berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Wanted Honda Dax!

do aug 04, 2005 00:29

In mijn jonge jaren, toen ik nog droomde van een rijbewijs, reed ik Honda Viertakt.
Ik heb meer dan 50 Hondaatjes gehad, C50, C70 C90, SS50, CD50, XR75, CB50 en een ST50 Dax. Deze was uiteindelijk voorzien van 85cc, 28mm carburateur, snel vliegwiel, snelle nokkenas, vierbak met koppeling etc en liep op zijn 10 inch wieltjes 110 kmh.Van alle viertaktjes die ik gehad heb mis ik deze nog het meest.
Al jaren zoek ik een goedkoop Dax projectje, goedkoop want heel veel originele delen heb ik niet nodig. Eigenlijk geeneens een motorblok....
Die dingen waren toen al aan de prijs, maar ze zijn tegenwoordig helemaal onbeschoft duur, ongeacht de staat.
Nu weet ik dat er wel meer ex-Honda rijders later Alfa zijn gaan rijden.
Is er nou niemand hier die ergens een Daxje weet te staan al dan niet compleet, er hoeven geen papieren bij te zijn, er hoeft geen kenteken op, al zou dat mooi zijn, hij hoeft niet te lopen etc...
Ik zou hem het liefst ruilen tegen 105 delen, of tegen te verrichten laswerk of zo.
T moet allemaal niet te duur worden..
Ik wil hem dan voorzien van trekhaak en dan op het circuit gebruiken, in de eerste instantie voor Forza Olanda.
Met een 110 cc vijfbak en nog wat grappen......
Anybody? Doe mij een groot plezier....
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Wanted Honda Dax!

do aug 04, 2005 09:19

Ok, gezocht: Ducati M900 zelfde uitganspunten qua betaalbaarheid alleen de toepassing zal niks met een trekhaak van doen hebben. Anyway, hoop dat het lukt met de Dax. Zijn erg leuke fietsjes. Stuk cooler dan die rare minibikes die iedereen tegenwoordig heeft.
Dirk - Giulia2000TS

duke
Advanced Member
Advanced Member

do aug 04, 2005 09:32

Ik zal er eens naar luisteren. Ik zit in de oldtimerbromfietswereld. Dus alleen een frame met wielen en een stuur is eigenlijk al voldoende?

En nu we toch bezig zijn, ik ben op zoek naar alles wat met Flandria bromfietsen te maken heeft. Liefst een Flandria Rekord. Staat onbelangrijk, ook alle onderdelen van Flandria zijn welkom.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

ciclista
Guru
Guru

do aug 04, 2005 11:04

In Antwerpen is er in het voorjaar, begin maart, altijd een oldtimerbeurs. Daar staat meestal een begische Dax club. De fietsparking staat meestal ook helemaal vol met daxen. Ik heb even gekeken op www.kapaza.be , bij bromfietsen zoekterm dax ingevoerd, dr staan er zat te koop, van 200 tot vele duizenden euros. Veel plezier met zoeken.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Floor
Guru
Guru

do aug 04, 2005 14:50

Benelli had eind 60-er jaren toch ook zo'n mini brommert?
Oo==v==oO

duke
Advanced Member
Advanced Member

do aug 04, 2005 16:16

Flandria ook:
Afbeelding
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

164 Q4

do aug 04, 2005 18:12

Man je doet veel te moeilijk, je kunt dat soort spul nog gewoon zo als nieuw kopen hoor. Heb je een motorrijbewijs ?? (voor als je d'r echt mee op de weg wil) Dan is dit wat voor je: vroem-vroem of dus een dax maar dan met 50cc: alweer klik

En dat zijn dus nieuwe, 2e hands zijn ze dus veel goedkoper.

Mooi ding of niet??? Zag ik ook nog wel zitten zo'n fietsje, maar ik ben eerst op zoek naar een Suzuki Hayabusa 1999-2000 (dus de versie die nog 340km/h wil). Wel voor een nette prijs graag.

Oh trouwens, ik heb me ook zo'n ding besteld voor maar €134.- !!! :

Afbeelding

Da's geen geld voor zo'n ding en dat kreng loopt nog zo'n 60-70km/h dus je kunt er heeeerlijk mee op je bek stuiteren. Ik verheug me daar nou al op. :lol:

Lachuuuuuh \:D/

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Wanted Honda Dax!

do aug 04, 2005 19:14

maar ik ben eerst op zoek naar een Suzuki Hayabusa 1999-2000 (dus de versie die nog 340km/h wil). Wel voor een nette prijs graag.
Heb ik ook eens op gereden maar is geen fun, geef mij liever een 900fireblade of een leuke duc. Zo'n haaiebusa is leuk voor rechtdoor maar je wilt daar dus echt geen slingerdeslanger weggetje mee rijden. Is echt geen machine voor het leuke gooi en smijtwerk.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

164 Q4

Re: RE: Wanted Honda Dax!

do aug 04, 2005 19:58

maar ik ben eerst op zoek naar een Suzuki Hayabusa 1999-2000 (dus de versie die nog 340km/h wil). Wel voor een nette prijs graag.
Heb ik ook eens op gereden maar is geen fun, geef mij liever een 900fireblade of een leuke duc. Zo'n haaiebusa is leuk voor rechtdoor maar je wilt daar dus echt geen slingerdeslanger weggetje mee rijden. Is echt geen machine voor het leuke gooi en smijtwerk.
Dat weet ik want ik ben dat soort motorfietsen ook gewend en ik heb d'r ook geen problemen meer mee om daarmee te gaan raggen, maar je kunt een hayabusa heel eenvoudig veranderen zodat hij wel wat giftiger stuurt. Gaat wel wat ten koste van de rechtuit stabiliteit.
Een motor zoals een Duc of Fireblade vind ik voor mezelf geen reet aan, veel te licht. Dit zou echt iets voor mij zijn:Hayabusa turbo! En het mooie is dat je die turbokitjes zo kunt kopen voor niet al te duur (vanaf $4000.-)

alfasud1972
Guru
Guru

do aug 04, 2005 20:22

Off topic (sorry berlinista),

Nu dit toch meer mensen een bromfietsen oproep doen. Ik ben op zoek naar Vespa Ciao's, alleen jaren 60 & 70 modellen, en dan eigenlijk alleen in originele staat dus inclusief originele lak. Ze Hoeven niet te lopen en ook niet in nieuwstaat te zijn, mag best werk aan zitten. Net zoals de topic starter kan ik lage prijzen wel waarderen...

Vr gr,

Rody

Afbeelding

Ik ben trouwens al een tijd op zoek naar een Ciao zonder (!) voorvering, deze zijn in ieder geval in Zwitserland verkocht, mocht iemand er bij toeval eentje zien of weten staan...dan hoor ik het graag:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op do aug 04, 2005 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

do aug 04, 2005 20:31

Ik zoek een Collotti versnellingsbak... ook voor weinig :shock:

alfasud1972
Guru
Guru

do aug 04, 2005 20:34

@Dre - Ruilen tegen een ciao zonder voorvering ? :D :lol: :wink:

Andretti Molletti

do aug 04, 2005 20:46

Ast voor weinug is.... ok! :P

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 04, 2005 21:21

Nu we toch riant de "top" van Rik zitten te verkrachten. :shock: :wink:

Ik zoek nog min 20 jaar oude Solex, en voor het prijsniveau sluit ik me bij de overige schrijvers aan. Categorie: "Veel voor weinig" :wink:
Afbeelding

En als er een Daxje over is (MET motorfiets kenteken), hou ik me ook aanbevolen......
Afbeelding
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op do aug 04, 2005 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

do aug 04, 2005 21:32

Ik maak er Alfa content van @@ ;)

Terug naar “Het Forum Café”