Lachen! =>daaaaaaaag Veyron
Geplaatst: vr aug 05, 2005 12:27
(zie autovisie nr. 16)
1001 Veyron-pk's laten zich nog niet temmen
De Bugatti Veyron blijkt in de praktijk een listige auto Iets dat tijdens testwerk op de nürburgring onder meer resulteerde in een spin. Daarnaast zijn er nog steeds koelproblemen en kan dit ding niet meer dan twee rondjes achter elkaar volhouden.
Kijk, da's nog eens lachen
! Behalve voor de VW-fans dan hè.
Tot overmaat van ramp (of voor extra vermaak dan) nog even het volgende bericht:
9FF ONTHULT PLANNEN VOOR 950 PK SUPERSPORTER
28-juli-2005
911 was misschien een mooi symbolisch getal geweest. De mannen van 9ff werken echter aan een 911-achtige met GT1-trekjes met een opgegeven vermogen van liefst 950 pk.
De Duitse tuner 9ff is niet vies van een partijtje serieus tunen. Eerder dit jaar reed een door Jan Fatthauer en kornuiten opgevoerde 911 388 kilometer per uur. Het nieuwste project, de bijgevoegde plaat is een computerschets, staat intern bekend als GT1. Op deze legendarische Le Mans-winnende Porsche is het uiterlijk van de 9ff gebaseerd. De 9ff heeft echter de neus van de 997-911 met koolstofvezel kofferklep, het middensegment is gebaseerd op de carrosserie van de 996 Carrera, de achterzijde wordt met de hand uit aluminium geklopt. Het ontwerp daarvan is geheel 9ff, vinden de Duitsers. Onderhuids heeft Fatthauer naar eigen zeggen bijna alle onderdelen zelf ontworpen en gefabriceerd. De motor is een 4,0 liter boxermotor met twee turbo´s die er zoals gezegd 950 pk uitpompt en een topsnelheid van 400 kilometer per uur mogelijk moet maken. “In feite heeft de auto door de aangepaste techniek een middenmotor”, meldt de fabrikant trots. 9ff wil van de GT1 een normale productie-auto maken en niet zozeer een racer voor de openbare weg. En voordat de auto in productie gaat, zo is het plan, moet ook eerst even het wereld snelheidsrecord voor straatauto´s eraan. Dat staat nu op 400 kilometer per uur voor de Bugatti Veyron.
1001 Veyron-pk's laten zich nog niet temmen
De Bugatti Veyron blijkt in de praktijk een listige auto Iets dat tijdens testwerk op de nürburgring onder meer resulteerde in een spin. Daarnaast zijn er nog steeds koelproblemen en kan dit ding niet meer dan twee rondjes achter elkaar volhouden.

Kijk, da's nog eens lachen


Tot overmaat van ramp (of voor extra vermaak dan) nog even het volgende bericht:
9FF ONTHULT PLANNEN VOOR 950 PK SUPERSPORTER





28-juli-2005
911 was misschien een mooi symbolisch getal geweest. De mannen van 9ff werken echter aan een 911-achtige met GT1-trekjes met een opgegeven vermogen van liefst 950 pk.
De Duitse tuner 9ff is niet vies van een partijtje serieus tunen. Eerder dit jaar reed een door Jan Fatthauer en kornuiten opgevoerde 911 388 kilometer per uur. Het nieuwste project, de bijgevoegde plaat is een computerschets, staat intern bekend als GT1. Op deze legendarische Le Mans-winnende Porsche is het uiterlijk van de 9ff gebaseerd. De 9ff heeft echter de neus van de 997-911 met koolstofvezel kofferklep, het middensegment is gebaseerd op de carrosserie van de 996 Carrera, de achterzijde wordt met de hand uit aluminium geklopt. Het ontwerp daarvan is geheel 9ff, vinden de Duitsers. Onderhuids heeft Fatthauer naar eigen zeggen bijna alle onderdelen zelf ontworpen en gefabriceerd. De motor is een 4,0 liter boxermotor met twee turbo´s die er zoals gezegd 950 pk uitpompt en een topsnelheid van 400 kilometer per uur mogelijk moet maken. “In feite heeft de auto door de aangepaste techniek een middenmotor”, meldt de fabrikant trots. 9ff wil van de GT1 een normale productie-auto maken en niet zozeer een racer voor de openbare weg. En voordat de auto in productie gaat, zo is het plan, moet ook eerst even het wereld snelheidsrecord voor straatauto´s eraan. Dat staat nu op 400 kilometer per uur voor de Bugatti Veyron.