niet af te leggen! :lol:
Maargoed niet iedereen hoeft te vlammen natuurlijk!
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Wouter Dobbenga
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: vr aug 08, 2008 16:45
Locatie: Rotterdam

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 09:33

Ik heb zelf voor de 620 gekozen omdat het mijn eerste motor is... eerst maar eens leren rijden, dat gaat beter met meer handelbare pk's. Een keer misschakelen/remmen wordt sneller vergeven.

Trouwens, er is een groot verschil tussen de 600 en 620, en dan niet alleen die 20cc.

Maar over sprintjes: 1 van mn eerste ritjes; Heerlijk weer, weinig wind, strak blauw. A29, snelwegbrug gaat open, ik netjes vooraan kruipen, komt een Aprilla naast mij staan, een SS1098 en een chopper met baard. Dus ik denk "Als het rood uit gaat, geef ik meer gas dan normaal, kan toch niet onder blijven.".
Dus spoorbomen gaan omhoog, rood gaat uit... en op het moment dat ik mijn voet van het asfalt haal zie ik 2 italiaanse volbloeds aan de horizon verdwijnen! WTF?! Maar ik won het wel van de chopper met baard. Haha, die was volgens mij in slaap gevallen. Haha. Eerste lange rit op je eigen motor in de zomer...blijft je leven bij.
GT Junior 2.0 1970
Peugeot werkpaard...Waar bleef de nieuwe Alfa nou? :cry:

Storia:
164 3.0 24v, 155 2.0TD, 156 2.4JTD, GTV 2.0 V6 Turbo, GT 1.9 JTDm, GT Junior 1.8TB '71, Mito 1.6 JTDm, Duc M620ie, GT 3.2 V6 2008 , Mito 1.3 JTDm

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 10:35

Soms heb je niet zoveel pk nodig voor een hoop lol.
In het huis van mijn schoonouders in Spanje staat een Cagiva Freccia 125 cc (2-Takt).
Helemaal plat op de tank red ie net 160 km/h (wat ik zeer respectabel vind).
Maar ik de bergen is het echt een fantastisch ding. Je kunt 'm dan helemaal uitknijpen van bocht tot bocht.
Echt veel langzamer dan de dikke fietsen ga je dan niet. Ik zou heel graag ooit een Monster 600, 620 of 750 hiervoor willen gebruiken.
Dat lijken mij ideale motorfietsen.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 11:00

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben. Ik ging idd maar af op hoe mij oude sportmaxen destjijds geprofileerd waren en dat was andersom... :wink:

Grtz, Frank
tijd om die sportmaxen onder je R1 af te stoffen en te vervangen door een vers setje pirelli en dan weer ouderwets gaaaaaan met die R1 ;)
Ik refereerde aan de sportmaxen op de kawa die ik daarvoor had ( je weet wel vroegah, toen jij nog niet zonder zijwieltjes mocht fietsen.. :lol: )

R1 staat op nog supercorsa's maar ben ik helegaar geen fan van voor op straat... =; Mn op verandering van wegdek en witte lijnen zijn ze me te gevoelig.

Maar ach wat zeur ik, ik rijd er toch niet mee... :oops:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 11:06

Indien 1e motor kan ik me het idd. voorstellen.
En je 1e motor is gewoon sowieso kicken 8)
Mijn 1e en enige motor was 1 van de laatste 851's uit 1992, al met het frame van een 888!
Eerlijk gezegd niet al te handig om daarvoor te gaan, echter supermooi ding.
En liep als een kogel, was het 1 en ander aan gedaan!
Mijn buurjongen dacht mij de baas te kunnen zijn door een 888 te kopen, hahaha vergeet zijn gezicht nooit meer!
Probleem is dat je zon fiets echt in de bocht moet leggen en flink moet werken.
Voor een beginneling een hele verkeerde keuze en kostte me behoorlijk tijd daarmee
echt hard te gaan!
(en dan bedoel ik niet rechtdoor!)
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1170
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

Re: RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 11:42

Dat verklaart een boel.
Ik had bij de(oude type) Monster het gevoel dat ik op de WC zat.
De Tuono was erg prettig! (Ben 1.92)
Bovendien is de Tuono erg krachtig, wat ik fantastisch vind.
Altijd trekkracht met zon ding, alleen dat is nu ook net het probleem! :lol:
Een klassieker als een Laverda 750 SF is minder bruut, maarja remt ook minder.
Toch blijft dat ook een optie....
Ik ben zelf ook 1,92 Erwin.
De zit op de M1100 is voor mij prima. Heb er dit seizoen diverse ritten van meer dan 400 km per dag mee gemaakt, zonder problemen (heb meer dan 9000 km gereden dit seizoen).
De zit op de Tuono vond ik iets beter (eerlijk is eerlijk), maar ik vind de M1100 lekkerder sturen.
Daarnaast vind ik luchtkoeling leuk en die rammelende koppeling heb ik ook altijd gewild, haha!
En over remmen gesproken... dat doet zo'n M1100 ook prima.
Ga er maar gewoon eens 1 proberen...

Kan ik als ervaren Aprilia rijder dan nog een stukje verstandigheid toevoegen :twisted:

Ducati, hoe mooi, passioneel, etc. etc... ook, blijft toch wel een stukje onderhoudsgevoeliger dan andere merken.
Een Aprilia Tuono daarentegen (fase1 is technisch 100% gelijk aan mijn Falco) behoeft (uitzonderingen daargelaten) eigenlijk niets meer dan zo nu en dan een oliewissel en het bijhouden van de slijtdelen.

In alle eerlijkheid: wij Alfarijders (ik in ieder geval :wink: ) liggen al wat vaker onder de auto om onze italiaanse schonen op de weg te houden, dus voor mij speelde de degelijkheid en onverwoestbaarheid van Aprilia zeer zeker een rol. Wel de lusten (design en karakter), maar niet de zorgen zeg maar.
De Falco heb ik gekocht met 33000 op de teller en inmiddels is na 3 seizoenen de 56000 gepasseerd, zonder rare dingen (knock-on-wood). De power van de Aprilia twin verveelt nooit, en de afwerking en kwaliteit staat op zeer hoog niveau.
+1
Rotax blokken zijn zeer betrouwbaar.

Afbeelding
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 14:02

Ik zou beginnen met het voorwiel er andersom in te hangen ivm looprichting van de band, die lijkt me nl verkeerd te liggen.... :whistle:

:wink:

Grtz,fRank
dat zou ik nou niet doen... zit je schijf tegen de draairichting in ;)

En deze band zit prima gemonteerd. Dit is zo te zien een Michelin pilot road.
Het lijkt alsof het V profiel verkeerd om zit, maar dat is echt niet zo.

Oh, hij zit wel goed...schijnbaar? uugh, my head hurts!

I'll let the hurting stop: Hij zit goed.
En wil je het zeker weten (je eigen gevoel) Dan kun je een pijltje vinden op de wang van de band. Die geeft de draairichting aan.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

vr dec 16, 2011 14:04

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben. Ik ging idd maar af op hoe mij oude sportmaxen destjijds geprofileerd waren en dat was andersom... :wink:

Grtz, Frank
tijd om die sportmaxen onder je R1 af te stoffen en te vervangen door een vers setje pirelli en dan weer ouderwets gaaaaaan met die R1 ;)
Ik refereerde aan de sportmaxen op de kawa die ik daarvoor had ( je weet wel vroegah, toen jij nog niet zonder zijwieltjes mocht fietsen.. :lol: )

R1 staat op nog supercorsa's maar ben ik helegaar geen fan van voor op straat... =; Mn op verandering van wegdek en witte lijnen zijn ze me te gevoelig.

Maar ach wat zeur ik, ik rijd er toch niet mee... :oops:

Grtz,fRank
haha vroegah, zijwieltjes tijd.... pffff das voor mij ook een al beste tijd geleden ;)
Misschien wel lekker om tijdens een regenrace ziijwieltjes te monteren.... :-k
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

japio
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:01
Locatie: Beverwijk

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

zo dec 18, 2011 21:27

Afbeelding

Bijnaam "het beest"...in optima forma. Niks Italiaans..... :twisted:
Voorzitter Alfa Romeo 147 Club

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

zo dec 18, 2011 22:29

Eerste wat in mij opkomt is 'mad max'... :lol:

Grtz,fRank

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

ma dec 19, 2011 09:15

Het is inderdaad een übercoole bike. Ik heb een paar maanden geleden op zo'n fiets gezeten (niet gereden).
Best een zwaar loeder (240 kg?)

Maar euh, MadMax is voor mij echt Kawasaki Z900 en Z1000 hoor Frank!

japio
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:01
Locatie: Beverwijk

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

ma dec 19, 2011 10:15

Yep, ruim 240 kilo maar omdat te compenseren zijn er 175 paarden voor handen. De aanwezigheid van alle mogelijke technische snufjes maakt dat het allemaal beheersbaar blijft.
Echt een feest om te rijden op deze BMW. 8)
Voorzitter Alfa Romeo 147 Club

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

wo dec 28, 2011 08:35

Deze kwam ik tegen in het Museo Mille Miglia,..


Afbeelding
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

wo apr 25, 2012 14:53

Wat een bruut ding die BMW!

Mijn nieuwe motor voor dit seizoen, foto is genomen tijdens de eerste ONK Dutch Supersport race van dit seizoen op een nat en koud Assen..

Afbeelding
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 571
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 20:29
Locatie: over de grens bij coevorden, duitsland

Re: RE: Toon je gemotoriseerde tweewieler.

wo apr 25, 2012 15:09

Ik ben zelf ook 1,92 Erwin.
De zit op de M1100 is voor mij prima. Heb er dit seizoen diverse ritten van meer dan 400 km per dag mee gemaakt, zonder problemen (heb meer dan 9000 km gereden dit seizoen).
De zit op de Tuono vond ik iets beter (eerlijk is eerlijk), maar ik vind de M1100 lekkerder sturen.
Daarnaast vind ik luchtkoeling leuk en die rammelende koppeling heb ik ook altijd gewild, haha!
En over remmen gesproken... dat doet zo'n M1100 ook prima.
Ga er maar gewoon eens 1 proberen...
#





gewoon een goede ducati kopen, ik heb zelf een duc monster senna, nooit geen problemen,(daarvoor een 750 ss) zo een aprillia tuono leuke machine, maar niet de feelings van een ducati, plus dat het enorme benzine slurpers zijn die aprillias, mooie machines maar het gelul over onderhoudsgevoelige ducati s ligt reeds jaren achter ons.

beetje vreemd dat je dat op een alfa site moet melden, ieder zijn meug en gaan met de 2 wielers, het mooie weer komt eraan




Kan ik als ervaren Aprilia rijder dan nog een stukje verstandigheid toevoegen :twisted:

Ducati, hoe mooi, passioneel, etc. etc... ook, blijft toch wel een stukje onderhoudsgevoeliger dan andere merken.
Een Aprilia Tuono daarentegen (fase1 is technisch 100% gelijk aan mijn Falco) behoeft (uitzonderingen daargelaten) eigenlijk niets meer dan zo nu en dan een oliewissel en het bijhouden van de slijtdelen.

In alle eerlijkheid: wij Alfarijders (ik in ieder geval :wink: ) liggen al wat vaker onder de auto om onze italiaanse schonen op de weg te houden, dus voor mij speelde de degelijkheid en onverwoestbaarheid van Aprilia zeer zeker een rol. Wel de lusten (design en karakter), maar niet de zorgen zeg maar.
De Falco heb ik gekocht met 33000 op de teller en inmiddels is na 3 seizoenen de 56000 gepasseerd, zonder rare dingen (knock-on-wood). De power van de Aprilia twin verveelt nooit, en de afwerking en kwaliteit staat op zeer hoog niveau.
+1
Rotax blokken zijn zeer betrouwbaar.

Afbeelding
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Terug naar “Het Forum Café”