Pagina 1 van 1
To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 11:40
door De Block
Zijn dit nou snelheidscameras of niet...? Beetje slechte foto, maar het zijn 2 cameras. Gericht op de afzonderlijke rijbanen, meestal op een lantarenpaal in de middenberm.

RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 11:43
door Alfissimo
ik denk dat dat geen flitscamera's zijn, maar camera's om de verkeerssituatie mee te kunnen volgen, zo bekijken ze ook hoe druk de bezetting van bepaalde wegen is.
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 12:32
door Alfa-Corazon
Dat zijn (volgens mij) camera's die hangen aan het eind van de Zeeburgertunnel.
- Eén voor de snelheid
- Eén voor rood licht.
Deze zijn geplaatst om jou te flitsen omdat jij:
- door rood rijdt omdat je te langzaam gaat of
- te hard rijdt om nog het "oranje" te halen.
Oh ja in de middenberm of einde tunnel staat ook vaak een aanhangwagen.
Koop maar gewoon een Prius en laat een snor staan. Heb je nergens meer last van.
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 12:33
door tis een sprint
wie offert zich op en rijd er met 140km/u onderdoor.. weten we binnen 6 weken het antwoord

Re: RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 12:37
door Alfa-Corazon
wie offert zich op en rijd er met 140km/u onderdoor.. weten we binnen 6 weken het antwoord

Sinds de studenten woningen zijn opgeleverd mag je alleen nog maar 50 km/h rijden. Dat was eerst 70.
Maar ja we willen de studenten toch niet midden in de middag wakker maken. Das slecht voor de leerprestaties.
Ik ga binnenkort bij jou op de hoek proefrijden met iets Toyota's... ga je mee de Block?
Re: RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 12:39
door De Block
Dat zijn (volgens mij) camera's die hangen aan het eind van de Zeeburgertunnel.
- Eén voor de snelheid
- Eén voor rood licht.
Deze zijn geplaatst om jou te flitsen omdat jij:
- door rood rijdt omdat je te langzaam gaat of
- te hard rijdt om nog het "oranje" te halen.
Die zijn het niet. Staan (o.a. Hoofdorp en Alkmaar) op provinciale wegen "binnen" de bebouwde kom, 4 baans, aan de lantarenalen in de midden strook. En niet bij stoplichten.
Re: RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 12:49
door Alfa-Corazon
Die zijn het niet. Staan (o.a. Hoofdorp en Alkmaar) op provinciale wegen "binnen" de bebouwde kom, 4 baans, aan de lantarenalen in de midden strook. En niet bij stoplichten.
Dan weet ik het niet. Mogelijk camera's voor Rijkswaterstaat om de doorstroming te monitoren.
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 13:10
door Rainier155
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 13:13
door midi
Nee zijn absoluut geen flits kasten...........mijn buurman is agent, en die zij "het zijn geen flitsers anders had ik er al een paar binnen gehad"....hij had uiteraard zelf al even navraag gedaan.
Ze zijn van RWS, idd voor het bepalen van de drukte op dat traject.
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 15:25
door kitaro
Data gaat daarna een pc-tje in en die is jaren nadat je bent langsgereden nog te raadplegen.
Cameras staan bijna bij elke snelweg-oprit. Waardoor de overheid eigenlijk van iedereen de dagelijkse route opslaat.
*please move on*
*nothing to see here*
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 18:23
door De Block
En dan zitten we ons een beetje op te winden over de data die beschikbaar zou komen via rekeningrijden....
Zal ongetwijfeld allemaal juridisch wel kloppen, maar toch beangstigend hoe vaak, door wie en waar allemaal je nummerbord wordt geregistreerd.
Zal overigens binnenkort als de Bert of de Alfetta weer op de weg staan deze eens gaan testen:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... t+controle
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: do aug 19, 2010 19:32
door WhizzMan
Bij het huidige technische plan voor rekeningrijden, geven de kastjes je locatie niet door aan de centrale database. Dat zou dus geen schending van de privacy zijn. Wat ze er niet bij vertellen is dat het GPRS (of vergelijkbare cellular) netwerk wat gebruikt gaat worden om de data door te sturen wel gewoon de "celinformatie" opslaat. Dit is exact hetzelfde als wat er nu met je mobiele telefoon gebeurt.
Het verschil met je mobieltje is, dat je een anonieme prepay kan nemen of je telefoon thuis laten. Je kan ook telefoon ruilen met iemand anders. Je kan dus nog relatief anoniem rondlopen zonder dat je met naam en toenaam in een database komt. Omdat je geen anonieme kilometerregistratie kan doen en kastjes ruilen met de buurman ook niet mag/kan, gaat dit alsnog een zware schending van je privacy zijn.
Er is wel een oplossing voor, gewoon een oldtimer gaan rijden. Die zijn namelijk vrijgesteld van kilometerheffing zometeen en hoeven ook geen kastje ingebouwd te hebben.
Ja, ik weet dat het plan in de ijskast ligt, maar de geest is uit de fles. Dit gaat er gewoon komen. Het gaat langer duren, meer kosten, vol met storingen zitten en totaal geen effect geven, maar het komt er heus.
Re: RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: vr aug 20, 2010 04:32
door kitaro
En dan zitten we ons een beetje op te winden over de data die beschikbaar zou komen via rekeningrijden....
Zal ongetwijfeld allemaal juridisch wel kloppen, maar toch beangstigend hoe vaak, door wie en waar allemaal je nummerbord wordt geregistreerd.
Zal overigens binnenkort als de Bert of de Alfetta weer op de weg staan deze eens gaan testen:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... t+controle
Klopt juridisch ook niet.
Officieel moet de opname gechecked worden met kentekens waar iets mee aan de hand is (gestolen, openstaande bekeuring, onverzekerd...) Staat het kenteken daar niet tussen dan dient de data *direct* vernietigd te worden.
Dit gebeurt dus niet! Sterker nog dit is uitgekomen omdat een tijdje geleden er inbraken/vernielingen waren in een stuk stad. Er toen is gekeken welke autos er toen steeds rondreden en aan de hand daarvan zijn er twee mannen opgepakt.
Dat bewijs ging dus de prullenbak in in de rechtzaak. Zoals het hoort. Probleem is nu dat er nu geprobeert wordt de wet aan te passen zodat de data wel bewaard kan worden. Terwijl er eigenlijk moet worden gezorgd dat de opgeslagen data alleen dat bevat wat wettelijk mag.
Ik vind dit zeer vervelende ontwikkelingen.

RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: vr aug 20, 2010 09:10
door De Block
Snel uitzoeken of mijn vermoeden met blauwe platen en trajectcontrole klopt.. Als dat zo is, geld het wellicht ook voor ander registratie systemen.

Traditionele snelheidscameras hebben e overigens weinig moeite mee. Zelfs niet met font groote 10 die ik eerst voor op de Bert had zitten...
RE: To flits, or not to flits....
Geplaatst: vr aug 20, 2010 12:59
door WhizzMan
Er stond vandaag ergens een artikeltje dat ze de data uit die controlekasten onversleuteld op USBsticks en CDs en zo zetten. Die worden dan later weer ergens anders ingelezen. Er was ook gelijk al commentaar dat de overheid een bijzonder talent heeft als het gaat om usbsticks met vertrouwelijke informatie. Ze weten die namelijk altijd te verliezen.
De hele procedure klopt van geen kant, de rechter heeft het al meerdere malen verboden maar ze gaan er gewoon mee door. Is het crimineel gedrag als de politie het zelf doet? Het OM vervolgt niet, want die zijn zelf de opdrachtgevers hier. Volgens mij klopt er iets niet aan onze rechtstaat....