Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 23:22

interessant dat je het aanboort pieter.
een tijd terug wilde ik de 33 ook verkopen, toen niet gedaan vanwege de emotie en geld die er in gestoken is. maar ondertussen staat hij wel ergens gestald.
en daar kan hij niet blijven dus moet ik weer wat regelen ...knip... met de rest zal ik jullie niet vermoeien.
waar het voor mij op neer komt: veel moeite en geld, geen lol.

waar het ook op neer komt, weegt de lol nog wel af tegen de moeiten en niet te vergeten de kosten?
hoe vaak ben je nou echt lekker aan het genieten van je hobby?

een voorbeeldje:
mijn vader had een zeilboot.
met een boot heb je natuurlijk kosten aan onderhoud lig en stal kosten, en die zijn vaak niet te zuinig.
mijn vader voelde altijd de "dwang" om maar te moeten zeilen als het maar even kon. later kwam hij erachter dat deze dwang voortkwam uit het hebben van de boot ( ! )
hij voelde zich onbewust verplicht tot het gebruik maken van, omdat er dus hoge kosten aan vast zaten.
zodoende genoot hij niet eens meer van het zeilen, het werd een onbewuste verplichting.

misschien kun je dit voorbeeld vertalen naar je alfa's en onderdelen.
ben je slaaf van je bezit geworden...?


succes!

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 06:31

........een man weet niet wat ie mist, totdat het er niet meer is...........
:wink:

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 08:13

:shock: ben dus duidelijk niet alleen die hier mee vecht....

tijd maken zou kunnen,maar die tijd benut ik liever in zaken waar ik wijzer van word. (erg he) en tja ik had ook al het idee een giulia te houden, daarom staat de koets dus ook tekoop.... dat ik juist de ruimte heb is het probleem het staat in de weg! als ik wat aan een auto moet werken ofzo sta ik nu zelf buiten omdat de dames binnen staan :? kijk een laten staan en er van mij part 20 jaar over doen is ook een optie, maar zoals ik al eerder aangaf dan word je een slaaf van je eigenproject omdat als je denkt klaar te zijn je remmen weer kan los maken (als voorbeeld).

als die koets ook niet snel verkocht is verkoop ik hem in plaatdelen denk ik :( moet iets...

en ja wat hans zegt je mist dat gevoel doordat je er alleen maar geld in pompt en veel werk en frustratie hebt en niet dat fijne moment van rijden...
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 08:41

Heel herkenbaar.
Op een gegeven moment ben je gewoon klaar met iets, heeft het z'n functie gehad

De Bertone die ik had is erg lang in mijn bezit, gekoesterd. Een motor voor opgebouwd, mee naar Italia geweest, ritten gereden enz enz.
Toch ging voor mij de magie eraf en ook de daily 156 moest worden vervangen wegens km's en onderhoud.

Ik zou zeggen verruim je blik, er is meer leuks onder de zon.
Ook ik ben nu Alfaloos en rijdt nu een Squadra getunede Abarth 500 Cabrio. De fun is terug, dat kan ik je wel zeggen ;-)

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 09:57

kijk een laten staan en er van mij part 20 jaar over doen is ook een optie, maar zoals ik al eerder aangaf dan word je een slaaf van je eigenproject omdat als je denkt klaar te zijn je remmen weer kan los maken (als voorbeeld). *snip*
en ja wat hans zegt je mist dat gevoel doordat je er alleen maar geld in pompt en veel werk en frustratie hebt en niet dat fijne moment van rijden...
Daarom denk ik dus dat je beter alles kan terugbrengen naar 1 auto, en dan dus een auto die wel in rijdende staat is, en dan gewoon elke week/twee weken ff een half uurtje uitlaten. Als het een echte project auto is, en je moeite hebt met tijd er voor maken dan ben je inderdaad slaaf van je project.

De 33 die ik nu heb is ook echt mijn droom alfa niet (kan zo een hele hoop goedkope barrels verzinnen waarvoor de 33 aan de kant zou gang), maar het is een leuke eerste sleutel-auto, en hij rijdt (doorgaans :P), een keer in de zoveel maanden doe ik er wat mee (wordt meer straks met de garage), en als ik em nodig heb omdat mn vriendin de mito neemt, dan start ie gewoon, en kan ik er mee de weg op. Ik zou dolgraag iets met een v6 hebben, of een RWD bak, of een sportcoupe (of alledrie, ben er inmiddels achter dat ik dan kan kiezen, een GTV6, of een SZ....) maar ik weet ook dat ik me dan ga verslikken, als ik kijk naar wat ik nu kan (zowel technisch als financieel), dus ik hou het ff simpel, met een boxertje :)

Andretti Molletti

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 10:26

als je mar zelf beslist, anders sta je er nooit 100% achter en wordt t weer niks.
Beter 1 Alfa onder je reet dan 10 in de loods :wink:

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 10:35

Beter 1 Alfa onder je reet dan 10 in de loods :wink:
en ik maar lange verhalen tikken... :lol:

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 10:36

Eén Alfa onder je kont EN 10 in de loods kan ook goed. :lol:

Het hangt af van verschillende factoren: tijd, ruimte, geld en enthousiasme. Die laatste is denk ik het belangrijkste en daar heb ik het meeste van. Daarom kan ik niet alles wegdoen en wil ik altijd een (of meer) projecten hebben om mee bezig te zijn. Bij mij is ruimtegebrek meestal het grootste probleem. Als ik weer ruimte over heb stouw ik het weer vol met een auto of onderdelen.
Als er geen enthousiasme meer is houdt het op. Maar ook dat kun je weer terugkrijgen na verloop van tijd. :wink:

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 11:08

Meerdere Alfa's kan inderdaad. Er zit echter wel altijd het risico in dat er met sommigen
minder gereden wordt. Dat is iets waar ik mezelf ook schuldig aan maak.
Heel af en toe maakt "een vlaag van verstandsverbijstering" zich ook meester van mij.
"Zal ik die maar wegdoen, er wordt te weinig meer gereden", dat werk.
Als je vervolgens naar de loods gaat en rondkijkt, verdwijnen die ideeën meestal snel.... :wink:

Pieter, je moet doen wat jij het verstandigst vind. Spijt krijg je denk ik toch wel.
Maar da's niet erg. Er is toch zo weer iets leuks teruggekocht?

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 11:56

Ik heb in de afgelopen 2 jaar ook vaak gedacht om de gehele racehobby in de schredder te stoppen...
Puntje bij paaltje niet gedaan en nu staat ie weer bijna klaar om de 17de mee te doen met de SI!

Het vergt ook wel lef om op te ruimen, haha.

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 18:08

Denk dat het voor bijna iedereen herkenbaar is.

Mijn idee is nu, als toekomstige daily geen Alfa. Gewoon een degelijke zorgeloze auto die minder aandacht nodig heeft.
Daarmee hou ik meer tijd en garage ruimte over voor de hobby.

Voor de hobby 1 type Alfa waar ik plezier aan heb, in mijn geval de 116 serie.
Tuurlijk vind ik andere type alfa's leuk en zou ze best willen hebben. Een 105 of een boxer lijkt mij helemaal te gek maar het is dan gewoon teveel en niet te combineren voor mij.

De vraag is natuurlijk wat voor jou de hobby is, rijden of sleutelen?
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 18:16

Ook hier heel herkenbaar, altijd aan het kloemelen aan die hokken :?
Zie je weer wat staan begint het te kriebelen, onderdelen te over.

De weinig tijd om er echt van te genieten.

Daarom back to basic met 1 daily en 2 hobbiebakjes die nagenoeg klaar zijn!

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: speel met het idee alles op te ruimen

do okt 07, 2010 23:18

Je hebt twee soorten manieren van beslissen, wel overwogen of emotioneel (instinctief)

Wel overwogen duurt lang en is vaak achteraf wee toch niet d juiste...

Als jouw gevoel zegt; ik heb er geen zin meer in, hele rotzooi verkopen, eentje overhouden als appeltje voor de dorst, bij het wegdoen bij alles afvragen, heb ik dit het laatste jaar gebruikt, en ga ik het binnen een jaar weer gebruiken.

Ik heb dat best vaak gedaan, nooit spijt gehad.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: speel met het idee alles op te ruimen

vr okt 08, 2010 10:10

Ik voel me het meest senang met één auto. Daily of niet, sleutelen doe/moet ik er toch wel aan en als het bij één exemplaar blijft vind ik dat goed te doen.

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: speel met het idee alles op te ruimen

vr okt 08, 2010 11:55

Begrijp je volkomen Pieter.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Terug naar “Het Forum Café”