Same here!
Ik woon dus écht langs de Maas, in het centrum van Maastricht.
Ben zaterdagochtend even de Maaskade op en neer gelopen. 't Scheelde toen voor de deur nog zo'n 60cm voordat de straat onder zou staan. De gemeente had de plekken om de noodmuren te plaatsen al schoongemaakt voor 't geval dat 't nodig was. De plek voor mijn deur is ook de plek waar de Maaskade het laagste punt heeft aan onze kant van de oever. Dus als het mis zou gaan zijn wij meteen de pineut.
Gelukkig woon ik op de 2e verdieping, dus mocht het alsnog misgaan dan staat alleen de voordeur, meterkast en mijn fiets onder water. De onderburen (een restaurant) hebben een groter probleem. Die hebben donderdag een gloednieuwe keuken geplaatst...De huizen langs de Maas hebben allemaal geen kelder (staan te kort op het water), maar alle achterburen hebben hun soutterain nu helemaal blank staan. Over de gehele straat zie je daar de tuinslangen door de kelderluikjes naar buiten steken.
Vandaag was het water wel al weer wat gezakt, ietss van 40-50cm.
Foto vanaf de hoek van de straat:
Bij het "Waterpoortje": Normaal loopt deze trap helemaal naar onderen en is er een plateau waar je kunt zitten.
De paal voor de waterstand.
Het parkje bij het gouvernementsgebouw:
Foto van thuis genomen. (naast 't witte hoekhuis)
Nog een fotootje van thuis.
Fietspad onder de brug door is afgesloten.
Er zijn altijd een paar gekken die niet dicht genoeg er bij kunnen staan. Echt levensgevaarlijk op dit punt. Meteen achter de brug waar al het water aan het kolken is en soms over de rand slaat!
Trappetje naar het wandelpad
De beruchte drugsboot, zal weinig klanten hebben nu...

[/QUOTE]