Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 07:01

Klaar voor de start..........
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 07:15

Nu al een zooitje.... 4 auto's al uitgeschakeld... 2 opwarmrondes. 1 crash..... En nog maar in rondje 5.... :s
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 07:58

Magnussen doet het best aardig, Rosberg goed bezig op 1, betrouwbaarheid en snelheid van een aantal teams is echt nog niet wat het moet zijn.
Over het algemeen genomen is de snelheid en het geluid, mmmmm, niet wat ik verwacht van de koningsklasse in de autosport.
It's crap that bores the crap out of crap

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 11:25

Zo, halverwege de race weer mijn bed ingedoken.
Met dit geluid heb je totaal geen snelheidsbeleving en leek het niet spectaculair...

Mis de V8 nu al, dus wordt veel gp2 kijken.

Zei gisteren nog dat ik Sport1 wilde.....niet meer dus!

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 12:20

Een beetje hetzelfde als diesels op Le Mans, het loopt wel hard, maar de beleving (met name akoestisch) valt erg tegen.
Een spannend seizoen toegewenst voor alle liefhebbers overigens 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 12:26

Ik volg F1 al niet meer vanaf einde seizoen 2012, ik heb pas sinds een week dig. TV en dat gehannes met betaalzenders had/kon/wilde ik niet.

Hoe zit het eigenlijk mnet de F1 2014 auto's mbt vermogen (dat zal nog wel eens loslopen, vroegãh ook 1000 PK uit een 1400'tje) en met name koppel van de 2014 motor? En de "rijdersbeleving", vinden de big boys het nog wel leuk sturen ?

Ben benieuwd hoe (ver) de kijkcijfers/bezoekersaantallen zullen gaan teruglopen. In de koningsklasse hoort extreme techniek, letterlijk en qua beleving. En zowel voor de ogen als de oren is het nu natuurlijk zwáár uien. Dat gez*ver over milieu en kosten ?? Yeah, right. Over schijnargumenten gesproken ...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 13:05

600 PK uit een 1600 is best veel....maar het lijkt ook wel of ze niet hoog in de toeren gaan.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 14:56

Riccardo is zijn tweede plek alweer kwijt en ja het geluid... dat is niet wat ik had verwacht.
Krijsende 12 cilinders zijn nooit mijn ding geweest, de oude cosworth V8 had een mooi geluid. De V8's van vorig seizoen ook.
Ik meen mij te herinneren dat de V6 Turbo motoren van Renault begin jaren 80 stoerder klonken.
Maar daar werkte de turbo samen met een compressor, de conventionele turbocompressor.
De hier gebruikte turbo is een veredelde windmolen (excusez le mot).

Ik ben al jaren F1 fan van Ferrari, Mercedes en McLaren.
Maar ik vind die Ferrari F1 zo'n lelijk ding, die kan ik mentaal niet naar voren duwen.

Dan zijn de wagens met de wat klassiekere lijn toch veel mooier.
Mercedes en Red Bull zijn de beauty's de rest is niet best.

Mijn favoriete rijder voor 2014 (naast Rosberg): Valtteri Bottas.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 21:40

Zojuist ook maar eens de samenvatting gekeken op de BBC.

De kaarten zijn aardig opnieuw geschud, zo lijkt het. Sommige auto's lijken aardig snappy, de betrouwbaarheid is er nog niet helemaal. Dat geluid is eh... even wennen, om het netjes te zeggen. Geef mij maar de krijsende versie.
Jammer dat de uitslag gelijk alweer vanachter de groene tafel wordt omgegooid. Of het terecht is, de tijd zal het leren.
600 PK uit een 1600 is best veel....maar het lijkt ook wel of ze niet hoog in de toeren gaan.
Begrensd op 15000 toeren, zei Coulthard als ik me goed herinner.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 23:26

Begrensd op 15000 toeren, zei Coulthard als ik me goed herinner.
Dat staat mij inderdaad ook bij. Nog niet eens een heel groot verschil met de 18000 van vroeger. Maar eerlijk gezegd, het klinkt meer als 10000 dan 15000. En dat gaat behoorlijk ten koste van de snelheidsbeleving zoals al eerder gezegd.
Ik vond de race ook niet bijster spannend eigenlijk. Bottas deed het goed (behalve dan met die muur), maar er werd verder bijna alleen maar in een treintje gereden voorin. Jammer.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: F1 2014

zo mar 16, 2014 23:32

Zojuist gehoord dat het gedoe met die benzine(verbruik)regels en benzinemeetsensor van de FIA dit jaar een groot voordeel is voor het Mercedes team.
Een mannetje afkomstig van MB heeft dat systeem de afgelopen jaren bedacht en ontwikkeld, dus is Mercedes al sinds 2011 hier van op de hoogte en heeft dus een voorsprong. Kortom Mercedes en een van zijn rijders wordt dit jaar kampioen dankzij de FIA. :)

Tja en verder volg ik het ook niet meer. Betaalzenders doe ik niet aan, en in racewagens die stofzuigergeluiden maken heb ik geen interesse. De FIA en Ecclestone kunnen de boom in met de "Priussirering" van de F1.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4694
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: RE: F1 2014

ma mar 17, 2014 07:58

Begrensd op 15000 toeren, zei Coulthard als ik me goed herinner.
Dat staat mij inderdaad ook bij. Nog niet eens een heel groot verschil met de 18000 van vroeger. Maar eerlijk gezegd, het klinkt meer als 10000 dan 15000. En dat gaat behoorlijk ten koste van de snelheidsbeleving zoals al eerder gezegd.
Ik vond de race ook niet bijster spannend eigenlijk. Bottas deed het goed (behalve dan met die muur), maar er werd verder bijna alleen maar in een treintje gereden voorin. Jammer.

De motoren mogen maximaal 15.000rpm draaien, maar dat heeft in de huidige setup totaal geen zin. Zodoenden draaien ze nu maximaal rond de 11.500rpm. Ook met het oog op die bizarre brandstofverbruik-regel en de betrouwbaarheid hebben ze tot deze maateregel doen besluiten. En natuurlijk het koppel, want dat is nu dus al een stúk hoger dan vorig jaar. Een electromotor levert zijn maximale koppel al bij 0rpm, je hebt dus meteen van onderin de toeren en een flinke bak koppel voorhanden. Dat zie je ook aan het rijden, tijdens het uitacceleren zie je sommige auto's echter weer naar grip op de achteras zoeken....net zoals vroeger. :-)


p.s. en 600pk uit 1.6-liter is echt niet veel hoor voor de F1. (totaal 750pk met de KERS) Als je bedenkt dat BMW 1300pk uit een 1.4 haalde, ongeveer 30 jaar geleden. Het verschil is alleen dat er nu 5 motorblokken per seizoen gebruikt mogen worden, in plaats van 5 per weekend.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2014

ma mar 17, 2014 09:20

Het geluid heb ik niet zo op gelet (7u 's morgens slaapt de rest nog thuis :wink: ) .
Duidelijk is er meer strijd temeer daar het hier nog om een stratencircuit gaat met beperkte inhaalmogelijkheden .
Verbruik kan wel eens 'n heel bepalende factor worden, niet vergeten dat we redelijk veel Pacecar situaties gehad hebben en toch zag je voornamelijk bij de nog rijdende Renault motoren naar het einde toe het tempo zakken . Enkel de Mercedes gemotoriseerde wagens bleven tempo onderhouden, Ferrari motoren lieten naar het einde toe tempo ook enigszins zakken .

Ik blijf het echter vreemd vinden van die fuel flow sensor : wat baat het dat je meer brandstof aanvoert als er toch maar 135Lit(100kg) in de tank mag of is dat een vage zone ?

Zonde voor Ricciardo, op BBC liet McNish duidelijk zien dat Ricciardo shortshifte en zo wel vol kon uitaccellereren tov Vettel die veel brutaler leek om te gaan met de wagen . En in qualifying met intermediates of full-wets is de fuel-flow niet bepalend lijkt me ...

Zijn de problemen bij alle Renault uitvallers misschien gerelateerd aan die flow sensor en draait de Renault daardoor te arm om goed te zijn ? Mercedes draait de laagste toerentallen, Renault de hoogste Ferrari zit er tussenin .

Zonde van het vroege uitvallen van Massa & het muurkusje van Bottas, mogelijk hadden beide Williams anders meegedaan voor't podium .

Vroege uitval heeft wel 1 voordeel ; aangezien je maar 5 blokken mag gebruiken op'n seizoen gaat voortijdig stilgezette "consumptie" mogelijk helpen om einde seizoen minder opgesoupeerd te hebben .
Om die reden zijn Hamilton & Vettel er vroeg mee opgehouden kwestie van een blok niet onnodig op te gebruiken .

Ik kijk volgende keer toch weer(ditmaal BBC Live : ook vrije trainingen, maar RtbF is 'n goed alternatief voor ons Belgen en ik heb ook nog eens RtlD, Telenet Sport betaal ik niet voor, Canvas samenvatting was wel netjes) .
Op'n echt circuit met dito inhaalmogelijkheden kan't nog entertainend worden .
Geluid tja, je moet er echt naast staan in't echt vind ik maar dan vond ik zonder earplugs het teveel aanslag op't gehoor, mogelijk lukt dat nu wel zonder .

Al bij al had ik meer spanning verwacht, maar 't is nu toch al geen one-man show meer maar pas halverwege 't seizoen ga je echt kunnen oordelen want als we nu 'n MGP dominantie krijgen is er ook niet veel aan .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: F1 2014

ma mar 17, 2014 09:42

De FIA en Ecclestone kunnen de boom in met de "Priussirering" van de F1.
Toch vind ik de techniek die erachter zit best interessant. De windmolenturbo gekoppeld aan een generator had ik nog niet eerder gezien.
Bij MCLaren spreken ze bij de P1 over "torque filling" voor de invulling van de elektromotoren.
Dit is nu al de standaard voor de supersport auto "Instant torque". Denk aan de nieuwe McLaren, Porsche en Ferrari.
Als je bedenkt dat BMW 1300pk uit een 1.4 haalde, ongeveer 30 jaar geleden. Het verschil is alleen dat er nu 5 motorblokken per seizoen gebruikt mogen worden, in plaats van 5 per weekend.
Maar dat waren motoren met turbocompressoren, compleet anders dan deze turbo-generator motoren.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: F1 2014

ma mar 17, 2014 11:41

Toch een gemiste kans, deze regelverandering. Het is naar mijn smaak te veel 'dichtgereguleerd'. Hoe veel interessanter was het geworden als de regels bijvoorbeeld waren geweest: 'maximaal 100kg brandstof per race, maximale footprint is zoveel bij zoveel bij deze bandenmaat, minimaal gewicht is zoveel, maximale gewicht voor een secundaire energieopslag is zo veel, maximale downforce is zoveel, en verder zoekt u het maar uit'. Me dunkt dat er dan misschien wel behoorlijk verschillende concepten uit waren gekomen, wat de innovatie in het algemeen zou stuwen, waarmee het ook voor 'de echte wereld' relevanter had kunnen zijn. Maar ja, dat zou wel weer te veel kosten met zich mee hebben gebracht. Maar goed, F1 is de koningsklasse - daar mag het toch geld kosten?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”