Hallo Alfisti,
Allereerst mijn complimenten voor deze mooie website. Ik ben Julio, getrouwd en vader van 2 kids. Woon al vele jaren in Amsterdam. Niet geboren maar wel getogen.
Als ik aan Alfa Romeo denk, dan denk ik aan La Bella Italia, mooie lijnen en ontwerpen, het mooie motorgeluid en luister graag naar mensen die gepassioneerd over hun Alfa vertellen.
Ik moet nog veel leren over “ons” merk en hoop via deze site en alle tips en adviezen die ik gevraagd en ongevraagd zal ontvangen, meer te weten te komen over Alfa Romeo.
Over een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een 156 1.8 TS SW bouwjaar 2001. Het afgelopen jaar heb ik autoloos doorgebracht. Daarvoor had ik tot vorig jaar zomer een mooie 155. Die kocht ik in 2005 van een liefhebber die eigenlijk de auto niet weg wilde doen. Helaas na een fikse aanrijding op de snelweg bij Perugia, heb ik de 155 daar achter moeten laten. De hele voorkant zat in elkaar, de motorkap was bijna dubbelgevouwen en het rechterportier kon bijna niet meer open!!! Dus niet meer te redden. De herstelkosten, volgens de Alfa Romeo garage ter plaatse, bedroegen 4800 euro! Dat was het niet waard. Gelukkig hadden de kinderen en moeders geen schrammetje.
Al gauw dacht ik, de volgende wordt weer een Alfa. Mijn vrouw had daar minder zin in! Want dat deed haar denken aan de snelweg bij Perugia. Begrijpelijk!!! De kleine meid heeft het er nog wel eens over als zij een rode Alfa Romeo ziet. Dus hebben wij gekeken voor andere alternatieven. Maar ja…eens een Alfa…..Ik was wel geïnteresseerd in een V40 vanwege de ruimte en omdat 2 broers Volvo rijden met automaat, leek het mij ook wel wat, maar dan kleiner.
Grappig is dat de persoon van wie ik destijds de 155 kocht, vertelde dat hij op een gegeven moment, als tussenpauze een Volvo had gereden, maar al gauw weer achter het stuur kroop van een Alfa.
Ik ga vast en zeker veel plezier beleven van mijn 156 en wil alles te weten komen over dit model. Dus alle info is welkom. Overigens ook deze Alfa, mijn 2e dus, heb ik van een Alfisti in hart en nieren. De man rijdt al vanaf zijn 18 jaar, zo vertelde hij, in Alfa’s en heeft een paar mooie klassiekers. Nadat ik op een zaterdagochtend weer eens wat auto advertenties bekeek, zag ik dus deze 156 te koop staan. Het verhaal dat de eigenaar erbij had staan sprak mij meteen aan en ik dacht..dit is hem!! De zondagmiddag daarna contact opgenomen met de eigenaar en een paar uren later zat ik achter het stuur van de 156. Hij ziet er goed uit van binnen en buiten en onder de motorkap. 4 nog vrij nieuwe banden en niet het goedkoopste merk. Het was mij duidelijk dat dit exemplaar in goede handen was geweest. Nadat ik gereden had reed de eigenaar ook nog een stukje om te laten zien en voelen wat hij en de Alfa konden. Ik was onder de indruk. Mijn vrouw iets minder achterin en vroeg zich af of wij niet te maken hadden met een F1 coureur! Wat een goede wegligging, demping en power dat in de 156 zit. Ik wist het zeker deze moest ik hebben. Het enige wat mij niet beviel is het grijze kunststoffenstuur. Die ga ik dan ook meteen vervangen. Dus ben ik op zoek naar een mooi leder exemplaar met airbag. Verder laat ik voorlopig de auto zoals hij is. Eerst maar de 156 goed leren kennen.
Ik hoop veel plezier te beleven aan mij 156 en aan de club. Nogmaals, alle tips en adviezen zijn welkom bij mij, als frisse en nieuw lid.
O ja, het clubblad is werkelijk prachtig. Mooie artikelen en prachtige foto’s.
Salutti Alfisti,
Julio