Pagina 1 van 4

subaru killer

Geplaatst: ma nov 01, 2010 19:45
door alfaqv75
wat ik nu weer mee heb gemaakt gisteren...

kom bij het stoplicht aanrijden en daar staat op de rechterbaan een subaru WRX (nieuw model) met een vrouw erin, :lol:
ik natuurlijk kijken of het een mooi vrouwtje was alleen dacht ze daar anders over.. Op groen spurde ze als een malle ervandoor (ze dacht dus dat ik wilde sporten met die dikke blauwe sleat :roll: )en ik met mijn dikke vette sleat ibiza 1.6 tdi :oops: erachteraan....

bleef er nog enigzins bij omdat het schakelen van de dame in kwestie niet echt bijster snel was :shock: was resulteerde in een "sleepstream" gevecht van mijn iets te trage sleat, zo "knalde" we de rotonde over en toen gebeurde het: soepie breekt uit, ze doet ongeveer alles wat je fout kan doen :( en ze schiet achterste voren zo de greppel in... Ik reed er niet ver achter maar wel op mijn eigen baan, moest stevig remmen om niet een SWB-ibiza 8) te krijgen en parkeerde mijn sleat 50mtr verder in de kant.

Nadat ik gestopt wasr zag al snel het duimpje omhoog :) naar een andere bestuurder die net achter mij weer reed en naast haar op de weg kon stoppen... Nog even terug gereden en vragen of alles okee was en of ik iemand moest regelen met een jeep ofziets dergelijks om haar er weer uit te trekken kreeg ik een antwoord wat neer kwam dat ze mijn hulp niet nodig had..

Excuus, (gelukkig goed afgelopen) maar moest wel erg lachen... :D Zo zie je maar dat alleen een goede auto niet tot een veilig, snel of goed rijdend vervoersmiddel hoeft te zijn.... :wink:

RE: subaru killer

Geplaatst: ma nov 01, 2010 20:16
door Tjerry
Toch stiekum wel erg leuk. Boven je kunnen rijden geeft altijd narigheid.. Wordt tijd voor verhoogde rijvaardigheid.
Laat het een goede les zijn.

Tjerry

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 00:42
door Hans33sw
4wd is leuk een heeft veel grip, maar als ie uitbreekt....












... separate the boys(of female) from the man :P

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 02:38
door Rainier155
Tja je hebt van die mensen die denken dat een auto op rails rijd en die ongeacht de weersomstandigheden gewoon volgas geven en dan krijg je dit soort geintjes.

Tijdje geleden ook nog bij een dame in de auto gezeten tijdens regenbui, was een simpele opel corsa met banden in maatje fietsband, afremmen voor voorgangers en bij rotondes deed ze fors later dan ik in mijn alfa met aangepast remsysteem en dikke 17" sloffen zou durven.
Multitasken met sigaret en telefoon en tegelijk inhalen met slecht zicht op de snelweg was ook allemaal geen probleem... :roll:

Re: RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 07:58
door alfaqv75
4wd is leuk een heeft veel grip, maar als ie uitbreekt....

... separate the boys(of female) from the man :P
of je gaat naar de eerste de beste slipcrusus en je weet wat je moet doen!
(zelfde voor achterwielaandrijving)

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 10:28
door Alfa-Corazon
Was jij niet de man van +5 km? 8)

Re: RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 11:01
door Wouter Dobbenga
Tja je hebt van die mensen die denken dat een auto op rails rijd en die ongeacht de weersomstandigheden gewoon volgas geven en dan krijg je dit soort geintjes.

Tijdje geleden ook nog bij een dame in de auto gezeten tijdens regenbui, was een simpele opel corsa met banden in maatje fietsband, afremmen voor voorgangers en bij rotondes deed ze fors later dan ik in mijn alfa met aangepast remsysteem en dikke 17" sloffen zou durven.
Multitasken met sigaret en telefoon en tegelijk inhalen met slecht zicht op de snelweg was ook allemaal geen probleem... :roll:
Hebben fietsbanden niet juist meer grip dan brede sloffen bij nat weer? Had iets met druk en oppervlakte te maken.

slipcursus is iedereen aan te raden, zou verplicht moeten worden zelfs.

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 11:13
door Hylke
Mijn eerste serieuze relatie kreeg bij haar lespakket een slip- en griptraining aangeboden.
Erg leuk, was heel basic qua opzet, maar toch wel stoer dat ik als "ervaren" bestuurder kon laten zien hoe het moest.
(mocht nl. meedoen)

Re: RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 11:13
door Markfa
Tja je hebt van die mensen die denken dat een auto op rails rijd en die ongeacht de weersomstandigheden gewoon volgas geven en dan krijg je dit soort geintjes.

Tijdje geleden ook nog bij een dame in de auto gezeten tijdens regenbui, was een simpele opel corsa met banden in maatje fietsband, afremmen voor voorgangers en bij rotondes deed ze fors later dan ik in mijn alfa met aangepast remsysteem en dikke 17" sloffen zou durven.
Multitasken met sigaret en telefoon en tegelijk inhalen met slecht zicht op de snelweg was ook allemaal geen probleem... :roll:
Hebben fietsbanden niet juist meer grip dan brede sloffen bij nat weer? Had iets met druk en oppervlakte te maken.

slipcursus is iedereen aan te raden, zou verplicht moeten worden zelfs.
Heb ik een paar weken geleden gedaan met 2,5 jaar mijn rijbewijs. Ik moet bekennen dat het inderdaad je beeld op het rijden wel iets bijstelt :P

Re: RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 12:59
door alfaqv75
Was jij niet de man van +5 km? 8)
jep, nog steeds... (moet wel :oops: )
je mag daar 50 -> 80 en denk dat we niet veel harder gingen dan 55... :wink:

Re: RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 14:07
door Stefan Elshout
Tja je hebt van die mensen die denken dat een auto op rails rijd en die ongeacht de weersomstandigheden gewoon volgas geven en dan krijg je dit soort geintjes.

Tijdje geleden ook nog bij een dame in de auto gezeten tijdens regenbui, was een simpele opel corsa met banden in maatje fietsband, afremmen voor voorgangers en bij rotondes deed ze fors later dan ik in mijn alfa met aangepast remsysteem en dikke 17" sloffen zou durven.
Multitasken met sigaret en telefoon en tegelijk inhalen met slecht zicht op de snelweg was ook allemaal geen probleem... :roll:
Hebben fietsbanden niet juist meer grip dan brede sloffen bij nat weer? Had iets met druk en oppervlakte te maken.

slipcursus is iedereen aan te raden, zou verplicht moeten worden zelfs.
Precies mijn idee, fietsbandjes zijn perfect met sneeuw en nat weer, dan ben je nergens met dikke 17". maarja je auto moet er natuurlijk ook wel een beetje blits uitzien wanneer die om een lantaarnpaal heen zit gevouwen 8-[

Slipcursus is inderdaad aan te raden. Ik ben ooit tijdens een rijles in de sneeuw (die anders niet door had gegaan) naar een afgelegen parkeerterrein gestuurd om daar een uur lang te klootviolen. Vind ik tot op vandaag de zinvolste rijles die ik gehad heb.

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 19:25
door giuliettaevo
Ga maar een winter in een oude bmw op kale zomerbanden rijden :oops: ... dan leer je wel anticiperen en voertuigbeheersing. :lol:

Een slipcursus is nou niet bepaald voor iedereen zaligmakend... In de meeste gevallen rijd je met cursusauto's en laat die nou net allerlei elektronika hebben die mijn oude gebakjes niet hebben.. :roll: En het zijn dan ook nog eens voorwielaandrijvers terwijl ik eigenlijk altijd achterwielaandrijvers heb. Hetgene dat ik er geleerd heb ( ben drie keer geweest waarvan 1 keer ook met de eigen auto gereden mocht worden :) ) heb ik in mijn eigen auto's weinig aan helaas. Maar voor 99% van de mensen zou het zeker een aanrader zijn. :wink:

De dagen op besneeuwde parkeerplaatsen en achterafweggetjes hebben mij meer bijgebracht over voertuigbeheersing als tijdens de cursussen in ieder geval 8) . En als mijn vriendin straks haar rijbewijs heeft ( moet over twee weken op) zullen we van de winter haar ook even laten oefenen op de parkeerplaats... :wink:

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 20:45
door alfaqv75
als eerst wil ik zeggen dat ik ook heb leren rijden op de zondagen (raggen met een oude bak, 33, 75, kadet, manta, ascona, sierra en zo kan ik nog wel even door gaan)

maar een normale vrouw in een impreza die niet weet hoe ze moet handelen als de achterkant weg breekt is gewoon levensgevaarlijk, en bij een slipcursus krijg je daar wel wat les in...

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 20:52
door giuliettaevo
Dat is een kwestie van gezond verstand en dat leer je iemand helaas niet aan... :(

Normaal gesproken gaat een Subaru over de voorwielen glijden, dingen zijn serieus onderstuurd gebouwd. Als de kont omkomt bij zo'n ding valt er al niet veel meer aan te redden... :? De slipcursussen die ik gehad heb zijn hier ook nooit op ingegaan, die hadden ook geen awd auto's overigens... :?

Geef die vrouw maar een fiets... :wink:

RE: subaru killer

Geplaatst: di nov 02, 2010 21:18
door ravado
als de auto in een slip geraakt is het altijd koppeling in, gas los ,van de rem afblijven, kijken waar je heen wil en blijven sturen. Maakt niet zoveel uit of het rwd of fwd of awd is....