Pagina 104 van 119

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: ma feb 22, 2016 13:36
door alfaqv75
Die stond er in 2015 ook al op... :wink:
ja weet ik, meer de bevestiging dat het er nog steeds op staat

zo jammer dat Torro Rosso niet het geld had om de Ferrari 2016 spec met Alfa Romeo beeldmerk te kopen, had dat heel graag gezien...

de nieuwe auto's lijken veel op elkaar, bijna allemaal dezelfde neus op Manor en Haas na.
wat ook opvalt is dat de verschillende teams (Renault, Ferrari, Force India) weer redelijk veel kleinere sponsoren hebben, terwijl er ook teams als Sauber, Haas, en Manor nog steeds erg kaal zijn.

Daarnaast valt ook op dat er steeds meer drank-sponsoren zijn: Martini/Williams, Singa/Ferrari, Chandon/McLaren, Royal Challange/Force India....

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: ma feb 22, 2016 18:26
door yuri 75 V6
Tot er straks een verbod op drankreclame in de F1 komt, en dat zie ik er nog wel van komen.

Al die opgetogen reacties over een likje witte verf op de Ferrari... tjeemig. :mrgreen:

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: di feb 23, 2016 17:29
door BugAlfa
Ze hebben er al 2 dagen vd de 1e test 4-daagse opzitten . Veel conclusies kan je nooit trekken enkel qua betrouwbaarheid : Honda blijft heel dit keer .

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: do feb 25, 2016 11:20
door Marley164
The proposed new qualifying format would work:

The new elimination system will retain the current idea of three separate qualifying segments to decide the grid, albeit under a changed format as set out below:

Q1

- 16 minutes
- After 7 minutes, slowest driver eliminated
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag
- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2

Q2

- 15 minutes
- After 6 minutes, slowest driver eliminated
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag
- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3

Q3

- 14 minutes
- Ater 5 minutes, slowest driver eliminated
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag
- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds

In each session, the final elimination will occur at the chequered flag, rather than when the time is up.

Bron: http://www.f1.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: do feb 25, 2016 20:52
door JS JTD
Ze hebben er al 2 dagen vd de 1e test 4-daagse opzitten . Veel conclusies kan je nooit trekken enkel qua betrouwbaarheid : Honda blijft heel dit keer .
Nouja, als je de incontinentie negeert dan. ;)

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: vr feb 26, 2016 11:53
door alfaqv75
Nieuwe kwalificatie roept bij mij een aantal vragen op:
- je moet op de baan blijven: lig je er anders uit ondanks een snelle tijd?
- als je een snelle tijd hebt gezet en je gaat je wagen sparen door langzaam te rijden, hoe voorkom je gevaarlijke situaties (een massa zit nu al vaak te klagen dat het zo druk is)

Weer een maatregel die de sport onduidelijker maakt, juist terug naar eenvoud lijkt mij de toekomst!

En voor het testen, zou een max van Bv 100 rondjes op een dag ook niet het veld dichter bij elkaar brengen?
Ook teams met minder geluk, voorbereiding en of fouten lopen dan niet ineens 100 ronden kennis achter op de concurrentie.

Na zo'n testweek kan je nog eigenlijk weinig zeggen, echter lijkt het wel duidelijk dat mb wel heel sterk is, Ferrari haar spierballen al toont en dat de rest dicht bij elkaar zal zitten in het peloton. Manor heeft nu ook de aansluiting, is het alleen nog spannend of Sauber het kan gaan volgen en/of de mclarens het volhouden. Williams lijkt wat terug te vallen in het peloton, waar FI juist de goede 2de helft van vorig jaar doorzet. Ja, misschien is 1 ding wel duidelijk: een F1 wagen bestuur je ook tegenwoordig niet zo maar, toch Meneer Haryanto?

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: zo feb 28, 2016 19:52
door *thomas*
Afgelopen jaar geen F1 gekeken en ik begrijp bij het lezen van de nieuwe F1 regels waarom...

Terug naar eenvoud zou leuk zijn. Hoera voor de veiligheid, maar niet voor de regeltjes.

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: vr mar 04, 2016 08:31
door BugAlfa
Laatste testdag vandaag, vallen de maskers af ?
Ferrari is snel op Ultrasofts maar redelijk veel betrouwbaarheids issues ook bij Haas & Sauber, Toro Rosso niet maar dat is 2015 config. .
MGP heeft nog niet voor tijden gegaan maar was vorige week al snel op gewone bandjes .
Honda blijft maar heel en full power afgeven wel 2 seconden toegeven maar dat is dag en nacht verschil ivgm 2015 .
Williams is snel op gewone Soft banden, Supersofts & Ultrasofts hebben ze enkel de levensduur getest .
Top 3 zoals 2015 ? maar dichter bij mekaar MGP, Ferrari, Williams ?
Daarachter McLaren die komt aansluiten bij RB, FI & Toro Rosso dankzij betrouwbare Ferrari 2015 power vooral in't seizoenbegin ? Renault zal er wel centen tegenaan gooien om't gat dicht te fietsen, maar zonder echte topper lijkt 2016 'n overgangsjaar misschien gaat Manor met Mercedes power ze bedreigen, Sauber zal voorlaatste worden voor neofiet Haas vermoed ik ...
See in Oz ...

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: vr mar 04, 2016 08:47
door alfaqv75
Mijn voorspelling 2016:
Voor podium: MB, Ferrari en FI
Voor regelmatig punten: TR, RB, Williams
Af en toe punten: Renault en McLaren
Lastig voor punten: Haas, Manor, Sauber

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: vr mar 04, 2016 23:46
door JS JTD
Ik zeg Mercedes, Ferrari en Williams weer vooraan zoals vorig jaar.
Daarna Toro Rosso, Force India en Redbull
Dan Mclaren en Renault
En achteraan Haas, Manor en Sauber.

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: vr mar 18, 2016 09:53
door alfaqv75
en ze zijn los, alleen door de regen is er weinig over te zeggen...

MB lijkt weer het beste te zijn
Ferrari nog niet helemaal
TR en FI gewoon top
Ook McLaren lijkt aardig de weg naar voren gevonden te hebben

nu afwachten wat het op een droge baan gaat doen :roll:

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: zo mar 20, 2016 05:56
door Marley164
Nou vroeg op gestaan... Ben benieuwd dit jaar..

Ps: die vreemde kwalificatie is alweer afgeschaft...

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: ma mar 21, 2016 08:55
door alfaqv75
ik ben ook vroeg opgestaan, maar niet voor de F1 (door omstandigheden kan ik niet meer kijken)

wel de samenvatting en diverse stukken gelezen, jammer dat door pech en tactiek Ferrari niet vooraan kon blijven, zelfde eigenlijk voor Torro Rosso...
En Max moet nu niet te arrogant worden, als je sneller bent moet je inhalen... Niet zeuren maar gassen :thumbs:

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: ma mar 21, 2016 11:19
door tommaso
Jammer dat je de race niet live hebt gezien.
Mooiste stukje was dat Hamilton achter Max zat en er niet voorbij kwam.
I cannot pass this guy riep hij naar zijn team. Ronden later gevolgd door kunnen we de strategie aanpassen?

Max liet achter Sainz zien dat hij binnen 1 bocht voorbij Palmer kwam en later na zijn spin reed hij even anderhalve seconde sneller. Zit dus wel goed met de snelheid van de Torro Rosso. Jammer van de blunders met de banden.

Zelfde gold voor Ferrari dat met een te agressieve strategie zich in eigen voet schoot.

Worden nog leuke races dit seizoen nu een aantal teams dicht bij elkaar liggen.

Re: F1 2011 -> 2016

Geplaatst: ma mar 21, 2016 13:36
door Alfavaganza
Jammer dat je de race niet live hebt gezien.
Mooiste stukje was dat Hamilton achter Max zat en er niet voorbij kwam.
I cannot pass this guy riep hij naar zijn team. Ronden later gevolgd door kunnen we de strategie aanpassen?

Max liet achter Sainz zien dat hij binnen 1 bocht voorbij Palmer kwam en later na zijn spin reed hij even anderhalve seconde sneller. Zit dus wel goed met de snelheid van de Torro Rosso. Jammer van de blunders met de banden.

Zelfde gold voor Ferrari dat met een te agressieve strategie zich in eigen voet schoot.

Worden nog leuke races dit seizoen nu een aantal teams dicht bij elkaar liggen.
Gaaf he, die kreet van Hamilton. Eerst Raikkonen vorig seizoen en nu Hamilton. Who's next? :D

Bij de strategie van Ferrari is het natuurlijk wel de vraag is of het niet gewoon gelukt was als Vettel zijn voorsprong niet had hoeven in te leveren door die (spectaculaire) crash van Alonso. Ferrari is niet de eerste bij wie de strategie in het water valt door SC's of dit soort ellende.

Voor wat Max betreft, die gaat natuulijk als een bezetene, maar toen hij Palmer direct achter Sainz aan voorbij ging heeft hij natuurlijk wel geprofiteerd van het feit dat Palmer even wat moest vertragen door de inhaalactie van Sainz. :wink:

Raar verhaal trouwens van die bandenblunder. Ik heb begrepen dat Max had aangegeven te willen wisselen, maar dat het team Sainz voorrang gaf. Raar omdat Max een betere positie had, maar misschien toch ook weer niet heel erg raar omdat de banden van Sainz vier ronden ouder waren. Hoe dan ook, daarna kwam Max binnen, kennelijk zonder dat dit met het team was afgestemd. Daarom waren ze niet klaar voor hem. Alleen, ze wisten toch al vóór de pitsstop van Sainz dat Max ook naar binnen wilde? Klinkt alsof er nogal een communicatieprobleem is geweest.

En Max moet nu niet te arrogant worden, als je sneller bent moet je inhalen... Niet zeuren maar gassen :thumbs:
Dan moet dat wel mogen. Hoe betrouwbaar het is weet ik niet, maar ik heb begrepen dat hij rondenlang Sainz niet mocht aanvallen.