matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Bestaat Sam van Lingen nog?

ma aug 23, 2010 16:47

Als ik op de website kijk krijg ik dit. http://samvanlingen.nl/
Zal wel oud nieuws zijn maar ik vraag me af of ik er nog langs kan voor onderdelen..
Laatst gewijzigd door matthijs op wo sep 08, 2010 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Bestaan Sam van Lingen nog?

ma aug 23, 2010 16:49

Bedoel je die achter Houten, de "onderdelenschuur" of gewoon de dealer? Overigens bestaan beide nog gewoon, maar zijn deze nu Vireo geworden.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Alfissimo
Guru
Guru

ma aug 23, 2010 16:50

SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

matthijs
Full Member
Full Member

ma aug 23, 2010 17:46

Aha, mooi. Ben er inmiddels even langsgewipt en kon niets vreemds ontdekken. Altijd makkelijk, alfa dealertje (of dat nu juist niet meer?? ) om de hoek.

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 23, 2010 20:19

je was de www vergeten (bij sommige websites moet je het WEL met www.blabla.nl doen ipv http://blabla.nl). hij werkt gewoon hoor. Linkt wel door naar Vireo Houten overigens, maar dat is het nieuwe SaVaLi dacht ik.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

matthijs
Full Member
Full Member

Re: RE: Bestaan Sam van Lingen nog?

di aug 24, 2010 16:56

je was de www vergeten (bij sommige websites moet je het WEL met www.blabla.nl doen ipv http://blabla.nl). hij werkt gewoon hoor. Linkt wel door naar Vireo Houten overigens, maar dat is het nieuwe SaVaLi dacht ik.
Inderdaad, ze hebben de redirect niet ingesteld, www ervoor is zoooo ouderwets.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Bestaan Sam van Lingen nog?

wo aug 25, 2010 13:58

Het nieuwe SaVaLi is wat teveel eer, geloof ik. Maar Vireo (onderdeel van de Stern groep) heeft de restanten van het Sam van Lingen imperium inderdaad over genomen. Zo ook de naam SaVaLi die ze bescheiden nieuw leven aan het inblazen zijn, en de vestiging in Houten.

Helaas (voor mij) is Haarlem net voor de deal omgevallen, waardoor deze regio al maanden dealer-loos is en een enorme hoeveelheid kennis die bij SvL Haarlem zat versnipperd is geraakt. Natuurlijk is de kennis niet helemaal verdwenen, TvK in Alkmaar heeft wat ex-SvL mannen in dienst en Groenendaal is natuurlijk ook een uitstekende optie...maar toch blijft het gemis aan een officieel dealer in Haarlem knagen.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Andretti Molletti

wo aug 25, 2010 19:11

"Bestaan" Sam van Lingen nog?
Nee die bestaaT niet meer als dealer (en zeker geen dealerTJE zeg :roll:)

Er is ook geen "onderdelenschuur", maar dat is het oude SHB wat nu "vanlingenalfaparts" heet en waar Fred van Lingen nog met regelmaat te vinden is.
Dus: Sam van Lingen is verkocht als dealerschap aan Vireo (wat onderdeel is van Stern) en SHB is nu in handen van oa Fred van Lingen en heet nu www.vanlingenalfaparts.nl

De reden dat ik reageer is dat er tot op heden geen reactie is of rectificatie van moderators betreffende dit gegis wat vast niet respectloos bedoeld is, maar op mij wel een beetje zo overkomt. (mijn fout ik weet het). Fred van Lingen is in mijn ogen een icoon in de Alfawereld, DE meest succesvolle Nederlandse tuner van oa Bertones en latere Alfa's.
Op het Centennial heb ik de grote eer gehad met hem alleen over de tentoonstelling in Millaan bij het vliegveld te mogen lopen. De verhalen, de kennis en de kunde, de rijke Savali geschiedenis en de gewone man achter Fred. Ik heb enorm respect voor deze man en heb ook nog eens meerdere keren bij/met hem een technische meeting voor de SCARB leden georganiseerd. Daarnaast ben ik destijds gestart met de onderdelendag bij Sam van Lingen Houten(via Fred), wat momenteel een klassieker onder de evenementen is.
Sam van Lingen, maar ook zijn broer Fred hebben als bedrijf ontzetten veel voor de SCARB gedaan. Dan mag er best iemand van de stichting hier reageren hoe het verhaal in elkaar steekt en werkelijk is.
Omdat dat dus niet gebeurde deze uiteenzetting.

Dank aan van Lingen vanuit de SCARB, en nogmaals mijn persoonlijke dank aan Fred!

midas
Advanced Member
Advanced Member

do aug 26, 2010 07:57

Met je SCARB pas krijg je nog wel 10 % korting bij van lingen.....
http://www.alfaclub.nl/kortingsacties.php
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

matthijs
Full Member
Full Member

Re: RE: Bestaat Sam van Lingen nog?

wo sep 08, 2010 20:10

"Bestaan" Sam van Lingen nog?
Nee die bestaaT niet meer als dealer (en zeker geen dealerTJE zeg :roll:)
Jah, ik kreeg die titel ook niet anders met een edit.

Inderdaad jammer dat het omgevallen is. Crisis heeft afgerekend met grote overhead bij merkdealers die onder drang van de automerken is ontstaan. Gelukkig dat er nog iets blijft bestaan daar bij Louis. Ben ook blij dat de magazijn man die ik erg vriendelijk vind nog bij het vroegere Sam van Lingen werkt. Bestaat de revisie afdeling bij het oude SvL nog?

Edit:
Jah, ik kreeg die titel ook niet anders met een edit.
Inmiddels wel gelukt.

Andretti Molletti

RE: Bestaat Sam van Lingen nog?

do sep 09, 2010 14:28

Ik vertel het hele verhaal vanavond wel bij de koffie :wink:

Terug naar “Het Forum Café”