Sommigen hadden hem misschien al wel op Marktplaats gezien. Sinds ongeveer een jaar heb ik het idee dat een Berlina ook best een mooie wagen is. Vanaf dat moment heb ik me er dus wat meer in verdiept en vastgesteld wat ik eventueel best wel wilde hebben. Ik was er eigenlijk best snel uit dat het (net als mijn 1750 GTV) er eentje uit de eerste serie van de 1750 moest worden. Ik heb wat met die staande pedalen, de knipperlichten op de bumper en het dashbord. Dan bleef nog de vraag welke kleur het moest worden. Ik vind de auto in bepaalde kleuren gewoon beter tot zijn recht komen.
En opeens stond deze een paar maanden geleden op MP en ik werd direct zenuwachtig, want ik vond het totaalplaatje geweldig! Maar goed, vanwege een hoop omstandigheden heb ik me destijds in moeten houden en na een tijd verdween de advertentie (en pas veel later dat onbestemde gevoel). 2 weken geleden stond hij er opeens weer op. Toen toch maar gebeld voor extra info. Gelijk de volgende dag erheen gegaan en ook in het echt vond ik hem super! Okay er mankeert wel her en der wat aan (paar blaasjes, verdwenen linker kriksteun en deel van de bodem), hij wilde niet starten op gas (op benzine al veel langer niet meer) en er zat geen 1750 meer in maar een 2 liter.
Dan het thuisfront nog overtuigen van de noodzaak van de aanschaf........ tja, dat blijven toch een hoop lullige argumenten die geen steek houden (als je al 2 Juultjes en een Bertje hebt). "Gelukkig" ben ik het supertje aan het slopen en zou hij daar dus voor in de plaats kunnen komen. Om een lang verhaal kort te maken: De volgende dag een principe-koop gedaan onder de voorwaarde dat hij op gas zou lopen. Vandaag was het dan eindelijk zover. De gasboer had het probleem verholpen, maar echt super stationair lopen doet hij niet vanwege gare inlaatrubbers en een gescheurde onderdrukslang voor de rembekrachtiger.
Motorisch gezien heeft hij dus direct aandacht nodig, maar die kan hij met liefde van mij krijgen.
Nog even de info uit het archief:
According to our documentation files, the chassis number AR xxxxxxxx originally corresponds to an Alfa Romeo 1750 Berlina (105.48 ), manufactured on the 22nd April 1968 and sold on the 26th April 1968 in Italy.
The body colour is brown (AR 818), with wild boar leather skai interiors.
Om een lang verhaal nog langer te maken. Hier zijn de foto's: