Gaat om auto's zonder papieren en niet eerder in Nederland geregistreerd. Voor de meeste hobbyisten niet echt een probleem dus, maar helaas wel voor degenen die zich op vooroorlogs concentreren.
maandag maar 's langs de rdw gaan ben ik bang.........
ik heb enkel buitenlandse douane + rijksdienstwegverkeers papieren. Plus daarbij een schriftelijke verklaring van RDW van 6 jaar geleden, dat wagen voor NL kenteken in aanmerking komt......
Voor zover de berichtgeving laat blijken gaat het uitsluitend om auto's uit het buitenland. Als de auto eerder in Nederland geregistreerd is geweest, dan is het VIN-nummer bekend en kun je dus gewoon het oorspronkelijke kenteken terug krijgen. Voor auto's uit het buitenland moet je volgens dit bericht wel de bijbehorende documentatie hebben; dat gaat dus om documenten die verwijzen naar de voertuig identificatie en dan in het bijzonder het VIN-nummer. Denk aan "Deutsche Brief" (DE), of "Certificato Di Propreieta" (IT), of "Certificat d'Immatriculation" (FR).
hmmmm...niet alle buitenlandse wagens hebben een deel 1, 2 etc.
Maar dus duidelijke documenten vanuit land van herkomst met daarop het chassisnummer etc voldoen dus.......
PFFFFFFFFFFFFFFF......................ben ik ff op tijd met mn spider zonder papieren
Ik had al zo'n voorgevoel dat er zo iets aan zou komen, vandaar eerst met spoed het kenteken erop en dan lekker verder restaureren.
En dit is nog maar het begin let maar op binnenkort geen import meer belasting vrij op de wegen.
Ze proberen nu eenmaal overal geld te GRAAIEN
succes voor de mensen die met het probleem zitten er zullen nog wel escapes komen tijdelijk
Ben vandaag dus effe langsgeweest, en idd: geen kenteken indien geen correcte papieren erbij uit land van herkomst. Zeer strikt, weinig tot geen uitzonderingen.