Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:10

hallo allemaal,

ik speel al een tijd met het idee om alles op te ruimen met betrekking tot alfa's :oops: :(

ik heb er gewoon geen tijd voor en elke keer koop je weer wat maar heb gewoon geen tijd het daadwerkelijk op te bouwen of om bijv de biscione verder te bouwen. zit gewoon echt met een dilemma wat ik moet doen heb in de jaren veel spullen verzameld en de schuur ligt bomvol. heb nu ook al een tijd een harde koets te koop staan en er is er in die tijd nog maar 1 wezen komen kijken en voor de rest 100000 mailtjes gehad met achterlijke biedingen. word er gewoon moe van... begin gewoon het heerlijke gevoel dat ik er bij had kwijt te raken.

vind het nog steeds mooi om naar te kijken en heb inmiddels al zo een 60 alfa's gehad, maar mis die passie die ik er in had...

ik weet dat ik als ik alles weg doe wel spijt heb, maar of dat nu is omdat niks meer om hande heb (qwa hobby) of om de auto weet ik niet... misschien moet ik JUIST alles opruimen en over een paar jaar weer eens kijken of het me nog trekt...

wat denken jullie? herkennen je dit???
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:19

voorbeeld.

moest een andere dagelijkse kilometer vreter hebben. heb eraan gedacht een 156sw of lybra te kopen met een betrouwbare diesel, maar wat heb ik gekocht... een audi... waarom? beter gevoel bij :oops:

ben ik mijn virus kwijt?????
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:23

Tja, ik heb het zelf nog niet gehad met alfa's, maar ik snap het verhaal wel, ik heb dat een beetje met mn vorige hobby (computers), ik heb een stuk of vijf werkende PCs hier (waarvan ik er max 2 gebruik), en genoeg reserveonderdelen om er nog drie in elkaar te schroeven, rijkelijk veel zooi dus. Ondertussen gaan we over ruim een maand verhuizen naar ene huis met een giga-garage (zodat ik eindelijk serieus met de 33 kan gaan rotzooien), maar geen ruimte voor mn verzameling PCs (ik ga denk ik terugvallen op 1 laptop voor mezelf, en een server), dus dan ben ik weer eens aan het opruimen, en hoewel ik er zo goed als niks mee doe, en ik het dus beter kwijt dan rijk ben, vind ik het af en toe toch erg moeilijk om sommige dingen weg te doen...

Mijn idee.. al die rommel weg doen, alles terugbrengen tot je nog 1 alfa over hebt die gewoon goed rijdt (geen eindeloos project), en waar je zo af en toe eens wat aan kan verbeteren (dus het hoeft geen compleet concoursstaat ding te zijn). Zo kun je lekker af en toe toch eens aan het ding rommelen, en er lekker in rijden. Ik neem aan dat de A4 de familie-bak is, dus dan gewoon dat ding aan je vrouw/vriendin laten, en voor jezelf een leuk alfa-tje houden, gewoon lekker dagelijks wat mee rijden, af en toe een beetje wassen en zo.. take it easy ;)

Wel frustrerend om te zien dat je spullen weinig waard zijn, in de computers schrijf je nog 3 keer zo hard af, is ook geen pretje :(

Gebruikersavatar
-Luca-
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 22:10
Locatie: Overijssel

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:24

Dat klinkt niet goed, Pieter, een Audi kopen! [-(
Sting zong het al: If you love someone, set them free...
Misschien is het inderdaad wel goed om eens afstand te nemen van je Alfa's, om te kijken of je het erg gaat missen...
Ik heb sinds een paar weken voor het eerst sinds 10 jaar weer een Alfa en ik merkte ineens dat ik Alfa werkelijk héél erg gemist heb.
Misschien kom jij in heel wat minder tijd tot dezelfde conclusie...
Nu:
'02 Alfa 156 Sportwagon 2.0 Jts Selespeed
'01 Aprilia RSV Mille

Oude liefde:
'98 Alfa 146 1.6 Ts verlaagd, Alessio Turbo velgen 15"
'94 Honda CBR 600F

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:27

Verandering van spijs doet eten zegt men wel eens. Ik ben Alfa Romeo ook ooit beu geweest. Ik kocht nieuwere exemplaren en na een paar jaar waren ze geen drol meer waard. Het waren juist de Alfa-dealers die je auto afschreef. Ik ben overgestapt maar begon Alfa Romeo snel te missen. Nu, na 4 jaar, kijk ik zo nu en dan naar wat andere auto's. Recentelijk nog naar een 207 gaan kijken. Toch maar weer wat nieuwer?? Mja, dan staat er ineens een leuke 147 naast, dubbele uitlaat, spaakvelgen......de Peugeot? Oh ja, daar kwam ik voor. Toch maar lekker bij Alfa Romeo blijven dan! Ik mis het Alfa Romeo gevoel als ik in een andere auto stap, hoe leuk deze ook mag zijn!

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:28

hmm, de a4 ipv een 156... tja Op zich begrijp ik dat ook wel, kans is aanwezig dat als ik over 4 jaar een nieuwe leasebak mag kiezen ik ook gewoon voor groot/goedkoop ga (oftewel skoda) als gezinsbak, en dan lekker een alfa-on-the-side doe. Daarnaast heb je natuurlijk een berg ouwe alfa's en zijn er genoeg alfisti die niks hebben met alles na de 75.. ook niks mis mee.

Denk wel dat als je echt alles wegdoet, je binnen een jaar weer dagelijks op het forum/marktplaats bezig bent om leuke alfa's te zoeken, en binnen no-time staat er weer zo'n ding voor de deur ;)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:40

al heel erg bedankt voor de reactie's.

ik rijd zo een 60000km per jaar en dan na een jaar een 156 weer willen verkopen die je toch ook al 2e hands koopt is geen zak meer waard. de audi daarin tegen nog wel, en rijd ook heerlijk!

ik denk ook dat ik over een paar jaar misschien er wel weer anders tegen aan kijk, maar voor nu steekt het me gewoon tegen. mijn passie was altijd enorm ik at, dronk en ademde alfa romeo.... zucht :(
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 20:51

ik rijd zo een 60000km per jaar en dan na een jaar een 156 weer willen verkopen die je toch ook al 2e hands koopt is geen zak meer waard. de audi daarin tegen nog wel, en rijd ook heerlijk!
Precies, in zo'n situatie moet de ratio het dan ook af en toe eens winnen van het hart. Als daily had ik ook iets dikkers en duurders kunnen rijden dan mn huidige lease-mito, maar elke euro die ik niet aan bijtelling betaal kan ik in de echt hobby auto stoppen...

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 21:09

nou pieter, precies waarom ik alles ook weg doe!

Zelfde schuitje alleen jij rijdt nu audi en ik bmw. Beide duits en degelijk, heeerlijk!!


Mis de V6 GTV 916 wel, het model zoals ik hem had, die heerlijke V6 en het interieur......... damn


Giuliaatjes waren mijn eerste liefdes, mis ik ook nog steeds enorm en wil graag zon perenkist hebben maar helaas eerst financieel aansterken!

Berlinas ook, heeeeeeeeeeerlijke ouwe meuk! :D

Brievenbusjes nooit gehad maar die komt zeker ooit!



Tja, ooit. Wanneer weet niemand, misschien volgend jaar, misschien over 5 jaar. Tis jammer maar helaas, soms houd het op.


Klein voorbeeld, alle draagarmrubbers voor mijn bmw (e36) en dat zijn er nogal wat, 160 euri!!!!! Doe eens na met je 105je? 4 fuseekogels 100 piek voor de voorkant, geen nieuwe draagarmen nodig dan, stabibotjes 50 piek per 2 enzovoorts.... Stiekem is een bmw niet zo duur hoor en het sleutelen eraan stelt geen drol voor, kinderlego! Alleen een fout imago maar daar kan ik mee leven :).


Pieter, ook voor jou zal gelden, komt wel weer! Als je nu al met de gedachte speelt om alles te verkopen heb je heeeel ver weg (waarschijnlijk) je keuze al gemaakt, en dat is weg ermee. Je zoekt alleen een excuus om het niet te doen.


Als je ruimte hebt houd je je koets die ooit van mij was, ideale basis! De rest verkopen en over een paar jaar jeukt het wel weer!!!



Succes, Sieger.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 21:17

ik heb er gewoon geen tijd voor
Als je je tijd niet aan de hobby kan aanpassen, pas dan de hobby aan je tijd aan. Door te veel te willen voor de tijd die je aan de hobby kunt besteden komt er zelden of nooit iets echt van de grond of af. Gevolg: teleurstelling, frustraties, verwijten naar jezelf. En dus niet meer genieten van je hobby. Als je nou eens de bezem er door haalt hou je één auto of project over waar je al je beschikbare tijd en pecunia aan kunt besteden. Ga je ook weer genieten van je Alfa-hobby en kan je je Audi dankbaar zijn voor het probleemloze dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 21:24

ik heb er gewoon geen tijd voor
Als je je tijd niet aan de hobby kan aanpassen, pas dan de hobby aan je tijd aan. Door te veel te willen voor de tijd die je aan de hobby kunt besteden komt er zelden of nooit iets echt van de grond of af. Gevolg: teleurstelling, frustraties, verwijten naar jezelf. En dus niet meer genieten van je hobby. Als je nou eens de bezem er door haalt hou je één auto of project over waar je al je beschikbare tijd en pecunia aan kunt besteden. Ga je ook weer genieten van je Alfa-hobby en kan je je Audi dankbaar zijn voor het probleemloze dagelijks vervoer.
wat je daar zegt klopt als een bus!

alleen ben ik daar te perfectionistisch voor... heb daar ook al over zitten denken wat dan een oplossing zou zijn als hobby alfa. de ruimte heb ik enig zins wel maar niet voor 2 giulia's en tig onderdelen. maar een is eigenlijk ook al moeilijk heb er nu ook al weer 3 maanden niks aan gedaan. snap je en dat is gewoon zonde want je doet dingen en als je aan het einde bent kan je de rubbers van voren onderhand alweer vervangen... vandaar ook dit topic, en ja wat sieger zegt is misschien ook wel waar. je zoekt ergens een excuus het toch te houden en de lol er weer van in te zien..... maar zie nu een mooie schuur waar geen auto in kan en sta in de regen aan mijn eigen auto te werken! terwijl er niks aan de rest gebeurd vanwegen het al oude tijds gebrek....
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 22:25

...Klein voorbeeld, alle draagarmrubbers voor mijn bmw (e36) en dat zijn er nogal wat, 160 euri!!!!! Doe eens na met je 105je? 4 fuseekogels 100 piek voor de voorkant, geen nieuwe draagarmen nodig dan, stabibotjes 50 piek per 2 enzovoorts.... Stiekem is een bmw niet zo duur ...
Pas geleden de motor van onze 318 opgefrist. Nieuwe nokkenas, tuimelaars, hydraulische klepstoters, distributieriem en pakkingen ... 250 euro in totaal via diverse shops te krijgen :shock:

Verder herken ik alles wat Pieter zegt. Mijn dagelijks vervoer is geen Alfa vanwege geen geschikte auto in het programma (veel ruimte, hoog maximaal trekgewicht, veel luxe en lage kosten), auto van de vrouw is geen Alfa omdat tot nu toe iedere Alfa die ze gehad heeft te onbetrouwbaar bleek.

Het afgelopen jaar heb ik helemaal niets aan de enig overgebleven Alfa (de Sprint) gedaan. De Sprint stond in de garage stof te verzamelen en heb verschillende keren op het punt gestaan die te koop te zetten en de onderdelen weg te gooien. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik de kans te klein achtte dat er iemand voor zou komen... Pas geleden weer uitgegraven uit de garage en weer vol goede moed en vooral heel veel frisse zin verder gegaan.

Tijd is er vaak wel te vinden als je echt wil. Wij hebben een verbouwing thuis in de planning staan en een kleine Alfist van 4 maanden maar met een goede planning is er altijd tijd te vinden wat mij betreft. Het afgelopen jaar had ik altijd een smoes voor mezelf om niet te gaan sleutelen dus leek het alsof ik geen tijd had en heb ik letterlijk een jaar niets gedaan (na het vorig SS weggezet met kapotte motor en met het afgelopen SS weer opgepakt).

@Pieter: lijkt mij helemaal niet onverstandig om de hobby een tijdje op een laag pitje te zetten. Als je de ruimte hebt en niet zeer dringend om het geld verlegen zit zou ik niet alle hobby auto's weg doen. Zoals je zelf al aangeeft is levert het verkopen waarschijnlijk meer frustaties en verloren tijd op als dat het op gaat brengen. Deur op slot van de schuur en ff wat anders gaan doen. Dan over een paar maanden de schuur weer opendoen en kijken wat er van komt ...
Laatst gewijzigd door reijnaje op wo okt 06, 2010 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 22:27

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Soms ben je er flauw van maar als je het verkocht hebt mis je het ook nog. Ik heb een tijdje terug mijn Alfetta na 6 jaar verkocht om es wat anders te proberen. Rij nu in een BMW 5 maar weet wel dat het mij niet bevalt en mis mijn Alfa nog steeds. Als je Alfaliefde diep zit kom je vanzelf op zo`n beslissing terug. Ik heb nu weer een transaxle terug om de winter mee door te komen. Ondanks alle gedonder wat je met zoiets hebt geeft het wel veel meer plezier. Verder ben ik het met Dinky Boy eens. Hou het bij 1 auto. Dat kost meestal al tijd genoeg. Als je alles verkoopt duurt het toch niet lang voordat het kriebelen weer begint. Dat marktplaats brengt je steeds weer op nieuwe ideeën.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 22:50

Hier nog zo iemand. Ik voer al weken (maanden) feitelijk geen donder meer uit aan het spul, afgezien van het noodzakelijke. Verkopen is nauwelijks een optie, want je krijgt echt nergens een knaak voor en dan kun je ook nog eens gezeur op de (ver)koop toe krijgen als het een beetje tegenzit. Het is bijna jammer dat een echte Alfa rijdt als niks anders (hoewel er beter en sneller te koop is), want als dat niet zo zou zijn had ik de hele santekraam al wel de deur uit gedaan. Eigenlijk zou ik verstandig moeten zijn en de ooit-een-racer-project-TS verkopen (probeer ik wel een beetje maar schiet niet op), en ook de recent aangeschafte America weer door te schuiven zodat ik alleen de daily TS en de 3.5 nog over heb. Ik gun mezelf tot het einde van dit jaar bedenktijd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: speel met het idee alles op te ruimen

wo okt 06, 2010 22:59

Herkenbaar. Ik heb het een paar keer geprobeerd om op te ruimen. De 33 16v en 33 Imola toen verkocht. Een sloopsprint weggedaan. Maar ik heb er nu weer meer staan als toen.
Er zal een moment komen dat ik weer wat weg moet gaan doen. Van sommige auto's wil je gewoon geen afstand doen. Het is een virus van een zeer hardnekkige soort.

Terug naar “Het Forum Café”