In mijn jonge jaren, toen ik nog droomde van een rijbewijs, reed ik Honda Viertakt.
Ik heb meer dan 50 Hondaatjes gehad, C50, C70 C90, SS50, CD50, XR75, CB50 en een ST50 Dax. Deze was uiteindelijk voorzien van 85cc, 28mm carburateur, snel vliegwiel, snelle nokkenas, vierbak met koppeling etc en liep op zijn 10 inch wieltjes 110 kmh.Van alle viertaktjes die ik gehad heb mis ik deze nog het meest.
Al jaren zoek ik een goedkoop Dax projectje, goedkoop want heel veel originele delen heb ik niet nodig. Eigenlijk geeneens een motorblok....
Die dingen waren toen al aan de prijs, maar ze zijn tegenwoordig helemaal onbeschoft duur, ongeacht de staat.
Nu weet ik dat er wel meer ex-Honda rijders later Alfa zijn gaan rijden.
Is er nou niemand hier die ergens een Daxje weet te staan al dan niet compleet, er hoeven geen papieren bij te zijn, er hoeft geen kenteken op, al zou dat mooi zijn, hij hoeft niet te lopen etc...
Ik zou hem het liefst ruilen tegen 105 delen, of tegen te verrichten laswerk of zo.
T moet allemaal niet te duur worden..
Ik wil hem dan voorzien van trekhaak en dan op het circuit gebruiken, in de eerste instantie voor Forza Olanda.
Met een 110 cc vijfbak en nog wat grappen......
Anybody? Doe mij een groot plezier....
Rik